| 

Postal sem podjetnik

Devet skrivnosti uspeha, ki so vam jih zamolčali

Devet skrivnosti uspeha, ki so vam jih zamolčali

Delate kot "zamorec", iz dneva v dan, iz tedna v teden, iz meseca v mesec! In se vam kaj pozna? Lahko ste pridni kot mravljica, pa včasih tega ne bo nihče opazil, če ne boste potegnili pravih potez. Ob tem imate tudi vedno dobre ideje, pa jih na žalost nikoli ne spoznajo za vaše, pač pa kot "skupinski" dosežek. V takih in podobnih primerih, in seveda pod pogojem, da v službi dejansko želite "nekaj" doseči in postati "nekdo", je vedno pametno imeti nek skriti adut v rokavu in ne vedno igrati po vseh "pravilih igre". Od časa do časa bodite "solo" igralec in si pravila prikrojite po lastnih občutkih! Seveda morate vedeti, kdaj je pravi trenutek za to!

V pomoč in navdih nekaj skrivnosti o tem, kako uspeti na delovnem mestu in pustiti vtis na sodelavce ter vaše nadrejene.

1. Vedno igrati varno, se vam lahko maščuje!
Velika večina ljudi vidi prevzemanje tveganja kot odpiranje vrat nepotrebnim, morda celo nevarnim situacijam. Toda resnice je drugačna. Izogibanje tveganjem namreč ne bo ohranilo varno, niti ne bo zagotovilo mirne poti v službi ali življenju. Pogoste je ravno obratno. Morda mislite, da igrate "varno", če se oklepate tistega, kar trenutno imate, toda v resnici le ovirate lastni napredek.

2. Polom = uspeh.
Posledice polomije, tako kot možne posledice tveganja, skoraj nikoli niso tako grozne kot se zdijo na prvi pogled. Spomnite se na pregovor: "Nobena juha se nikoli ne poje tako vroča, kot se skuha!" Vsak uspešen poslovnež je na svoji poslovni poti premagal eno ali več polomij, da je prišel tja, kjer je danes.

3. Včasih se odpovejte nadzoru.
V pisarniškem okolju je veliko okoliščin, na katere nimate vpliva. Najbolj zapleteni med vsemi pa so največkrat medčloveški odnosi. Ljudje si gredo na živce, stopajo drug drugemu na prste, tekmujejo za iste položaje in podobno. Če tudi vas takšne situacije spravljajo ob živce in se vam zdi, da vam stvari uhajajo iz nadzora, poskušajte ohraniti mirno kri. Stvari sprejmite takšne kot so, saj jih itak ne morete spremeniti in ne poskušajte vsega nadzorovati. Na ta način boste imeli vsaj kanček moči za prenašanje vsega skupaj.

4. Pokažite svojo nevednost.
Vprašanja so eden od najpomembnejših delov uspeha. Ljudje se namreč preveč bojijo, da s tem, ko nekaj vprašajo, pokažejo svojo nevednost, neznanje. Resnica pa je ravno obratna. Poleg tega nihče od vas ne pričakuje, da morate vse vedeti in znati. Ena izmed potez najbolj uspešnih podjetnikov na svetu je, da si okoli sebe ustvarijo delovni kolektiv, ki strokovno pokriva vsa tista znanja, za katera sam ni usposobljen (in nima niti časa za to!).

5. Ko mislite, da poznate odgovor, preverite še enkrat!
V trenutku, ko nekaj vzamete za samoumevno, ne bo več tako, kot ste mislili, da je. Če imate pomisleke o razumevanju sporočila, navodila, delovne naloge, vedno ponovite vsebino povedanega še enkrat, da preverite ali ste razumeli vsebino drugače, kot je bilo mišljeno iz nasprotne strani!

6. Včasih morate biti svojemu šefu, šef, in obratno!
Pomagajte drugim, ko so pomoči potrebni. Priskočite jim na pomoč, kar se da nevsiljivo in od srca. Morda se vam oseba, ki ste ji pomagali narediti dober vtis pred ostalimi, ne bo takoj zahvalila, niti z gibi nakazala hvaležnost, a verjamete, da si je zapomnila! To vas dela "velike" in vam omogoča "nadvlado".

7. Imejte taktiko, ki ne dovoli presenečenj.
Nikoli ne presenečajte sodelavcev ali svojega šefa. Če imate slabe novice, na dan z njimi. In enako velja, če imate dobre novice, podelite jih z vsemi. Nihče noče imeti občutek, da ni na tekočem z vsem kar se dogaja v podjetju. To povzroča napetosti, slabo voljo in nenazadnje hudo ter nezdravo tekmovalnost znotraj kolektiva!

8. Bodite malo "poredni".
Kršenje pravil je premalo cenjena in uporabljana veščina. Če si ogledate kateri koli seznam uspešnih oseb, boste ugotovili, da je poln kršiteljev pravil - od tega, da so nekateri zapustili fakulteto, drugi so realizirali nore ideje, tretji so se lotili posla, kljub temu, da so bile ženske in podobno. Vsi ti ljudje so prvenstveno zaupali svojim idejam in sebi ter so točno vedeli, katera pravila lahko kršijo in zlasti kdaj je pravi čas za to!

9. Videz še vedno šteje!
Kako se predstavljate okolici, pomeni veliko razliko v tem, kako vas javnost dojema. Ljudje vaše veščine, samozavest in iznajdljivost presojajo tudi na podlagi tega, kaj (in kako) ste oblečeni in kako se obnašate.

Sploh pa je ključno vodilo uspeha to, da vsega česar se lotite, to delajte s srcem. V tem primeru se boste vsega lotili lažje tudi v dneh, ki ti ne bodo najbolj uspešni in katerih se ne boste preveč veselili.

Urška Č.

Povzeto po: 9 skrivnosti uspeha, ki ti jih šefi niso povedali, Petra Kocjančič - Cosmopolitan, februar 2008.

sorodni članki