| 

Uporabne informacije

Omadeževanje dobrega imena v službi

Omadeževanje dobrega imena v službi

Brez dvoma imajo za napredovanje v vaši karieri veliko zaslug tako vaše sposobnosti, znanje kot tudi vaši osebni prispevki in dosežki pri samem delu. Vseeno pa je veliko odvisno tudi od tega, kako vas in vaša dejanja dojemajo, razumejo in sprejemajo vaši sodelavci, poslovni kolegi in nadrejeni. Vtis, ki ga vaša osebnost pusti na soljudeh v poslu (kot tudi zasebno) je zelo odločilna pri dejstvu, kako "visoko se boste uspeli povzpeti na lestvici". Ali gre zgolj za lestvico priljubljenosti ali pa za hierarhično lestvico v vaši delovni organizaciji. Kako pa veste ali ravnate pravilno oziroma v skladu z najboljšimi percepcijami okolice ali si nezavedno kopljete lastno jamo?

Da boste lažje prepoznali svoje ravnanje in ga po potrebi, dokler je še čas, tudi spremenili, vam v nadaljevanju opisujemo pet načinov, s katerimi zagotovo ogrožate svoj poklicni sloves in delovni potencial.

1. Niste prostovoljec.
Ko kolega potrebuje pomoč, ker ga naslednji teden ne bo na delo, vaš šef pokliče k sebi skupino sodelavcev in poziva kateregakoli delavca, da se prostovoljno javi za pomoč. Vi tiho kot miška sedite v kotu, pogled obrnjen proti tlom in čakate, da se javi kdo drug iz množice. Čakate, da mine "napad"! Slaba poteza! Kdaj pa kdaj morate žrtvovati kakšno minutko ali dve tudi zato, da se kasneje, nekoč, stvari prevesijo v vašo korist. Dvignite roko! Javite se za dodatno delo! Naj šef vidi, da ste človek akcije in pripravljeni pomagati.

2. Preveč obljubljate.
Lahko ste najbolj marljiv delavec v celem podjetju, pa ne bo nič pomagalo pri ocenjevanju ne opravljenega dela! Ne obljubljajte preveč, v kolikor že od prevzema naloge veste, da je ne boste mogli izvesti v roku. Ne glede na to, da opravite goro drugega dela, bodo sodelavci in nadrejeni opazili, da niste kos delu, ki si ga nalagate. Kar bo na vas vrglo luč nezanesljivosti.

3. Vse veste in vse znate!
Znanje je vredno zlata! Vendar ne bodite osorni in ne posiljujte svojih sodelavcev vedno s svojim znanjem. Lahko si napačno razlagajo vaše nasvete in jih ne dojemajo več kot pomoč in izmenjavo mnenj, pač pa kot ukazovanje in žaljenje njihovega znanja, kar vam lahko končno tudi docela zamerijo.

4. Nikoli ne priznate svojih napak!
Iskanje tisoč in enega razloga za vašo slabo prezentacijo je nepošteno in neprofesionalno ravnanje. Podtikanje svojih napak sodelavcem, da operete svoje ime, pa niti ni vredno besed! Zato priznajte svojo napako, pomagajte rešiti nastalo situacijo in se kaj naučiti iz nje, da se boste skupaj lahko vsi, vi in vaši sodelavci, izognili podobnim primerom. S tem boste v očeh sodelavcev in nadrejenih delovali zreli in zaupanja vredni.

5. Ste vodja "skupine opravljivcev".
Že prav, da ste družabni in se radi družite s sodelavci ob skodelici kave ali malici, vendar nikar ne začenjajte debat o današnji grozni frizuri sodelavke, o kombinaciji kravate in obleke vašega šefa ali o slabem delu enega izmed sodelavcev, ki trenutno ni v vaši družbi. V začetku boste zanimivi, čez čas se vas bodo vsi sodelavci izogibali, saj ne bodo hoteli biti "vaša naslednja tema".

Urška Č.

Povzeto po www.msn.com - Five Ways to Tarnish Your Professional Rep, By Robert Half International

sorodni članki