Poslovni stil za moškega
V današnjem življenju nič ni prepuščeno naključju. Spontanost počasi izginja. Vse je v naprej premišljeno z namenom doseganja zastavljenih ciljev. Kar še posebej velja za podjetništvo. Tako velja, da je tudi izbira poslovne obleke visoko namenska in je postala oblika poslovnega komuniciranja.
Obleka namreč pove veliko o nas. Izraža našo samozavest, samospoštovanje, odnos do podjetja, v katerem smo zaposleni oziroma ga predstavljamo, odnos do poslovne stranke, s katero se sestanemo, in je tudi odsev našega splošnega gledanja na vlogo, ki jo predstavljamo kot podjetnik. V odsevu so skrita pomembna sporočila o nas, kot so vrsta dela, ki ga opravljamo, položaj, ki ga zastopamo na hierarhični lestvici v podjetju, družbeno socialni stan in nenazadnje tudi poznavanje pravil poslovnega bontona.
Ko stopimo v prvi stik s poslovno stranko, naredimo prvi vtis, ki je velikokrat temelj za gradnjo in oblikovanje vseh nadaljnjih poslovnih odnosov. Napačen prvi vtis je težko popraviti. Zato je pomembno vsak sestanek s poslovno stranko obravnavati resno, s polno odgovornostjo in spoštovanjem, ter z jasno začrtanim ciljem, katerega želimo doseči. Na teh osnovah in primerno situaciji oziroma okolju, v katerem se bomo s stranko sestali, s skrbno izbranim oblačilom lahko dosežemo prvi vtis "zaupanja vreden" in s tem lažje upamo na uspešno sklenjen posel.
Priložnost, ob kateri se bomo s poslovno stranko sestali, je dodatna smernica za izbor poslovne obleke. Z napačno izbiro namreč lahko dosežemo nasprotne učinke od želenih. S tujko se neprimerni izbor oblačila poimenuje tudi "overdressed" oziroma "underdressed". "Overdressed" pomeni v direktnem prevodu "pre-oblečeni" oziroma v pogovornem jeziku bi temu rekli "načičkati se". Za primer stroga črna obleka, bela srajca, metuljček in lakasti čevlji, sigurno niso primerna kombinacija za sproščen sestanek ob popoldanskem kosilu. Takšna izbira pa je vsekakor najprimernejša za udeležbo na večerni prireditvi s poslovnimi strankami in kolegi, kamor pa ne bomo prišli v športnih čevljih, karirasti srajci in kavbojkah, kar bi pomenilo, da smo "uderdressed" oziroma "pre-malo oblečeni".
Zato bi lahko v splošnem rekli, da običaji oziroma "nenapisana pravila" poslovnega oblačenja, niso odvisna od kod in iz kakšnega kulturnega ali socialnega okoliša prihajate, pač pa so le-to globalne smernice za izbor formalne obleke vsakega uspešnega podjetnika. Formalna obleka je soznačnica za slog oblačenja, ki so ga v poslovnem svetu prevzeli ljudje na vseh položajih na mednarodni ravni.
Urška Č.