| 

Uporabne informacije

Trema pred poslovnim nastopom

Trema pred poslovnim nastopom

Jutri imate pomembno poslovno predstavitev pred izredno pomembnimi poslovnimi strankami. In vsakič, ko se spomnite na vaš nastop, vas zagrabi panika, imate potne roke, utrip srca se vam poveča na 150 udarcev na minuto, prekomerno se potite po celem telesu, izgubljate glas in podobno. Če je tako, imate tremo pred nastopom!

Trema pa ni nič posebnega. Povsem normalno je, da bolj ko se približuje datum in ura vašega nastopa, bolj vas grabi trema. Veliko izkušenih igralcev in poklicnih govorcev je pred vsakim nastopom kot na trnih. Tovrstna napetost ima tudi svoje prednosti. Kajti izločanje adrenalina navsezadnje sproži najvišjo možno koncentracijo moči in sposobnosti, kar samo še pripomore k uspehu. Kljub temu pa velja, da se izkušeni govorci po prvih izgovorjenih besedah običajno zelo hitro umirijo in sprostijo, medtem ko se neizkušenemu govorcu lahko zgodi, da ostane živčen vse do konca nastopa. Toda pri tem se moramo zavedati, da se le redko kdo že rodi kot dober govornik ter da vaja dela mojstra.

Če vas muči trema, pomislite na to, da vam bo pomagala izrabiti vse sposobnosti. Da boste lažje premagali tremo, pomaga tudi to, da pozornost pritegnite nase. Kako pa lahko pritegnete poslušalce? Če je navzočih veliko ljudi, je sprva navadno težko pritegniti vse poslušalce. Če so ljudje pri vašem nastopu oddaljeni od vas več metrov, se čisto lahko zgodi, da ne bodo utihnili takoj, ko boste spregovorili, pa čeprav je to zelo nevljudno. Morda je zato še najbolje, da svoj govor začnete s kakšno zabavno anekdoto, saj vam bodo tako ljudje bolj z zanimanjem prisluhnili. Poudarimo še, da govor naj ne bo predolg. Pa čeprav se vam zazdi, da ste se sredi govora prav za prav šele ogreli in razživeli. Namesto tega si raje zagotovite pozornost poslušalcev od prve do zadnje besede. To pa vam lahko uspe le, če se osredotočite na najpomembnejše in ne pretiravate z besedičenjem.

In še nekaj kratkih namigov, kako do dobrega (učinkovitega) govora:
  • Najprej razčistite, kaj poslušalci od vas pričakujejo in česa od njih nikakor ne morete zahtevati.
  • Kakšno anekdoto lahko poveste.
  • Kako resen je lahko ali mora biti vaš govor.
  • Kako sproščene so lahko šale, ki jih poveste med vrsticami vašega govora.
  • Postavite se v vlogo, kakršno boste »igrali« oziroma predstavljali. Ste prodajalec, pogajalec, itd … Od vaše vloge je odvisna tako vsebina govora kakor tudi to, kako oseben ali kako uraden naj bo slog govora.
  • Pomislite na to, kakšne vrste govorov imate sami najraje. Prepričani ste namreč lahko, da je enakega mnenja tudi večina poslušalcev.
  • Govor naj bo kratek in jedrnat. Pustite si nekaj »materiala« še za debato in za vprašanja poslušalcev po koncu vašega govora.
  • Govorite dovolj glasno, jasno in razločno.
  • Očesni stik je alfa in omega vsakega nagovora. Tudi če berete napisani tekst, čim večkrat dvignite pogled in se zazrite poslušalcem v oči.
  • Poslušalcem ne kažite hrbta.

Naj vam trema ne pokvari ali celo uniči več ur trdega dela za pripravo nekega govora, od katerega je morda odvisna vaša poslovna pot. Izkoristite jo v svojo prid!

Urška Č.

Vir: Priročnik lepega vedenja, Ljubljana, Slovenska knjiga, 2004

sorodni članki