| 

Postal sem podjetnik

Uresničevanje poslovne ideje

Uresničevanje poslovne ideje

Odločili ste se: postal/a bom podjetnik/podjetnica. Potem ko ste preučili sebe, svoje motive in posledice, ki jih bo podjetniška samozaposlitev prinesla v vaše življenje, je čas, da dobro analizirate še svojo podjetniško idejo, ki vas bo zaznamovala bolj kot si predstavljate.

Razvijanje poslovne ideje

V fazi odločanja, da zares stopate v svet podjetništva, ste proučili razne vidike podjetništva, zato vam je že popolnoma jasno, v kaj se spuščate. Naslednji korak je globlji pogled v vašo podjetniško idejo in preučitev vseh možnosti, ki jih le-ta ponuja.

Predlagamo vam, da uporabite naslednje postopke za obdelavo in morda tudi izboljšanje vaše ideje. Najprej opišite celoten proces izdelovanja izdelkov ali izvajanja storitev in iz česa je ta proces sestavljen. Bodite zelo natančni. Nato poskusite izdelek ali storitev razstaviti na sestavne dele in proučiti vsakega od njih. Kako bi jih spremenili ali izboljšali? Obstaja še kak drug postopek? Lahko spremenite obliko ali velikost? Lahko uporabite druge vrste materiala ali druge barve? Lahko s svojo idejo storite še kaj tudi potem, ko ste jo že rahlo izboljšali? V naslednjem koraku o vseh vidikih ideje, ki jo imate, odgovorite na vprašanja, ki se začenjajo z »Zakaj?«, »Kdo?«, »Kje?«, »Kaj?«, »Kdaj?« in »Kako?«.

Svojo idejo ste tako analizirali z dveh različnih zornih kotov. In sicer ste jo razstavili na najmanjše možne sestavne dele in odgovorili na različna vprašanja. Sedaj je čas, da postanete ustvarjalni, inovativni in drzni. Napnite možgane. Na tej stopnji analizirajte le izdelek oziroma storitev, ki jo boste ponujali, in možne načine za njegovo izboljšavo. Vedno bodite pri tem optimisti. Ne razmišljajte o pravilih ali o vzrokih, ki ne dopuščajo uresničitve. Ne mislite (ali pustite misliti komu drugemu), da so vaše ideje neumne in nesmiselne. Navdušeni boste nad tem, kakšne možnosti ima vaša ideja, ko jo boste natančno preučili. V kolikor vas za hip navdajajo občutki dvoma in negotovosti, ponovno preberite odgovore na vprašanja, ki ste si jih zastavili. Pustite si nekaj časa, nekaj dni, za razmišljanje o ideji. Vaša podzavest bo kljub »pavzi« delovala. Ko se boste znova osredotočili na svojo poslovno idejo, pretehtajte vse vaše odgovore in predloge, tudi tiste, ki so se vam (ali komu drugemu) v začetku zdele neumne. Odgovori vam bodo dali nove predloge v zvezi z vašo idejo. Še posebej upoštevajte čudne predloge, saj je možno, da prav ti vsebujejo napotke, ki bodo vašo idejo dodatno izboljšali.

Kot pomoč za proučitev vaše ideje, vam bodo morda prav prišla naslednja vprašanja in napotki. Seveda pa najprej podrobno opišite vašo idejo. Nato si postavite naslednja vprašanja:
  • Kateri problem bo vaša ideja rešila?
  • Katere ljudi in organizacije bo vaša ideja zanimala?
  • Naštejte vse, kar potrebujete za uresničitev vaše ideje:
    • Katere materiale uporabljate?
    • Katero opremo potrebujete za izdelek ali storitev?
    • Katere spretnosti/znanja potrebujete za izdelek ali storitev?
    • Kakšne izkušnje potrebujete pri izdelovanju izdelka ali opravljanju storitev?
    • Kakšno pomoč drugih ljudi ali podjetij uporabljate?
    • Naštejte še druge reči, ki jih potrebujete pri opravljanju storitev ali izdelovanju izdelkov.
  • Kaj bi pri vaših izdelkih ali storitvah lahko naredili drugače?
  • Kaj lahko dodate ali spremenite, da bi izboljšali izdelek ali storitev?
  • Kako lahko prilagodite ali spremenite svojo idejo, da bi le-ta zbudila zanimanje pri več ljudeh?

Skratka postaviti si morate čim več vprašanj v zvezi z vašo idejo. Tudi takšnih, ki vam morda v začetku vzbujajo dvom in strah pred neuspehom. Predvsem pa si zapišite vse, kar vam pade na pamet, tudi tiste najbolj čudne ideje in predloge. Če na katero vprašanje ne znate odgovoriti, ne skrbite. Kajti morda je to čas, ko se lahko začnete posvetovati s svetovalci in strokovnjaki, ki vam bodo pomagali vašo idejo razviti. Preden se pogovorite s svetovalcem, je pomembno, da veste, kaj vas zanima, zato si pripravite vprašanja. Toda najprej morate imeti jasno predstavo o svoji ideji.


