Skrivnosti uspešnega sklepanja poslov na pikniku
Vaš sosed vas je povabil na piknik in kopanje v nedeljo popoldan. Pridete v najbolj ponošenih kopalkah, v eni roki nesete napihljivo žogo, v drugi pločevinko piva. Potem odkrijete, da je eden od povabljencev vodja nabave za največje podjetje v mestu, ki kupuje prav tisto kar vi prodajate.
Kaj pa zdaj?
Spet ob drugi priložnosti vas eden pomembnejših poslovnih partnerjev povabi na piknik. Po premisleku ugotovite, da bodo tam prisotni tudi drugi pomembni poslovni kontakti, in da je to odlična priložnost za sproščene poslovne dogovore. Boste s seboj prinesli svoje vizitke? Kako jih boste razdelili, da bo še vedno v duhu sproščenega druženja? Ali s seboj vzamete tudi svojega malčka, ki zganja trmo že celo jutro?
Poletje prinaša mnogo takšnih situacij za vsakega podjetnika. Mnogo teh je nekakšna neugodna mešanica ajvarja in posla. Držite se nekaterih nasvetov, da boste takšna neformalna srečanja izpeljali kar se da elegantno.
Bodite družabni. Ne pozabite, povabljeni ste na družaben dogodek. Ljudje ne prihajajo na piknike ali nedeljske zabave ob bazenu, da bi sklepali posle. Tudi njihove misli niso v enakih okvirih, kot bi bile na poslovnem sestanku.
Klepetajte. Če na pikniku prepoznate potencialnega poslovnega partnerja, z njim načnite pogovor, ki nima prav nič skupnega s poslom. Teme, s katerimi najlaže prebijete led so šport (trenutno nogomet), poletni filmski hiti, (npr. Indiana Jones), dopust in počitnice, celo vreme.
Krožite. Ste našli osebo, ki lahko pripomore k vašemu poslu? Odlično. Preživite z njim nekaj časa, navežite stike, morda lahko sedite ob njem pri kosilu. Toda obvezno se družite tudi z drugimi. Ne oklepajte se ene osebe ves čas, saj boste postali nadležni.
Pripeljite - ali pustite doma - ženo in otroke. Če je piknik bolj sproščene narave, z ljudmi, ki jih dobro poznate, in za navezovanje poslovnih stikov obstaja le rahla možnost, jih le pripeljite s seboj. Če pa že vnaprej veste, da bodo na srečanju prisotni pomembni poslovni partnerji, otroke raje pustite pri babici, saj verjetno ne želite, da začnejo plezati po vas sredi pogovora s pomembno stranko. O svojih načrtih za navezovanje stikov s poslovnimi partnerji obvestite tudi svojega partnerja, da ne bo kasneje zamere.
S seboj prinesite vizitke, vendar jih ne razdelite prezgodaj. Ne glede na to, kako neformalen je dogodek, vedno imejte nekaj vizitk v denarnici, čeprav jih boste pustili na mizi medtem, ko boste v havajski srajci stali ob bazenu. Na družabnem srečanju izročite vizitko, le če vas zanjo nekdo zaprosi, ali preden zapustite zabavo. Ko se z nekom že nekaj časa pogovarjate, ga vprašajte: »Imate s seboj kakšno vizitko? Jaz jo ima tamle na mizi. Počakajte, skočim ponjo.»
Poskrbite za nadaljevanje. Ko ste z nekom navezali stike, vas bodo verjetno vprašali s čim se ukvarjate. Na kratko in zanimivo jim opišite svoj posel, toda ne pretiravajte. To ni čas, da bi prodajali. Če so zainteresirani, se dogovorite za sestanek.
Obnašajte se. Če vas na zabavo povabi stranka, je to za vas poslovno srečanje. Seveda si lahko privoščite kozarec piva ali vina, toda ne napijte se. Ne želite, da si vas poslovni partnerji zapomnijo kako oblečeni skačete v bazen medtem ko vpijete kakšne povsem neprimerne besede!
Kaj pa zdaj?
Spet ob drugi priložnosti vas eden pomembnejših poslovnih partnerjev povabi na piknik. Po premisleku ugotovite, da bodo tam prisotni tudi drugi pomembni poslovni kontakti, in da je to odlična priložnost za sproščene poslovne dogovore. Boste s seboj prinesli svoje vizitke? Kako jih boste razdelili, da bo še vedno v duhu sproščenega druženja? Ali s seboj vzamete tudi svojega malčka, ki zganja trmo že celo jutro?
Poletje prinaša mnogo takšnih situacij za vsakega podjetnika. Mnogo teh je nekakšna neugodna mešanica ajvarja in posla. Držite se nekaterih nasvetov, da boste takšna neformalna srečanja izpeljali kar se da elegantno.
Bodite družabni. Ne pozabite, povabljeni ste na družaben dogodek. Ljudje ne prihajajo na piknike ali nedeljske zabave ob bazenu, da bi sklepali posle. Tudi njihove misli niso v enakih okvirih, kot bi bile na poslovnem sestanku.
Klepetajte. Če na pikniku prepoznate potencialnega poslovnega partnerja, z njim načnite pogovor, ki nima prav nič skupnega s poslom. Teme, s katerimi najlaže prebijete led so šport (trenutno nogomet), poletni filmski hiti, (npr. Indiana Jones), dopust in počitnice, celo vreme.
Krožite. Ste našli osebo, ki lahko pripomore k vašemu poslu? Odlično. Preživite z njim nekaj časa, navežite stike, morda lahko sedite ob njem pri kosilu. Toda obvezno se družite tudi z drugimi. Ne oklepajte se ene osebe ves čas, saj boste postali nadležni.
Pripeljite - ali pustite doma - ženo in otroke. Če je piknik bolj sproščene narave, z ljudmi, ki jih dobro poznate, in za navezovanje poslovnih stikov obstaja le rahla možnost, jih le pripeljite s seboj. Če pa že vnaprej veste, da bodo na srečanju prisotni pomembni poslovni partnerji, otroke raje pustite pri babici, saj verjetno ne želite, da začnejo plezati po vas sredi pogovora s pomembno stranko. O svojih načrtih za navezovanje stikov s poslovnimi partnerji obvestite tudi svojega partnerja, da ne bo kasneje zamere.
S seboj prinesite vizitke, vendar jih ne razdelite prezgodaj. Ne glede na to, kako neformalen je dogodek, vedno imejte nekaj vizitk v denarnici, čeprav jih boste pustili na mizi medtem, ko boste v havajski srajci stali ob bazenu. Na družabnem srečanju izročite vizitko, le če vas zanjo nekdo zaprosi, ali preden zapustite zabavo. Ko se z nekom že nekaj časa pogovarjate, ga vprašajte: »Imate s seboj kakšno vizitko? Jaz jo ima tamle na mizi. Počakajte, skočim ponjo.»
Poskrbite za nadaljevanje. Ko ste z nekom navezali stike, vas bodo verjetno vprašali s čim se ukvarjate. Na kratko in zanimivo jim opišite svoj posel, toda ne pretiravajte. To ni čas, da bi prodajali. Če so zainteresirani, se dogovorite za sestanek.
Obnašajte se. Če vas na zabavo povabi stranka, je to za vas poslovno srečanje. Seveda si lahko privoščite kozarec piva ali vina, toda ne napijte se. Ne želite, da si vas poslovni partnerji zapomnijo kako oblečeni skačete v bazen medtem ko vpijete kakšne povsem neprimerne besede!
Vir: Don't spill barbecue sauce on your business cards, Rhonda Abrams, Gannett News Service