Kako z dobro idejo iztržiti čimveč
Spremeniti dobro idejo v uspešno inovacijo je postopek, ki zahteva usklajenost mnogih faktorjev. Veliko je dejavnikov, ki vplivajo na to, ali bo vaša ideja uspešno vstopila na tržišče, ali jo boste uspešno uresničili, in vsak od njih mora biti optimalen, ravno pravšnji. Proces je podoben polnemu kozarcu vode, ki ima na dnu več lukenj – vaš izziv in naloga je, da uspete luknje zamašiti preden iz kozarca izteče vsa voda, nato pa kozarec napolniti do vrha. V nadaljevanju vam ponujamo pet nasvetov, kako iztržiti čimveč iz ene dobre ideje.
1. Predvidevajte, da je vaša ideja zanič. Če predvidevate, da vaša ideja ni dobra, je to lahko zelo osvabajajoče. Kar ne pomeni, kot da v idejo ne verjamete ali da ste negativni. Nasprotno, spremenili boste le zorni kot, pridobili natančen načrt in navigacijo, namesto velikega neskončnega klobčiča in približne ideje. Natančno razumevanje situacije ima mnoge prednosti. Prepreči, da ljudje ali podjetja vlagajo čas in denar v slepe ulice ali nepomembne raziskave. Vsakdo, ki je pozitiven, visoko motiviran, dobro opremljen z natančnimi, pomembnimi informacijami in smiselnimi načrti, postane praktično neustavljiv. Da bi izločili zanašanje na nepreizkušena predvidevanja, lahko preprosto predvidevate, da je ideja zanič in nato storite vse potrebne korake, da jo izboljšate.
2. Spoznajte svoje stranke, industrijo in posel dovolj dobro, da bi lahko napisali knjigo. Pisanje je proces, ki zbistri misli. Podjetniški inovatorji pogosto pripravljajo detajlne plane, podjetja se poslužujejo vrste načrtovalskih orodij, ki so v veliko pomoč pri meselnem procesu. Vsak, ki je že kdaj zaprosil za posojilo, se je gotovo srečal s poslovnim načrtom. Še pomembnejši od samega dokumenta pa je miselni proces ob pisanju le-tega.
3. Kradite drugim in pustite, da drugi kradejo od vas. Kopirajte, kopirajte, kopirajte. Originalnost je precenjena, kopiranje pa ima mnoge prednosti. Stvar, ki je že uresničena in preizkušena, je prav to – poleg tega kopiranje močno zmanjša rizik in negotovost, pomeni manjši strošek, kot razvijanje nečesa novega. Izdelek, ki je že v uporabi, ima po vsej verjetnosti že odpravljene začetniške napake, ocenjen je kot uporaben in sprejemljiv. Za vse proizvodene izdelke velja, da je skoraj v vseh primerih ceneje, hitreje, manj tvegano in lažje uporabiti že obstoječe dele, kot pa razvijati originale.
4. Vzpostavite močno mrežo zunanjih svetovalcev. Zunanji svetovalci imajo za podjetnika veliko vrednost in visoko pomembnost. Znani izumitelj Thomas Edison naprimer, se je obkrožal z najmogočnejšimi ljudmi, med njimi ameriški predsednik Herbert Hoover, Henry Ford in Harvey Firestone, saj je potreboval veliko pomoči, da je lahko razvil svoje velike ideje. Uspešni ljudje so ponavadi celo veseli, če lahko delijo svoje konstruktivne vpoglede.
5. V razvojne in marketinške procese vključite tudi svoje najbolj strastne kupce. Za večino inovacij je mogoče najti pot, s katero v proces aktivno vključite svoje vodilne stranke. To lahko storite že zelo zgodaj v procesu, ali pa dolgo zatem, ko je izdelek že dozorel. Če stranke približate vaši ideji, so vam njihova mnenja lahko v veliko pomoč.
Gornjih pet nasvetov je namenjenih tistim, ki želijo doseči komercialen uspeh in svojo idejo dobro iztržiti. V mnogih primerih, kjer glavni cilj ni finančni zaslužek, pa so gornji nasveti lahko prav tako uporabni, pa naj bo za raziskovalce, ljudi z resnim hobijem ali projektne delavce – vse, ki delajo, da bi dosegli zastavljene projektne cilje. Nasveti so uporabni vsi naenkrat ali vsak posebej, kakor je pač smiselno za povečanje stopnje uspešnosti v procesu spreminjanja idej in izumov v uspešne inovacije, karkoli uspeh v posameznem primeru pomeni.
