Porschejeva zgodba o uspehu
60 let športnih avtomobilov – od malega družinskega podjetja do najdonosnejšega avtomobilskega proizvajalca
Porsche slavi jubilej: pred natanko 60 leti je bil položen temeljni kamen družinskega podjetja, za katerega si tedaj nihče ne bi drznil napovedati, da se bo iz skromnih začetkov razvilo v najpomembnejšega proizvajalca športnih avtomobilov na svetu.
Novo poglavje zgodovine avtomobilizma se je začelo 8. junija 1948, na dan, ko je bila za prvi Porschejev prototip s številko šasije 356-001 izdana homologacija za cestno vožnjo. "Na začetku sem si ogledoval avtomobile, vendar takšnega, o katerem sem sanjal, nisem našel. Zato sem se odločil, da ga naredim sam," je dejal Ferry Porsche v izumiteljskem in pionirskem duhu, ki še danes prežema filozofijo podjetja.
Vsekakor Porsche v šestih desetletjih obstoja ni beležil samo vzponov, temveč tudi padce. A z učinkovitimi proizvodnimi procesi, jasno opredelitvijo znamke in inovativnimi modeli, kot so 356 in 911, Boxster in Cayenne, se je mali specialist za športne avtomobile bliskovito razvil v enega najuspešnejših in najdonosnejših avtomobilskih proizvajalcev v svetovnem merilu.
"Porsche je danes močnejši kot kdajkoli prej. Imamo najširšo in najbolj privlačno paleto modelov v zgodovini našega podjetja. Nadzorujemo stroške in procese, kar nam zagotavlja dolgoročno neodvisnost. Sebe smo vedno videli kot Davida, ki se mora zoperstaviti Goljatom avtomobilske branže. Takšna samopodoba nas je oblikovala v vseh teh letih – in nam tudi pomagala k uspehu," pravi vodilni mož Porscheja dr. Wendelin Wiedeking.
Ko je Wiedeking leta 1992 prevzel vodenje podjetja, je to ravno preživljalo vrhunec največje krize. Grozilo mu je, da bo izgubilo svoje najdragocenejše premoženje – svojo neodvisnost. Podjetje bi lahko vsak čas postalo žrtev prevzema. Nemudoma je bilo treba ukrepati. In lastnici, družini Porsche in Piëch, sta upravnemu odboru zagotovili svojo podporo.
Wiedeking in kolegi iz upravnega odbora niso le odobrili proizvodnje Boxsterja, temveč so z različnimi ukrepi poskrbeli za gospodarski preporod podjetja. Pod vodilom "Lean Management" in "Lean Production" so uvedli nove organizacijske in proizvodne postopke ter temeljito spremenili vse hierarhične in procesne nivoje. Interni ukrepi za izboljšanje proizvodnje in na novo zasnovani modelski program so hitro prinesli rezultate: Porsche se je že leta 1995 izvlekel iz rdečih številk in se z vsakoletno novimi rekordi pri prometu, prodaji in dobičku začel vzpenjati na sam vrh v avtomobilski branži.
Danes pa izjemnega položaja znamke Porsche ne odraža le bilanca, temveč tudi njen ugled. Tako so vrhunski nemški managerji z vseh poslovnih področij v anketi revije "manager magazin" Porsche AG ponovno, že petič zapored, izbrali za podjetje z največjim ugledom. Ameriški inštitut za javnomnenjske raziskave J.D. Power je v svoji prestižni analizi kakovosti "Initial Quality Study" Porsche že drugič uvrstil na prvo mesto. Po drugi raziskavi istega inštituta pa so ameriški kupci Porsche že tretjič zapored izbrali za najprivlačnejšo znamko.
Ta edinstveni imidž si je Porsche v šestih desetletjih trdo prislužil – z različnimi inovacijami, tudi in predvsem na področju varovanja okolja. Porschejevi inženirji se še nikoli niso zadovoljili s tem, da njihovi avtomobili izpolnjujejo zgolj veljavna okoljska zakonska določila. Njihov cilj je, vedno doseči več: Porschejevi avtomobili morajo biti zgled tudi na področju varovanja okolja. Tako so v razvojnem centru v Weissachu že leta 1966 z modelom 911 opravili prvo uradno odobreno kontrolo izpušnih plinov v Evropi. Nekoliko kasneje so ustanovili lasten oddelek, ki je preverjal tudi emisije vozil drugih proizvajalcev.
Pri Porscheju novih tehnologij ne razvijajo samo zato, ker želijo izboljšati vozne lastnosti, temveč tudi zato, ker želijo prispevati k ohranjanju naravnih virov. V preteklih 15 letih jim je uspelo porabo goriva – in s tem tudi emisijo CO2 – pri novih vozilih v povprečju letno zmanjšati za 1,7 odstotka. Glede na moč motorja Porschejeva vozila že danes sodijo med tista z najmanjšo emisijo CO2. In pri Porscheju nameravajo do leta 2012 porabo goriva zmanjšati za še 20 odstotkov – z novimi inovativnimi motornimi tehnologijami in hibridnim pogonom za Cayenne in Panamero.
"Porsche je model za vso Nemčijo," je nekoč dejal nekdanji nemški kancler Gerhard Schröder – in s tem ni mislil samo na inženirsko umetnost, katere sinonim je stuttgartsko podjetje, temveč tudi na davidovske metode, ki malemu proizvajalcu že šestdeset let omogočajo, da se je obdržal med velikani avtomobilske industrije. S pečatom "Izdelano v Nemčiji", odpovedi subvencijam in odgovornostjo do zaposlenih in družbe si je Porsche neomajno utiral svojo pot.
Septembra 2005 je naredil tudi korak v novo prihodnost: s pridobitvijo večinskega lastniškega deleža v družbi Volkswagen AG. S skoraj 31 odstotki delnic z glasovalno pravico je Porsche že danes največji delničar v Wolfsburgu. Še v letošnjem letu pa naj bi svoj delež povečal na več kot 50 odstotkov.
Cilj je tudi v tem primeru jasen: pod okriljem družbe Porsche Automobil Holding SE ne bo dolgoročno zagotovljena samo nadaljnja rast Porscheja in Volkswagna, ki bo temeljila na preverjenem razvojnem in proizvodnem partnerstvu, temveč tudi neodvisnosti obeh podjetij. Predsednik uprave dr. Wendelin Wiedeking ob jubileju obljublja: "Porsche bo tudi v prihodnje ostal Porsche. Tako kot bo Volkswagen ostal Volkswagen. To je recept za uspeh."
Vir: Porsche Slovenija