Premoščanje generacijskih razlik v službi
Po statističnih podatkih na delovnih mestih ostaja vedno več starejših delavcev, ki bi se sicer lahko že upokojili, pa se raje odločajo za dodatno oziroma honorarno delo. In nasploh se dviga starostna meja prebivalcev, obenem pa se dviga tudi starostna meja možne upokojitve, tako pri nas kot drugje po svetu. V Združenih državah Amerike so pripravili prognostične analize glede na trenutni trend, ki so pokazale da bo do leta 2010 kar vsak tretji delavec starejši od 50 let.
Mnoga podjetja radi obdržijo starejše zaposlene tudi po njihovi upokojitvi. Bodisi so zaposleni honorarno za krajši delovni čas bodisi kot zunanji sodelavci ali svetovalci. Starejši delavci so izredno visoko cenjeni zaradi svojih izkušenj in pridobljenih znanj v svoji karieri, obenem pa so bolj natančni, bolj lojalni, izredno zanesljivi in fleksibilni.
Istočasno pa trend zaposlovanja kaže, da so zelo iskani in zaželeni tudi zelo mladi in izobraženi delavci. In kaj lahko storijo oboji, tako mladi kot malo manj mladi delavci, da premostijo in hkrati izkoristijo to generacijsko razliko!?
Učite se iz izkušenj.
Kot tolikokrat že v življenju, se lahko tudi pri delu mlajši delavci veliko naučijo od svojih kronološko naprednejših nasprotnikov. Izkušnje starejših delavcev so lahko zelo koristne in mladim olajšajo marsikatero pot, ki bi jo sicer ubrali brez njihovih nasvetov. Starejši delavci so lahko mentorji mlajšim, na katere prelijejo svoje znanje, izkušnje in tudi osebnostne vrednote ter veščine, potrebne za posel.
Razvijte vzajemen odnos.
Iz istega razloga, lahko mlajši delavci poučijo starejše na področjih, kjer jih mladi prekašajo. Recimo računalniške veščine, teoretična dejstva, ki so se jih še pred kratkim učili v šoli ...
Zavedajte se, da so vaši cilji različni.
Cilji mladih zaposlenih se bistveno razlikujejo od ciljev starejših zaposlenih. Starejši, celo že upokojeni delavci, so večinoma dosegli svoje v svoji karieri. Mladi so šele na začetku poti. Zato so njihove ambicije močnejše, saj želijo v čim krajšem času napredovati in si izboljšati svoj položaj.
Sprejmite nasprotni delovni slog.
Čeprav imate v svoji pisarni slike iz prejšnje zabave s prijatelji ali slike svojih pevskih idolov, to še ne pomeni, da niste odgovorni in zanesljivi. Mladi potrebujejo drugačne reči za sprostitev, kot starejši. Prvi med odmorom igrajo računalniške igrice, drugi v tišini berejo najnovejši kriminalni roman. Kar pomaga enemu odvreči vsakodnevni delovni stres, ni nujno, da pomaga tudi drugemu. Zato spoštujte in sprejmite drugačnost.
Razumeti in dojeti, da je dandanes redko le 8-urni delavnik.
Starejši ljudje se težje navadijo sprememb v življenju. To je dejstvo. Zato je potrebno razmeti in dojeti definicijo "delovnega dne" v današnjem času.
Poskušajte biti del množice in delovati kot celota.
V množici mladine se lahko starejši delavci počutijo zastarele, staromodne, in v obratnem položaju, se mlajši zaposleni počutijo neizkušene, nedorasle. Ampak resnica je, da je največje bogastvo vsakega podjetja ravno delovna sila mnogih generacij. Saj vsaka starostna skupina v organizacijo doprinese svoja spoznanja, vrline in vsebine.
Cenite nasprotujoča si mnenja kot motivacijski faktor.
Motivacija za delo starejši delavcev, zlasti po njihovi upokojitvi, je vzdrževanje mentalne stimulacije, ohranitev statusa in pridobljene identitete. Za mlade je motivacija za delo večja plača, dodaten bonus in pisarna s pogledom na staro mestno jedro!
Kot vidimo so želje, motivacije in razlogi za delo starejše generacije popolnoma različni od mlade. Zato ni razlogov za rivalstvo, pač pa pozdravimo generacijske razlike kot doprinos družbe, tako v poslu kot v zasebnem življenju.
Urška Č.
Povzeto po www.msn.com - Bridging the Generation Gap at Work, By Kate Lorenz, CareerBuilder.com Editor