Direktorji, vnesite čustva v poslovno komunikacijo!
Zakaj strokovnjaki dajejo prioriteto čustvom v poslovni komunikaciji znotraj podjetja? Pozitivna čustva so namreč ključ za uspeh podjetja in tako morata direktor in delodajalec skleniti tudi t.i. čustveno pogodbo. Kaj »čustva« dejansko pomenijo za direktorja in kako se to sklada z njegovo funkcijo »vodje« in »avtoritete«?
Poslovna komunikacija je veščina in spretnost, ki jo uporabljajo vodilne osebe znotraj podjetij, obvladovanje le-te pa je ključ do poslovnega uspeha. Glavni cilj notranje komunikacije je razumevanje potreb naših zaposlenih, zadovoljevanje teh potreb in končno vključevanje njihovih čustvenih in umskih zmogljivosti.
Direktor mora pri zaposlenih upoštevati tako poslovne in osebne želje, med katere sodijo kariera, stalnost, varno prihodnost, osebnostni razvoj, možnost izobraževanja, občutek lastne vrednosti in drugo. Z direktorjem tako zaposleni podpišejo dve pogodbi. Prva pogodba tako določa njihovo delovno mesto, obveznosti, plačo in še vse ostalo, kar je uradnega in v skladu z zakoni. Kot drugo se sklene tako imenovana čustvena pogodba, saj zaposleni v podjetje vložijo svoj intelektualni kapital (um, znanje, spretnosti) in čustveni kapital, ki pa se ne more izraziti s podatki ali številkami, ampak s čudovitimi besedami, kot so veselje, strast, entuziazem, izziv, predanost ipd. Če si podjetje pogledamo s te perspektive, lahko podjetje imenujemo kot družbo, saj gre za združenje ljudi, ljudje pa vanje prinesemo tako svojo »glavo« kot tudi »srce«.
Zakaj toliko poudarjamo čustva, če pa vendarle govorimo o poslovni komunikaciji na delovnem mestu? Zato, ker ljudje vstopamo v vsak odnos v nekem čustvenem stanju in doživimo čustven odziv z druge strani. Pravzaprav tudi delo v podjetju poganjajo čustva, ki pa morajo biti zdrava in spodbudna za delovno mesto in splošno vzdušje v podjetju. Zatorej je naloga direktorja spodbujati predvsem poživljajoča čustva in čim v višji meri preprečevati nastajanje smrtonosnih. Samo prepoznavanje čustev in vživljanje vanje pa je eden najboljših načinov za doseganje uspehov na vseh področjih našega življenja in dela.
Vir: Verlag Dashöfer, založba d.o.o., Priročnik Direktor – ZEN vodenja založbe Verlag Dashöfer