Od kod denar za ustanovitev podjetja
Podjetnik v povprečju poskrbi za 62 odstotkov potrebnega denarja za zagon podjetja, 38 odstotkov pa ga dobi iz drugih virov. Ti drugi viri so skoraj predvsem neformalni vlagatelji: družina, prijatelji, sosedje, delovni kolegi in tujci. To je ugotovila raziskava Global Enterpreneurship Monitor (GEM), ki so jo opravili v 42 državah po vsem svetu. Ena od osrednjih ugotovitev analitikov GEM je torej, da le redki novi podjetniki dobijo denar za ustanovitev in zagon podjetja v bankah, zgolj peščica pa pri skladih tveganega kapitala.
Če bi denar neformalnih vlagateljev nenadoma usahnil, bi bilo podjetništva konec, ugotavljajo pri GEM-u. Če bi usahnili skladi tveganega kapitala, se podjetništvu ne bi veliko poznalo. Običajen vzorec vlaganja v podjetje, ki šele nastaja, je torej tak: ustanovitelji najprej sežejo globoko v svoj žep, nato se obrnejo na družino in prijatelje, ko to izčrpajo, pa pridejo na vrsto poslovni angeli. Če je njihovo podjetje obetavno in sposobno hitre rasti, vanje vlaga tudi tvegani kapital. Za nadaljnjo rast podjetje kapital pridobiva s prvim razpisom delnic ali pa ga kupi večje podjetje.