ga. Mateja Jesenek
Na letošnji že 13. Slovenski marketinški konferenci, ki bo potekala 27. in 28. maja 2008 v Portorožu, bodo na dveh okroglih mizah govorili najuspešnejši slovenski podjetniki in podjetnice, direktorji in direktorice o svojem poslovnem razvoju in uspehu, gledano skozi marketinške oči. Naj omenimo samo nekatere: Joc Pečečnik (Elektronček), Angelika Mlinar (Angelski keksi), Mateja Jesenek (Mercator), Sandi Češko (Studio Moderna), Janez Škrabec (Riko) in drugi.
Sicer pa bo dvodnevni program potekal takole:
-
27. maj ob 16.20 do 18.00 bodo direktorji Joc Pečečnik (Elektronček), Sandi Češko (Studio Moderna), Maria Anselmi (Bisnode) in Mateja Jesenek (Poslovni sistem Mercator) na okrogli mizi odgovarjali na vprašanje: Kaj šteje v očeh kupca?
-
28. maj ob 14.00 do 15.30 pa bodo podjetniki Boštjan Kozole (Eurosad), Auguštin Penič (Viva La Musica Augustin) in dr. Angelika Mlinar (Angelski keksi) na okrogli mizi, ki jo bo odprl uvodničar Janez Škrabec (Riko) razpravljali o dilemi: Kako podjetniki razumejo kupca?
Vsem zgoraj naštetim so organizatorji marketinške konference postavili nekaj vprašanj:
-
Kako vi razumete kupca?
-
Kaj je tisto, kar šteje v očeh vašega kupca?
-
Prodajate tisto, kar znate delati, ali tisto, kar želijo vaši odjemalci?
-
Kako to ugotovite?
-
Kakšna je vaša povezava med podjetništvom, marketingom in managerstvom?
V tem prispevku pa vam predstavljamo odgovore, ki jih je mag. Nastja Mulej dobila na omenjena vprašanja od direktorice Skupine Mercator gospe Mateje Jesenek. Obenem vam na kratko predstavljamo njen življenjepis.
Mateja Jesenek, Mercator
V trgovski družbi Poslovni sistem Mercator, je zaposlena od leta 1994, najprej kot vodja projektov in službe za pospeševanje prodaje, nato kot direktorica sektorja za marketing. Od leta 2004 dalje je opravljala delo direktorice strateškega marketinga in hkrati funkcijo namestnice člana Uprave za trženje. Zadnji dve leti je kot članica uprave Skupine Mercator za trženje in nabavo odgovorna za dogovore in sodelovanje z dobavitelji izdelkov trgovskih programov market, tehnike, tekstila in Intersporta, za področje strateškega in operativnega marketinga, v okviru katerega so tržne raziskave, razvoj linij lastne blagovne znamke, sistemi povečevanja lojalnosti potrošnikov, tržno komuniciranje in odnosi z javnostmi, kot tudi za področje razvoja različnih prodajnih formatov in dopolnilne trgovske ponudbe. V njeno področje sodi oblikovanje trženjskih strategij in koordinacija trženjskih aktivnosti programov in družb Skupine Mercator. |
V nadaljevanju pa še njeni odgovori:
1. Kako vi razumete kupca?
Mateja Jesenek, Mercator: V Mercatorju predvsem iskreno verjamemo v to, da je kupec kralj, in da moramo to potrditi vsak dan, v vsakem stiku z njim. To, da je kupec središče in usmerjevalec našega delovanja, je bistvo Mercatorjeve kulture. Trudimo se za pridobitev zaupanja in za ustvarjanje zadovoljstva naših kupcev, zato pa moramo najprej zelo dobro vedeti, kdo je naš kupec, kakšne so njegove želje in kaj pričakuje od nas. Kupci so zelo različne osebnosti z raznolikimi željami in pričakovanji in to, kar je pomembno enemu, še zdaleč ni nujno enako pričakovanjem drugega.
2. Kaj je tisto, kar šteje v očeh kupca?
Mateja Jesenek, Mercator: Kupec se odloča in izbira na podlagi kombinacije občutij in povsem racionalnih predstav o posameznem ponudniku. V očeh naših kupcev nedvomno šteje kakovost, spoštljiv in odkrit odnos in seveda prava cena. Vedno bolj pomembno je prijetno in sodobno nakupovalno okolje, v katerem lahko kupci svoj nakup opravijo čim bolj v skladu s svojimi željami.
3. Prodajate tisto, kar znate delati, ali tisto, kar želijo vaši odjemalci?
Mateja Jesenek, Mercator: Najpomembneje je, da ponujamo vse tisto, kar želijo in potrebujejo naši kupci, naše stalno prizadevanje pa je, da to naredimo bolje od naše konkurence.
4. Kako to ugotovite?
Mateja Jesenek, Mercator: Zadovoljstvo naših kupcev s ponudbo in kakovostjo naše storitve spremljamo v Mercatorju s številnimi tržnimi raziskavami – dnevno skozi prodajne kazalnike izdelkov in blagovnih skupin v ponudbi različnih vrst naših prodajaln, poglobljeno pa nekajkrat letno z natančnimi raziskavami zadovoljstva kupcev, pregledi po metodi skrivnostnega kupca in analizo nakupov imetnikov Pika kartice.
5. Kakšna je vaša povezava med podjetništvom, marketingom in managerstvom?
Mateja Jesenek, Mercator: Zasnova projektov v Mercatorju poteka praviloma po principih podjetništva. V začetni fazi je poleg prave zasnove projekta, časovne opredelitve in ovrednotenja zelo pomembna tudi interna marketinška podpora in predstavitev, s čimer pridobimo navdušenje med zaposlenimi. Sledi učinkovito upravljanje, s ciljem uspešne realizacije oziroma ustvarjanja največje vrednosti za kupca. Hkrati pa so sredstva znotraj določenega področja v Mercatorju natančno načrtovana, zato po principih podjetništva izbiramo tiste ideje in projekte, ki kažejo v svoji zasnovi največji potencial za razvoj in uspeh na trgu.
Vir in več informacij: http://www.finance.si/smk, mag. Nastja Mulej, New Moment, 041 540 866, nastja@newmoment.si