Prijetne (ali moteče) vonjave
Dejstvo je, da pred vonjavami ali dišavami, ki nas obdajajo in s katerimi posiljujemo drug drugega, ne moremo pobegniti. Če se še tako trudimo, se temu ne bomo izognili, ne bo nam uspelo. Kajti dokler dihamo, sprejemamo vonj vase. Vonj drugih ljudi vstopa v nas, ne samo do nas. In mi s svojim vonjem vstopamo v druge ljudi, ne samo do njih.
Ženske in moški so enako dovzetni za vonjave, fizične možnosti so enake. Le da so ženske za vonj bolj dojemljive, ker imajo močnejšo domišljijo kot moški. Raziskave, ki ugotavljajo in dokazujejo pomembnost vonja, kažejo, da je v nebesedni medčloveški komunikaciji vonj zastopan kar s 33 %! To pa je veliko! Zato pri izbiri dišave (ali ne-izbiri), ki jo bomo uporabljali, nikakor ne smemo pozabiti, da je vonj nekaj, kar vpliva na naše počutje, nekaj, kar bo še poudarilo našo osebnost in tako močno vplivalo na okolico. Dišava oziroma telesni vonj je izraz stila posameznika in tudi modni dodatek. Zato kakšna minutka več pri izbiri dišave in količini, ki jo bomo nanesli na svojo kožo in/ali obleko, ni nikoli odveč.
Kako najti ustrezno vonjavo
Kadar zaznamo neki znani vonj, nas ta lahko vrne (v spominih) leta in desetletja nazaj. Spomnimo se določene osebe, dogodka, takrat izgovorjenih besed, okolja … Vonj neke osebe, njen osebni vonj ali tiste dišave, ki jih ta oseba uporablja »kot piko na i«, nas lahko spremlja leta in leta. Seveda je lahko ta spomin prijeten ali pa zelo neprijeten, odvisno kakšen vtis je na nas naredil vonj te osebe.
Zato, če želimo pustiti prijeten vtis, je pomembno izbrati sebi ustrezen vojn oziroma dišavo. In tako se vedno znova znajdemo pred dilemo, kakšno dišavo izbrati. Vendar odločitev ne sme biti pretežka, če boste prisluhnili svojemu čutu, svojemu vonju, ob tem pa še upoštevali nekatere sledeče napotke. Izbira dišave, ki jo bomo uporabili je namreč odvisna tudi od:
Zmernost
Pri nanašanju dišave bodite prizanesljivi in mislite na ljudi okoli sebe. Kajti prekomerno »zlivanje« parfuma nase ni primerno za nobeno priložnost. Ko pridete do točke, ko ne glede na to, koliko dišave nanesete na svojo kožo ali obleko, ne vohate ničesar, je čas, da zamenjate parfum. Namreč po dolgotrajni uporabi ene in iste dišave, se vaš nos »navadi« na vonj in ga dejansko sploh ne zaznavate več. Medtem ko okolica okoli vas, dobesedno trpi pod pritiskom vašega parfuma!
Torej, ko se odločate za neko dišavo in izbirate parfum, se vprašajte, ali vam vonj ustreza, je premočen za vas, morda prenežen? Med izbiranjem parfuma morate imeti v mislih okoliščine, v katerih ga boste nosili. Zapomnite si, da gre za vonjavo, s katero posiljujete druge, in čemur se okolica ne more izogniti v stiku z vami. In na to pomislite vsakič, ko se odpravljate na pomembno poslovno srečanje, ali pa pred objemanjem in poljubljanjem, in bo doživetje prijetnejše tako za vas, predvsem pa za druge.
Urška Č.
