Viri za poslovno idejo
Vsi ljudje imamo ideje, zamisli, prebliske. Samo redki med njimi pa so sposobni v ideji prepoznati poslovno priložnost. Še redkejši pa so tisti, ki znajo to poslovno priložnost izkoristiti, tako da jim le-ta prinaša dolgoročno vrednosti, dober zaslužek, profit.
Kje najti dobro idejo za poslovni podjem? Kje uspešni podjetniki najdejo idejo, ki jo pretvorijo v poslovno priložnost? V nadaljevanju so navedeni nekateri možni viri za poslovne ideje:
Našteti so seveda le nekateri možni viri idej. Kot pa se ve, ideja sama zase še ni poslovna priložnost. V čem je razlika med (poslovno) idejo in poslovno priložnostjo? Stara domislica pravi, da je najboljša poslovna priložnost poštni predal, kamor vam vsak mesec vlada nakaže dostojen znesek denarja. Poslovno priložnost bi tako lahko opredelili kot pozitivni denarni tok (cash flow), ki ga dosegamo s čim manjšim rizikom. Poslovna ideja torej še ni poslovna priložnost. Za njo velja, da mora biti privlačna, trajna, in vezana na izdelek ali storitev, ki bo kupcu zagotavljala vrednost.
Urška Č.
Vir: Podjetništvo in management malih podjetij, prof.dr. Miroslav Rebernik in soavtorj
Kje najti dobro idejo za poslovni podjem? Kje uspešni podjetniki najdejo idejo, ki jo pretvorijo v poslovno priložnost? V nadaljevanju so navedeni nekateri možni viri za poslovne ideje:
- Mentalna gimnastika: angl. brainstorming, opazovanje, iskanje novih povezav;
- Osebni kontakti s: potencialnimi kupci, potencialnimi dobavitelji, poslovnimi partnerji, lastniki podjetij, uspešnimi podjetniki, profesorji, podiplomskim študenti, patentnimi zastopniki, prodajalci, bivšimi sodelavci, možnimi partnerji, bankirji, rizičnimi kapitalisti, gospodarsko zbornico, založniki, svetovalci, razvojnimi agencijami, itd;
- Obiski: sejmov, knjižnic, muzejev, proizvodnih obratov, razstav invencij in inovacij, univerz, raziskovalnih inštitutov;
- Branje: strokovnih časopisov, strokovnih poročil, zapisov in poročil o stečajih, poslovne borze, starih knjig in časopisov, časopisov kot so Gospodarski vestnik, Podjetnik, Manager, publikacij različnih strokovnih združenj, Uradnega lista, doktorskih disertacij, revij, ki pišejo o novih tehnologijah, ipd;
- Opazovanje trendov: pomanjkanje določenih materialov, pomanjkanje energije, shranjevanje odpadkov, nova tehnologija, rekreacija in prosti čas, spominjanje starih časov, sprememba v pravu, problemi z onesnaževanjem, zdravje, samorazvoj, osebna sigurnost, zunanja trgovina, družbena gibanja, spreminjanje delovnega mesta, informatizacija, itd.
Našteti so seveda le nekateri možni viri idej. Kot pa se ve, ideja sama zase še ni poslovna priložnost. V čem je razlika med (poslovno) idejo in poslovno priložnostjo? Stara domislica pravi, da je najboljša poslovna priložnost poštni predal, kamor vam vsak mesec vlada nakaže dostojen znesek denarja. Poslovno priložnost bi tako lahko opredelili kot pozitivni denarni tok (cash flow), ki ga dosegamo s čim manjšim rizikom. Poslovna ideja torej še ni poslovna priložnost. Za njo velja, da mora biti privlačna, trajna, in vezana na izdelek ali storitev, ki bo kupcu zagotavljala vrednost.
Urška Č.
Vir: Podjetništvo in management malih podjetij, prof.dr. Miroslav Rebernik in soavtorj