| 

Aktualno

Leon Korošec, Vodja mednarodnega marketinga SKI, ELAN

Leon Korošec, Vodja mednarodnega marketinga SKI, ELAN

Prijava
Mednarodni marketinga je po skoraj štirih letih v mednarodni prodaji prevzel prvega februarja 2005. Vsekakor delo v prodaji ocenjuje kot zelo dobro izkušnjo in popotnico za področje marketinga, saj sem je dobro spoznal s panogo, posameznimi trgi in njihovimi potrebami ter seveda tudi z različnostjo trgov – predvsem slednje, torej različnost, je za globalno znamko dejstvo, ki ga je potrebno upoštevati, razumeti in – predvsem sprejemati.

Nastop nove pozicije v podjetju je razmeroma dobro sovpadal s ciklom v panogi – gre namreč za začetek intenzivnih priprav na novo zimsko sezono – z vsem kar sodi zraven, torej za celoten marketinški splet. To je bila prodajna sezona, ki je bila z vidika kolekcije že definirana, po drugi strani pa so bili v fazi priprave kolekcije za eno sezono naprej. Nova kolekcija je na trg prinašala povsem novo serijo in tehnologijo smuči (Speedwave serija z WaveFlexTM tehnologijo), za katero je bilo potrebno izdelati še celotno prodajno zgodbo.

Izpostavljati ključne dosežke ene osebe v tako kompleksnem in prepletenem trgu je sicer nehvaležno opravilo, saj je dober rezultat skoraj vedno rezultat dela predanega in povezanega tima ljudi. Vseeno pa bi lahko omenili sledeče:

Konsistenten in v vrednote blagovne znamke usmerjeno znamčenje (branding)
Osnovna usmeritev marketinških aktivnosti, ki so jih začrtali, je konsistentna skozi leta in tako daje znamki, ki se zgolj sezonsko pojavlja na trgu (zimska polovica leta) jasen karakter. Štirje ključni temelji trženjskih aktivnosti temeljijo na timu ambasadorjev in športnikov znamke, razvoju spletnih rešitev in tovrstnega pojavljanja, demo dnevih na smučiščih (truck tour, demo tour, ...) in jasnemu razlikovanju vizualne identitete znamke z karakterno zeleno barvo.

Orientiranost trženjskih aktivnosti v smeri prepletanja aktivnosti
Povezave na relaciji izdelek - predstavitveni materiali na mestih prodaje - tiskani mediji – splet

Kakovostni dvig nivoja različnih predstavitev
Prodajne konference z motivacijskimi segmenti in sistemom delavnic, sejmi, predstavitveni materiali,...

Intenzivno delo na področju spletnih predstavitev
V sezoni 2004/05 je imel elan skis eno spletno stran v dveh jezikih. V sezoni 2007/08 ima elan skis osnovno spletno mesto v devetih različicah (vključno z rusko v cirilici) in pet vsebinskih podstrani, posebej razvitih za specifične kategorije potrošnikov. Z njimi smo osvojili kar 3 mednarodne FWA nagrade in Netkota za interaktivni izbirnik smuči.



Priznanje Marketinški direktor leta

Leon Korošec je eden izmed treh kandidatov, finalistov za priznanje Marketinški direktor leta, ki ga organizira in podeljuje Društvo za marketing Slovenije (www.dmslo.si). Društvo izbira drugič zapored, z željo izpostaviti posameznike, ki si jih marketinška skupnost želi in je nanje upravičeno ponosna, ter poudariti interdisciplinarnost in poslovno učinkovitost marketinga. Za zaključek pa še odgovori g. Korošca na vprašanja komisije, ki so tri finaliste izbrali med dvajsetimi prijavljenimi kandidati.