Raziščite podobne ideje

Sedaj bi morali že poznati vse podrobnosti vaše ideje. Čas je, da se pozanimate, če se še
kdo drug ukvarja s čim podobnim. To morate storiti iz dveh razlogov:
1. Mogoče se boste od drugih kaj naučili in našli načine za izboljšanje vaše ideje.
2. Da vidite, s čim (in kom) se boste spopadali, če se boste odločili nadaljevati.
Za pridobitev podatkov o podobnih idejah je potrebno opraviti nekaj raziskav. Veliko jih lahko opravite kar sami. Sodobni načini komuniciranja in zbiranja podatkov namreč to omogočajo vsakomur. Na internetu je polno informacij in velika verjetnost je, da boste ugotovili, da že obstojajo podobni ali celo povsem enaki izdelki ali storitve. Raziskava, ki jo boste opravili kar v pisarni, vas ne bo veliko stala, bo pa zahtevala nekaj naporov in časa. Uporabite tudi svojo mrežo poznanstev. Pojdite nekajkrat v knjižnico. Prosite ljudi, naj vas predstavijo drugim (podjetniki, ki ste jih že spoznali). Prosite za pomoč. Veliko brezplačnih informacij lahko pridobite od različnih organizacij, zato zaprosite tudi zanje. Sestavite seznam vseh vprašanj, ki jih imate in seznam možnih virov informacij. Že dva dneva telefoniranja vam bosta prinesla veliko informacij. Prosite celo za več informacij, kot jih dejansko potrebujete. Poskušajte prodajati vaš izdelek ali storitev – to vas bo veliko naučilo. Obiščite vaše konkurente in se seznanite z njihovimi izdelki in storitvami. Predstavite se jim kot stranka in jih prosite za ponudbo in katalog. Pojdite še v kakšno drugo mesto in pridobite podobne informacije še od tamkajšnjih podjetnikov. Pojdite v trgovine in si pridobite kataloge, poslovne vizitke, cenike, nove ideje itd. Glavno je, da si pridobite nova znanja, da se seznanite z okolico in se pogovorite s čim več ljudmi.

Nato si sestavite vprašalnik in poskusite odgovoriti na naslednja vprašanja:
  • Koliko podjetij se že ukvarja s tem, kar nameravate početi vi?
    • Nič. (Zakaj se noben drug ne ukvarja s tem?)
    • Nekaj.
    • Veliko.
  • V čem se vaša ideja razlikuje od njihovih idej?
  • Kako lahko vašo idejo naredite drugačno?
  • Katere nove poglede lahko uporabite za svojo idejo?

Poiščite pomoč, sodelujte s svetovalci/podpornimi agencijami

V kolikor ste sledili navedenim napotkom in si odgovorili na vsa vprašanja, ste analizirali vašo podjetniško idejo in zbrali informacije o ideji ter njenih možnostih za obstoj in napredek. Sedaj pa je čas, da se začnete dogovarjati s svetovalci. Ugotovili boste namreč, da kljub vloženemu trudu in času ne boste dobili vseh potrebnih informacij. Vsaj ne takšnih, ki bi vas popolnoma trdno postavila na začetek vaše poslovne poti. Za uvod si pripravite seznam vprašanj, preden jih zastavite svetovalcem. Če ne boste postavili pravih vprašanj, zopet ne boste dobili pravih informacij. In še nekaj, če ne razumete odgovora, prosite svetovalca, naj vam ponovno pojasni. Ne dovolite, da vam nekaj vsilijo. In ne bodite površni pri svojih vprašajih, bodite odločni in pokažite svojo močno voljo ter vztrajnost. In ne bodite zadovoljni s »polovičarstvom«, za kaj takega v podjetniškem svetu ni prostora. Tako kot vi sami, mora biti tudi vaša poslovna ideja pripravljena do najmanjše potankosti.

Tako čas je, da pričnete uresničevati svoje načrte. Velja si zapomniti še nekaj. Če boste porabili toliko časa in naporov za raziskavo trga kot ste jih za razvoj vaše ideje (izdelka, storitve), bodo vaši začetki v podjetništvu bistveno lažji in tudi cenejši.

Urška Č.

Povzeto po: Trije koraki v podjetništvo - 1, Poglej, preden skočiš - Je podjetništvo sploh zame?, mag. M. Rus, prof.dr. M. Rebernik, Tovarna podjemov

sorodni članki