Povzeto po Poslovno komuniciranje: Evropske razsežnosti, Maribor 2004
Ženske in moški so enako dovzetni za vonjave, fizične možnosti so enake. Le da so ženske za vonj bolj dojemljive, ker imajo močnejšo domišljijo kot moški. Raziskave, ki ugotavljajo in dokazujejo pomembnost vonja, kažejo, da je v nebesedni medčloveški komunikaciji vonj zastopan kar s 33 %! To pa je veliko! Zato pri izbiri dišave (ali ne-izbiri), ki jo bomo uporabljali, nikakor ne smemo pozabiti, da je vonj nekaj, kar vpliva na naše počutje, nekaj, kar bo še poudarilo našo osebnost in tako močno vplivalo na okolico. Dišava oziroma telesni vonj je izraz stila posameznika in tudi modni dodatek. Zato kakšna minutka več pri izbiri dišave in količini, ki jo bomo nanesli na svojo kožo in/ali obleko, ni nikoli odveč.
Kako najti ustrezno vonjavo
Kadar zaznamo neki znani vonj, nas ta lahko vrne (v spominih) leta in desetletja nazaj. Spomnimo se določene osebe, dogodka, takrat izgovorjenih besed, okolja … Vonj neke osebe, njen osebni vonj ali tiste dišave, ki jih ta oseba uporablja »kot piko na i«, nas lahko spremlja leta in leta. Seveda je lahko ta spomin prijeten ali pa zelo neprijeten, odvisno kakšen vtis je na nas naredil vonj te osebe.
Zato, če želimo pustiti prijeten vtis, je pomembno izbrati sebi ustrezen vojn oziroma dišavo. In tako se vedno znova znajdemo pred dilemo, kakšno dišavo izbrati. Vendar odločitev ne sme biti pretežka, če boste prisluhnili svojemu čutu, svojemu vonju, ob tem pa še upoštevali nekatere sledeče napotke. Izbira dišave, ki jo bomo uporabili je namreč odvisna tudi od:
- Naše osebnosti – sežemo po vonjavi, ki bo poudarila našo osebnost in ne bo v nasprotju z nami, samo tako ne bo motila drugih.
- Našega načina življenja – smo umirjeni ali neukročeni, ekstravagantni ali bolj povprečni, športni tip ali vedno elegantni ipd.
- Tipa kože - vsak parfum na vsakem človeku drugače diši, saj je dišava popolnoma odvisna od tipa kože.
- Letnega časa – poleti se priležejo bolj sveži vonji, medtem ko pozimi lahko uporabljate bolj močne »sladke« dišave.
- Priložnosti – se udeležujemo poslovnega sestanka sredi belega dne, poslovno družabnega srečanja na večerji ali plesu, športnega dogodka s poslovnimi parterji ipd.
- Oblačil, ki jih nosite – za delovno oblačilo je bolj primeren nežen, umirjen parfum, k večerni toaleti pa se bolj podajo malo močnejši, morda celo orientalski vonji.
Zmernost
Pri nanašanju dišave bodite prizanesljivi in mislite na ljudi okoli sebe. Kajti prekomerno »zlivanje« parfuma nase ni primerno za nobeno priložnost. Ko pridete do točke, ko ne glede na to, koliko dišave nanesete na svojo kožo ali obleko, ne vohate ničesar, je čas, da zamenjate parfum. Namreč po dolgotrajni uporabi ene in iste dišave, se vaš nos »navadi« na vonj in ga dejansko sploh ne zaznavate več. Medtem ko okolica okoli vas, dobesedno trpi pod pritiskom vašega parfuma!
Torej, ko se odločate za neko dišavo in izbirate parfum, se vprašajte, ali vam vonj ustreza, je premočen za vas, morda prenežen? Med izbiranjem parfuma morate imeti v mislih okoliščine, v katerih ga boste nosili. Zapomnite si, da gre za vonjavo, s katero posiljujete druge, in čemur se okolica ne more izogniti v stiku z vami. In na to pomislite vsakič, ko se odpravljate na pomembno poslovno srečanje, ali pa pred objemanjem in poljubljanjem, in bo doživetje prijetnejše tako za vas, predvsem pa za druge.
Urška Č.
Povzeto po Poslovno komuniciranje: Evropske razsežnosti, Maribor 2004