| 

Aktualno

Novi Seat Leon Ecomotive

Novi Seat Leon Ecomotive

Športnik, ki mu ni vseeno za okolje

SEAT je dokazal, da je možno združiti športni značaj avtomobilov in skrb za ohranjanje okolja. Na zadnjem avtomobilskem salonu v Frankfurtu je SEAT predstavil Ibizo ECOMOTIVE, ki je z emisijo 99 g CO2 na kilometer najbolj ekološko vozilo v svojem segmentu.

SEAT sedaj predstavlja naslednjo različico okolju prijaznih modelov – León ECOMOTIVE. ki se lahko pohvali s kar 16 grami na kilometer manjšo emisijo (119 namesto 135 g/km) in je tako v številnih evropskih državah upravičen do manjše obdavčitve. V Španiji kupcem Leóna ECOMOTIVE npr. ni potrebno plačati davka za registracijo vozila.

Da bi bilo vozilo ekološko bolj sprejemljivo, njegovega videza ni bilo treba spremeniti. Edina razlika je oznaka ECOMOTIVE na zadku, iz katere je razvidno, da je to "zeleno" vozilo, ki se lahko pohvali z majhno emisijo CO2 in majhno porabo goriva – najvarčnejši León v ponudbi.

Od Leóna do Leóna ECOMOTIVE

Za zmanjšanje emisije CO2 so se SEAT-ovi inženirji posvetili štirim bistvenim področjem: motorju, menjalniku, masi in pnevmatikam.

Motor 1.9 TDI (105 KM) s filtrom za trdne delce

León ECOMOTIVE je opremljen z enim izmed SEAT-ovih najučinkovitejših motorjev – 1.9 TDI (105 KM), ki pa ima bistveno spremenjeno krmilno elektroniko. Z optimizacijo centralnega krmilnika in novimi prestavnimi razmerji menjalnika je inženirjem uspelo zmanjšati emisijo CO2 na 119 g/km (pri osnovni izvedbi 135 g/km).

Pri Leónu ECOMOTIVE je motor serijsko opremljen s filtrom za trdne delce (DPF), ki učinkovito zadrži saje, ki nastajajo pri zgorevanju dizelskega goriva. Če filter teh delcev ne zadrži, ostanejo v sistemu in vežejo druge škodljive snovi. Pri dizelskih motorjih približno 0,3% emisij sestavljajo plini, kot so ogljikov monoksid, ogljikovodiki, žveplov dioksid in ogljikove kisline ter saje.

Krmilnik motorja stalno preverja stanje filtra in aktivira regeneracijo, pri kateri akumulirane saje zgorijo. Ali povedano drugače: zaradi regeneracije filter za trdne delce v celotni življenjski dobi vozila ne zahteva vzdrževanja.

Novi León ECOMOTIVE se lahko pohvali z izjemno majhno porabo goriva, pri izvenmestni vožnji npr. kar 0,6 l/100 km manj kot pri "običajni" izvedbi. León ECOMOTIVE z enim rezervoarjem lahko prevozi skoraj 1.500 km.

Nova prestavna razmerja

V tehničnem centru v Martorellu so s ciljem zmanjšanja emisije CO2 spremenili tudi prestavna razmerja menjalnika.

Nova prestavna razmerja so na splošno daljša za 8,2 %. S tem, ko so obdržali razmerja za prvo in drugo prestavo ter v primerjavi s prejšnjo izvedbo podaljšali razmerja za tretjo, četrto in peto prestavo – za slednjo kar za 16 % – so emisije C02 pri Leónu ECOMOTIVE zmanjšali za dodatnih 7 g/km.

Vendar pa vse te prilagoditve nikakor ne zmanjšujejo zmogljivosti motorja. Motor 1.9 TDI razvije največji navor 250 Nm pri 1.900 1/min, kar mu zagotavlja odlične pospeške in visoko najvišjo hitrost. Še več: vozne lastnosti novega modela so še bolj dinamične, saj je najvišja hitrost večja za 1 km/h, od 0 do 100 km/h pospeši 0,4 s hitreje in od 0 do 1.000 m 0,6 s hitreje – v številkah: 186 km/h, 10,9 s in 32,6 s.

Omejena največja skupna masa

Pri vozilu, kakršen je León, je zaradi kompleksne varnostne in komfortne opreme težko zmanjšati minimalno skupno maso. Toda maksimalno maso vozila je možno omejiti tako, da se odpovemo določeni dodatni opremi, kot so npr. 17-colska aluminijasta platišča, in določenim kombinacijam opreme, če to presega največjo dovoljeno maso 1.320 kg (v primerjavi s sedanjimi 1.405 kg). Za ta znatni prihranek niso dovolj le ukrepi na osnovnem vozilu, temveč tudi pri dodatni opremi, da vozilo ne preseže definiranih vrednosti.

Pnevmatike z manjšim uporom

León ECOMOTIVE je opremljen s pnevmatikami z manjšim uporom; na 15-colska platišča so nameščene pnevmatike 195/65, na 16-colska pa 205/55.


Vir: Porsche Slovenija d.o.o.

sorodni članki