Poslovni stil za moškega - Buisness Smart
V visokem podjetništvu velja pravilo oblačenja, ki mu pravimo tudi "Buisness Smart". To je najvišja oblika dnevnega formalnega oblačenja in ima precej stroga merila. Poleg za službe javnih uprav, ministrstev, na sodiščih, v odvetniški pisarni, v borzno posredniški hiši in podobno, takšna forma poslovnega oblačenja velja tudi za vodilne zaposlene v upravah malih in srednjih podjetij ter za tiste podjetnike, ki vodijo velike poslovne sisteme.
Nosimo jo na vseh visoko formalnih poslovnih srečanjih.
- Moška obleka je s pojmom formalnost tradicionalno temno modre, sive in črne barve. Tri barve, ki moškemu dajo videz uspešnega podjetnika. Temno modra je najbolj avtoritativna barva, črna odseva moč in nadzor, siva je med tremi najbolj hladna izbira, saj predstavlja nedostopnost. Blago obleke mora biti visoko kakovostno in najbolje brez vzorca, lahko s tankimi črtami. Obleka mora biti krojena tako, da pristoji vaši postavi. Pri suknjiču je potrebno še posebej paziti na širino ramen, dolžino rokavov in dolžino suknjiča. Obstajajo trije uveljavljeni klasični kroji moške obleke. Kroju obleke, ki je klasično srednje oprijet, z razporkom in brez podloženih ramen, pravimo ameriški kroj. Evropski kroj je z razširjenimi rameni in brez razporka (preden sede si moški odpne gumbe) ali z razporkom. Tretji je britanski kroj z rahlo podloženimi rameni, poudarjenim delom okoli pasu in z dvojnim stranskim razporkom. Osnovni trije kroji in barva obleke so klasična izbira. Modni trendi pa se s časom menjajo pri načinu zapenjanja suknjiča, ki je lahko enoredno ali dvoredno.
- Srajca naj bo bombažna. Snežno bela srajca daje najmočnejši vtis avtoritete. Druge barve so običajno bela, svetlejši odtenki modre in bež, dandanes lahko tudi sive barve. Druge temnejše in živahnejše barve niso primerne za visok poslovni svet. Srajca je lahko brez vzorca ali s tankimi komaj vidnimi črtami. Modne smernice, ki vplivajo na srajce, so širina oziroma velikost ovratnika in dodatek manšetnih gumbov. Če nosimo manšetne gumbe, morajo biti le-ti izpod rokava suknjiča vidni za vsaj pol centimetra.
- Kravata kot modni dodatek doda vaši obleki osebnost. Temnejše in eno barvne oziroma kravate z diskretnim vzorcem so pričakovane v poslovnem svetu. S popolnim vozlom na kravati boste dajali izgled avtoritete. Dolžina kravate naj sega do sponke na pasu. Najpogostejše blago za kravate je nedvomno svila. Modne smernice pri kravati narekujejo širino vozla. Vendar modni trend ni nujno upoštevati, saj se ravno s tem poslovni stil oblačenja loči od vsakdanjega stila, in s tem ohranja tradicijo in konzervativnost.
- Pas naj bo usnjen, temne barve, usklajen z barvo obleke in čevljev, z manjšo klasično (štirikotno) kovinsko zaponko.
- Čevlji podjetnika so izredno pomembni. Čevlji naj bodo usnjeni, črne barve, z vezalkami in loščeni do sijaja. Podplat je usnjen in tanek. V današnjih časih poslovni modni trendi dovoljujejo tudi čevlje brez vezalk, lahko s sponko. Vendar za visok posloven svet še vedno ostaja klasika - vezalke.
- Nogavice so temnejših barv, usklajene z drugimi deli obleke, brez vzorcev in raznih napisov, etiket. Višina nogavic naj sega do kolen.
- Modni dodatki so ravno tako del moške poslovne obleke. Zapestna ura je najpomembnejši modni dodatek poslovnega moškega. Ura naj bo klasična, s številčnico, s tankim kovinskim ali usnjenim paščkom. Velike športne ure in digitalne ure niso primerne za popolni izgled. Nakit, ki ga lahko še nosijo poslovni moški, je poročni prstan in redkeje pečatni prstan.
- Drugi modni dodatki, ki še sodijo k popolnem izgledu uspešnega podjetnika, so pisalo in aktovka, če s seboj nosite prenosni računalnik, tudi torba za računalnik. Skrbno izbrano pisalo, običajno višjega cenovnega razreda, je vsekakor opaženo na poslovnem srečanju. Aktovke in torbe naj bodo črne barve in iz gladkega usnja, brez velikih zaponk in napisov.
Urška Č.