Fordova dostopna tehnologija se predstavlja v Ženevi
Odgovor evropskega Forda, kako naj postane mobilnost bolj trajna je predstavljena na avtomobilskem salonu v Ženevi. Ford predstavlja širok nabor avtomobilov z nizkimi emisijami CO2. »Trajna mobilnost predstavlja velik izziv za družbo in avtomobilsko industrijo in pred nami je še dolgo potovanje,« je dejal John Fleming, predsednik in CEO pri Ford Evropa. »Tehnične dostopne rešitve za zmanjševanje obremenjevanje okolja, ne da bi se odpovedali osnovnim zahtevam po osebni mobilnosti so pri Fordu na voljo že danes.«
Ford ECOnetic
Nova paleta Ford ECOnetic modelov z nizkimi emisijami CO2 ponuja alternativo strankam, ki so jim nizke emisije prioriteta v nakupni odločitvi.
Ime 'Ford ECOnetic' oznanja strategijo družbe, ki povezuje ekološke prednosti in dostopno tehnologijo s kinetičnim oblikovanjem 'energije v gibanju', filozofije, ki združuje kvaliteto v vožnji in emocionalni obliki.
Prvi Ford ECOnetic modeli, ki bodo lansirani v 2008, uporabljajo kombinacijo najsodobnejše tehnologije skupnega voda za dizelski pogon in ostalih skrbno izbranih detajlov, ki so jih inženirji vključili za zmanjševanje emisij CO2 do popolnega minimuma.
Ford EcoBoost
Na avtomobilskem salonu v Detroitu je Ford oznanil, da razvija novo tehnologijo bencinskih motorjev, ki se bodo imenovali EcoBoost. Cilj so bolj ekonomični motorji z nižjimi emisijami CO2. Ford EcoBoost štiri- in šest-valjni bencinski motorji združujejo tehnologiji turbinskega polnjenja in direktnega vbrizga goriva, kar omogoča zmanjšanje delovne prostornine ob hkratnem povečanju navora in s tem tudi zmogljivosti. Tehnologija bo v Severni Ameriki prvič uporabljena v 3.5-litrskem V6 motorju, kmalu za tem pa ji bodo sledili še motorji, ki se bodo uporabljali praktično v celotni Fordovi produktni paleti – od majhnih avtomobilov do športnih terencev in poltovornjakov.
S tehnologijo direktnega vbrizga se gorivo v delovni valj vbrizgava v zelo majhnih in preciznih količinah. V primerjavi s konvencionalnim vbrizgavanjem je vbrizgana zmes finejša, kar vodi k nižji porabi in emisijam.
Kombinacija sodobne turbinske tehnologije in direktnega vbrizga goriva pa združuje najboljše lastnosti obeh tehnologij. Tako imajo motorji z relativno majhno delovno prostornino enako odzivnost kot mnogo večji motorji ob hkratni nižji porabi. EcoBoost temelji na sodobni in v primerjavi s tehnologijo hibridnega pogona, cenovno dostopnejši tehnologiji, ki bo dostopna širokemu krogu uporabnikov. Z uporabo EcoBoost bo zmanjšana poraba goriva in dosežene nižje emisije, ne da bi se pri tem morali odpovedati dosedanjim zmogljivostim vozila.
Ford Flexifuel
Z dodajanjem novih Ford ECOnetic dizelskih derivatov v široko ponudbo izdelkov bomo strankam po celi Evropi nudili najmanj osem cenovno sprejemljivih izbir okolju prijaznih vozil do konca leta 2008: od tega trije Ford ECOnetic in pet Ford Flexifuel modelov.
Vsa Fordova Flexifuel vozila lahko uporabljajo bioetanol E85 (mešanica 85 odstotkov bioetanola in 15 odstotkov bencina) ali bencin, ali kakršnokoli mešanico obeh goriv v enem rezervoarju. Kombinirana uporaba bioetanola kot goriva in Fordove Flexifuel tehnologije lahko zmanjša emisije toplogrednih plinov v življenjski dobi vozila med 30 do 80 odstotki, ne da bi ogrožalo delovanje in vozno kvaliteto.
CNG/LPG
Ford nudi tudi izbrane modele, ki so preoblikovani tako, da delujejo na LPG (utekočinjeni naftni plin) in CNG (stisnjeni zemeljski plin). Ti modeli so na voljo v številnih evropskih državah vsem strankam, ki izberejo tako različico vozila, kjer je na voljo tudi infrastruktura.
Globalno segrevanje je eno izmed največjih izzivov s katerimi se srečuje današnja družba. Dodatno h kompleksnosti obsežnega problema se pridružuje tudi dejstvo, da k rešitvi nastale situacije ne moremo pristopiti le z eno rešitvijo. Narava, velikost in pomembnost globalnega segrevanja pomeni, da se družbeniki po vsem svetu lotevajo reševanja problema koordinirano. Kot smo vsi del nastalega problema, moramo tudi vsi prispevati k njegovi rešitvi.
Vir: Summit Motors Ljubljana