Vir: 5 Ways to Profit from Good Ideas, Lifehack.org
1. Predvidevajte, da je vaša ideja zanič. Če predvidevate, da vaša ideja ni dobra, je to lahko zelo osvabajajoče. Kar ne pomeni, kot da v idejo ne verjamete ali da ste negativni. Nasprotno, spremenili boste le zorni kot, pridobili natančen načrt in navigacijo, namesto velikega neskončnega klobčiča in približne ideje. Natančno razumevanje situacije ima mnoge prednosti. Prepreči, da ljudje ali podjetja vlagajo čas in denar v slepe ulice ali nepomembne raziskave. Vsakdo, ki je pozitiven, visoko motiviran, dobro opremljen z natančnimi, pomembnimi informacijami in smiselnimi načrti, postane praktično neustavljiv. Da bi izločili zanašanje na nepreizkušena predvidevanja, lahko preprosto predvidevate, da je ideja zanič in nato storite vse potrebne korake, da jo izboljšate.
2. Spoznajte svoje stranke, industrijo in posel dovolj dobro, da bi lahko napisali knjigo. Pisanje je proces, ki zbistri misli. Podjetniški inovatorji pogosto pripravljajo detajlne plane, podjetja se poslužujejo vrste načrtovalskih orodij, ki so v veliko pomoč pri meselnem procesu. Vsak, ki je že kdaj zaprosil za posojilo, se je gotovo srečal s poslovnim načrtom. Še pomembnejši od samega dokumenta pa je miselni proces ob pisanju le-tega.
3. Kradite drugim in pustite, da drugi kradejo od vas. Kopirajte, kopirajte, kopirajte. Originalnost je precenjena, kopiranje pa ima mnoge prednosti. Stvar, ki je že uresničena in preizkušena, je prav to – poleg tega kopiranje močno zmanjša rizik in negotovost, pomeni manjši strošek, kot razvijanje nečesa novega. Izdelek, ki je že v uporabi, ima po vsej verjetnosti že odpravljene začetniške napake, ocenjen je kot uporaben in sprejemljiv. Za vse proizvodene izdelke velja, da je skoraj v vseh primerih ceneje, hitreje, manj tvegano in lažje uporabiti že obstoječe dele, kot pa razvijati originale.
4. Vzpostavite močno mrežo zunanjih svetovalcev. Zunanji svetovalci imajo za podjetnika veliko vrednost in visoko pomembnost. Znani izumitelj Thomas Edison naprimer, se je obkrožal z najmogočnejšimi ljudmi, med njimi ameriški predsednik Herbert Hoover, Henry Ford in Harvey Firestone, saj je potreboval veliko pomoči, da je lahko razvil svoje velike ideje. Uspešni ljudje so ponavadi celo veseli, če lahko delijo svoje konstruktivne vpoglede.
5. V razvojne in marketinške procese vključite tudi svoje najbolj strastne kupce. Za večino inovacij je mogoče najti pot, s katero v proces aktivno vključite svoje vodilne stranke. To lahko storite že zelo zgodaj v procesu, ali pa dolgo zatem, ko je izdelek že dozorel. Če stranke približate vaši ideji, so vam njihova mnenja lahko v veliko pomoč.
Gornjih pet nasvetov je namenjenih tistim, ki želijo doseči komercialen uspeh in svojo idejo dobro iztržiti. V mnogih primerih, kjer glavni cilj ni finančni zaslužek, pa so gornji nasveti lahko prav tako uporabni, pa naj bo za raziskovalce, ljudi z resnim hobijem ali projektne delavce – vse, ki delajo, da bi dosegli zastavljene projektne cilje. Nasveti so uporabni vsi naenkrat ali vsak posebej, kakor je pač smiselno za povečanje stopnje uspešnosti v procesu spreminjanja idej in izumov v uspešne inovacije, karkoli uspeh v posameznem primeru pomeni.
Vir: 5 Ways to Profit from Good Ideas, Lifehack.org