Ženske v poslovnem svetu
Uravnoteženost med kariero in družino je seveda pomembna tako za moške kot za ženske, vendar pa je za slednje, glede na njihovo vlogo v družini, vseeno pomembnejša. Kako pa je v poslovnem svetu? So ženske že enakopravne moškim podjetnikom?
Poročilo Evropske komisije, objavljeno v začetku letošnjega leta navaja, da se je število zaposlenih žensk v EU v zadnjem desetletju občutno povečalo, njihova vključenost v družbeno, politično in gospodarsko življenje pa je še vedno omejena. Čeprav se v poslovno življenje in podjetništvo vključuje vedno več žensk, pa še vedno prevladuje stereotip, da je poslovna kariera in nasploh podjetništvo še vedno moška domena. Moški tudi zasedajo boljše položaje, saj se lažje odrečejo družinskim obveznostim.
Tudi v Sloveniji je podobno, čeprav je delež zaposlenih žensk iin tistih z akademsko izobrazbo nad evropskim povprečjem. Za samostojno pot pa se kljub temu odloči le četrtina žensk, večina so lastnice trgovskih in storitvenih podjetij. Po raziskavah se čenske za samostojno pot odločijo kasneje kot moški, in sicer nekje med 35. in 44. letom, razlogi pa so prezaposlenost, pomanjkanje podpore v družini, težava s popoldanskim varstvom. Ustanovitev in zagon podjetja večinoma financirajo z lastnimi sredstvi in bančnimi posojili. Samostojne podjetnice v Sloveniji delajo v okolju, kjer pretežno prevladuje mnenje, da je najboljše imeti redno službo. Odločitev za samostojno pot pa sprejmejo iz različnih vzrokov - v veliki meri pa so to slabi odnosi na delovnem mestu, neizpolnjene ideje ter nadrejeni brez posluha za svoje zaposlene.
Seveda pa tako za ženske kot za moške podjetnike velja enako: Za lastno podjetje je potrebno veliko poguma, volje in potrpljenja!
Viri: članek I.Butina: Najprej žene in mame, šele potem...Glas Gospodarstva, maj 2008, Podjetnice se predstavljajo, Okrogla miza, CRMG
Poročilo Evropske komisije, objavljeno v začetku letošnjega leta navaja, da se je število zaposlenih žensk v EU v zadnjem desetletju občutno povečalo, njihova vključenost v družbeno, politično in gospodarsko življenje pa je še vedno omejena. Čeprav se v poslovno življenje in podjetništvo vključuje vedno več žensk, pa še vedno prevladuje stereotip, da je poslovna kariera in nasploh podjetništvo še vedno moška domena. Moški tudi zasedajo boljše položaje, saj se lažje odrečejo družinskim obveznostim.
Tudi v Sloveniji je podobno, čeprav je delež zaposlenih žensk iin tistih z akademsko izobrazbo nad evropskim povprečjem. Za samostojno pot pa se kljub temu odloči le četrtina žensk, večina so lastnice trgovskih in storitvenih podjetij. Po raziskavah se čenske za samostojno pot odločijo kasneje kot moški, in sicer nekje med 35. in 44. letom, razlogi pa so prezaposlenost, pomanjkanje podpore v družini, težava s popoldanskim varstvom. Ustanovitev in zagon podjetja večinoma financirajo z lastnimi sredstvi in bančnimi posojili. Samostojne podjetnice v Sloveniji delajo v okolju, kjer pretežno prevladuje mnenje, da je najboljše imeti redno službo. Odločitev za samostojno pot pa sprejmejo iz različnih vzrokov - v veliki meri pa so to slabi odnosi na delovnem mestu, neizpolnjene ideje ter nadrejeni brez posluha za svoje zaposlene.
Seveda pa tako za ženske kot za moške podjetnike velja enako: Za lastno podjetje je potrebno veliko poguma, volje in potrpljenja!
Viri: članek I.Butina: Najprej žene in mame, šele potem...Glas Gospodarstva, maj 2008, Podjetnice se predstavljajo, Okrogla miza, CRMG