1. Zakaj ste se prijavili na izbor za Marketinškega direktorja leta?
Po prejemu obvestila o nominaciji sem si vzel nekaj dni za premislek in se odločil, da imamo v Elanu v zadnjih letih kar nekaj stvari za pokazati in precej projektov, na katere smo lahko ponosni. Sprejem nominacije je bila po eni strani sicer osebna zadeva, a je vendarle povezana z rezultati dela, ki so gotovo plod skupnega dela in zavzetosti tima ljudi – tako mojih ožjih sodelavcev kot širšega kolektiva. Vsekakor pa zahvala tistemu, ki me je nominiral – sam se verjetno ne bi.

2. Kako se počutite med izbrano trojico?
Odlično! Bi bilo pa po drugi strani tudi pošteno, če bi bila v finalu tudi kakšna finalistka – nedvomno je kar nekaj uspešnih žensk v »marketinških vodah«.

3. Kdo bi moral zmagati v Sloveniji (ne nujno samo od izbrane trojice)?
Vsakdo, ki se trudi dvigniti vrednosti blagovne znamke, s katero je povezano njegovo delo. Ampak za letos naj bo to kar nekdo izmed nas treh finalistov ;)

4. Katere so največje ovire pri vašem delu v funkciji vodje marketinga?
Pri vsakem delu se pojavljajo ovire in marketing ni pri tem nobena izjema – to je potrebno jemati kot sestavi del posla. Ovire so največkrat povezane s tistim, kar je poznano vsakemu, ki dela v marketingu - omejena finančna sredstva na eni strani in mnogo zanimivih projektov za dvig privlačnosti znamke na drugi strani. Pri upravljanju globalnih znamk pa je tu še vidik regionalnih razlik - kljub globalizaciji so razlike med trgi ogromne in iskanje prepričljivih zgodb in aktivnosti, ki imajo globalni potencial je nedvomno zelo zapleteno.

5. Kaj so največje prednosti?
Če lahko delaš tisto, kar ti je všeč in te osebno zanima, potem je to gotovo prednost. Vsekakor pa prednost vidim tudi v tem, da se ukvarjamo z trženjem lastne blagovne znamke v zelo konkurenčni mednarodni areni. V Sloveniji ni veliko podjetij, ki bi to omogočala. Upam pa, da jih bo vedno več.

6. Kaj smatrate kot svoj največji dosežek na vašem delovnem mestu in kariere?
V zelo kompleksnem poslu je zelo malo dosežkov, ki bi bili plod dela zgolj ene same osebe. Največji dosežek bi tako lahko bil, da delaš s timom ljudi, ki dosežke omogoča. In če že bi izpostavil enega od skupnih dosežkov je to v prvi vrsti tržna umestitev serije smuči Speedwave, ki je bila prva serija z novo tehnologijo WaveFle, kot ključno Elanovo tehnologijo – tako v tehničnem kot tudi v komunikacijskem pomenu. Kar je služilo kot podlaga za nadaljnje tržne predstavitve smuči s to tehnologijo.

7. Kako bi ocenili stanje marketinga v podjetjih Sloveniji?
Stanje marketinga se mi zdi dobro – vsekakor je v zadnjih letih postalo vidno, da veliko podjetij razmišlja o pomenu marketinga, o dvigu vrednosti znamke, nenazadnje tudi o učinkovitosti marketinga. Je pa stanje v veliki meri odvisno tudi od prakse podjetij – kjer nimamo mnogo lastnih mednarodnih znamk in zato na tem področju tudi nekoliko omejene možnosti.

8. Kakšna bo prihodnost marketinga pri nas in v najbolj razvitih državah?
Prihodnost marketinga gre in bo šla z roko v roki z razvojem blagovnih znamk – tako velikih, globalnih megabrand-ov, kot tudi manjših, a zelo specializiranih znamk. Prihodnost pa ni v rokah podjetij ampak je v rokah – potrošnikov. Potrošnikov, ki so vedno bolj informirani, ki znajo o znamki in njenih izdelkih tudi globalno komunicirati med seboj, potrošnikov, ki bodo iskali odgovore predvsem na svoje emocionalne želje – bolj kot pa na racionalne potrebe.

Vir in več informacij http://www.finance.si/smk, mag. Nastja Mulej, New Moment, 041 540 866, nastja@newmoment.si

sorodni članki