| 

Postal sem podjetnik

Izboljšajmo nebesedno komuniciranje

Izboljšajmo nebesedno komuniciranje

Nebesedno komuniciranje ne poteka niti v pisni niti v govorni obliki. Pač pa obsega vsa nebesedna sporočila, namenjena kateremukoli človeškemu čutu. Med nebesedno komuniciranje tako prištevamo govorico telesa, osebni videz, urejenost in osebno nego telesa, fonetiko (vlogo zvoka v sporočanju), vlogo prostora in časa ter drugo.

Kako lahko izboljšamo svoje nebesedno komuniciranje?

Preveč je oblik in odtenkov, zlasti pa kombinacij v nebesednem komuniciranju, da bi bilo mogoče vsako posebej ovrednotiti in oceniti vnaprej. Pomen oblik in vsebin nebesednega komuniciranja se spreminjajo v času, v okoliščinah, v različnih kulturah – od človeka do človeka, od skupine do skupine.

Preglejmo si raznolikosti govoric telesa in besed v raznih oblikah vedenja.

Zagnanost z občutkom racionalnosti se odraža sledeče:

Govorica telesa: obvladana, togi prehodi, malo oblik; monotono, nekoliko napeto vedenje; živahno odzivanje; ritmični in oglati gibi, obvladano premikanje; malo obrazne mimike; vztrajnost.
Govorica besed: trda, ostra, samovoljna.

Zagnanost z občutkom emocionalnosti se odraža takole:

Govorica telesa: krepka in oblikovno raznolika; ob čustvih enolična motorika, impulzivna; obilo spodbujajočih kretenj; v vedrem razpoloženju obilje izraznih oblik; živahna, vedno drugačna mimika obraza.
Govorica besed: zajetna, glasna, pogosto neobvladana, dominantna in spodbujajoča; močno spreminjanje glasnosti, globoki glasovi.

Zadržanost z občutkom racionalnosti bo videti sledeče:

Govorica telesa: raztreseni, nerodni prehodi, malo oblik; govori zgornji del obraza; gibi udov so pogosto mlahavi in neizoblikovani, nekje med taktom in ritmom, precej zatikanja.
Govorica besed: precej monoton zven, dolgovezno izražanje, podrejeni in vrinjeni stavki.

Zadržanost z občutkom emocionalnosti pa bo videti:

Govorica telesa: precej trezna, mehka in zaobljena motorika, mnogooblična; bogate, ritmične oblike; v potrtem razpoloženju malo izraznih oblik, vendar živahna in zgovorna mimika.
Govorica besed: melodiozna, mehka in topla.

Zato je treba svojo nebesedno komuniciranje presojati vedno znova. Pri tem imajo izkušnje in dober občutek veliko vlogo. Najkoristnejša so zmerna zadržanost ter pazljivo opazovanje, presojanje in primerjanje, posnemanje – poslovna praksa je na tem področju skoraj edina šola.

Poslovnež naj bi se zavedal svojih glavnih značilnosti v nebesednem komuniciranju. Nekaj mu lahko povedo tisti, ki so mu blizu in ki jim zaupa, nekaj mora odkriti sam. Nadvse pomembno je namreč iskati prave kombinacije vsebin in oblik komuniciranja, saj so med njimi lahko občutne sinergije, lahko pa tudi slabo vplivajo druga na drugo. Zato je lahko ključno za vsakega človeka, da izpili kombinacijo besede in govorice telesa, saj lahko njegova govorica telesa zelo hitro »podre« vse, kar je želel izraziti z besedo!

Urška Č.

Povzeto po Poslovno komuniciranje: evropske razsežnosti, Maribor, 2004.

sorodni članki