Sedem pravil medsebojnega sporazumevanja
Že od nekdaj poslušamo napotke in nasvete svojih staršev, učiteljev, mentorjev, kako se je potrebno obnašati in komunicirati z okolico. Glej sogovornika v oči, ne žveči, ko se pogovarjaš, daj roke iz žepov in podobno. Večinoma smo tudi prepričani, da je naše vedenje kot tudi naši načini sporazumevanja edini pravilni, učinkoviti in simpatični. Pa so je naš način sporazumevanja učinkovit in primeren za posel? Preverimo, če to drži po naslednjih kratkih sedmih šolskih korakih medsebojnega sporazumevanja.
Povzeto po Poslovno komuniciranje: Evropske razsežnosti, Maribor, 2004
- Kultura obnašanja je prvi pogoj za uspešno poslovanje in osnovna prvina pri medosebnem komuniciranju. Obnašanje je del osebe in celostnega izražanja.
- Upoštevajmo pravila ob prvem stiku s poslovnim partnerjem (predstavljanje, rokovanje, …).
- Spoštujmo svojega sogovornika. Pozoren sogovornik »čuti« nas in naš dejanski odnos do njega in vsebine pogovora.
- Pazljivo poslušajmo sogovornika. Iščimo sporočila »med vrsticami«. S poslušanjem naglasov, poudarkov in tona bomo odkrili več kot s poslušanjem besed. Med poslušati in slišati je velika razlika.
- Med komuniciranjem ne počenjajmo ničesar drugega. Komuniciranje zahteva celega človeka.
- Razmišljajmo pozitivno, vplivajmo pozitivno. Če vedno iščemo pozitivne stvari, jih tudi takrat, kadra gre vse narobe, najdemo.
- V sporazumevanje sodi tudi sprejemanje in poznavanje drugačnosti, potrjevanje enakosti; je odkrivanje nekaj novega in pripovedovanje o samem sebi.
Povzeto po Poslovno komuniciranje: Evropske razsežnosti, Maribor, 2004