Stranka nima vedno prav
Vsi podjetniki se trudimo pridobivati vedno nove stranke, ter obenem obdržati stare. Prav tako je za podjetnika pomembno, da svoje storitve opravlja kvalitetno, strokovno in profesionalno. Vendar, po nekaj slabih izkušnjah pride do spoznanja, da obstajajo stranke, ki jih ne bo pogrešal. Ki se jih bo z veseljem znebil.
Večina strank je po mojih izkušnjah prav prijetnih. Tudi za tiste najbolj zahtevne, pa čeprav včasih zahtevajo stvari ob nemogočih urah ali v neizvedljivih terminih, se z veseljem potrudim, z občutkom da moje delo spoštujejo in cenijo. Seveda ne pričakujem zahvale, temveč le spoštljiv, profesionalen odnos, osnove poslovnega bontona in na koncu seveda pošteno plačilo.
Po mojih izkušnjah obstaja kar nekaj profilov nemogočih strank. Takšna je npr. stranka, ki se dolgo pogaja za najnižjo ceno – potem še nižjo od najnižje – nato pa zahteva, da ste ji na voljo od jutra do večera, kliče po dvajsetkrat na dan, tudi ob vikendih, zahteva kopico dodatnih uslug, storitev, ki jih ni v pogodbi. Ali pa kupi izdelek v akciji, ga vsaj petkrat reklamira, šestič želi novega, vmes pa zahteva da se celotno podjetje ukvarja izključno z njo. Ko vse zahtevano vseeno opravite v pričakovanju dobrih poslovnih odnosov, se zatakne že pri plačilu prvega računa. Če dovolite, da izsili še dodaten odstotek popusta, lahko plačilo čakate do naslednjega poletja – vendar se pogosto zgodi, da do plačila sploh ne pride. Po vseh pregovarjanjih, uporabi sočnega besednjaka v dolgih telefonskih pogovorih, itd. na koncu dobite zavrnjen račun iz nevemkateregaže razloga.
Drugačna je stranka, ki je prepričana, da z denarjem lahko kupi ne le vaše storitve ali izdelek, temveč tudi vas, vaše celo podjetje z vsemi zaposlenimi vred in povrhu še vaše dostojanstvo. Spoznate jo po tem, da v pisarno vstopi, kot da je v njeni lasti, se usede na vaš stol, skorajda položi noge na mizo, ter z vami dela kot z zadnjim oslom. Večkrat bo poudarila ali svojo izobrazbo in vašo ne-izobrazbo, svoje sposobnosti in vaše ne-sposobnosti, svoja znanja in vaša ne-znanja, največkrat pa kar vse hkrati. Takšna stranka ponavadi ne premore niti kančka poslovnega bontona niti osnovne olike, značilno pa je tudi, da vedno ve več in bolje in jo je nemogoče zadovoljiti. Tudi v tem primeru je prisotna uporaba sočnih izrazov, vendar bolj z namenom dokazovanja lastne večvrednosti in celo poniževanja ter dokazovanja vaše ocenjene nesposobnosti. Naj ne pozabim, da tudi v tem primeru plačila verjetno ne boste prejeli zlahka (ali pa sploh ne), naveden razlog pa bo po vsej verjetnosti nestrokovno opravljeno delo.
Na svoji poti torej naletimo na takšne in drugačne stranke, takšne in drugačne ljudi. Vendar ne pustite, da stranke zavoljo nekaj evrov hodijo po vas. Z nekaterimi je nemogoče korektno sodelovati. Veliko bolj pomembna je vaša osebna sreča, veselje do dela, zadovoljstvo na delovnem mestu in miren spanec. Denar pač ne kupi vsega, stranka pa nima vedno prav.
Tina P.
Večina strank je po mojih izkušnjah prav prijetnih. Tudi za tiste najbolj zahtevne, pa čeprav včasih zahtevajo stvari ob nemogočih urah ali v neizvedljivih terminih, se z veseljem potrudim, z občutkom da moje delo spoštujejo in cenijo. Seveda ne pričakujem zahvale, temveč le spoštljiv, profesionalen odnos, osnove poslovnega bontona in na koncu seveda pošteno plačilo.
Po mojih izkušnjah obstaja kar nekaj profilov nemogočih strank. Takšna je npr. stranka, ki se dolgo pogaja za najnižjo ceno – potem še nižjo od najnižje – nato pa zahteva, da ste ji na voljo od jutra do večera, kliče po dvajsetkrat na dan, tudi ob vikendih, zahteva kopico dodatnih uslug, storitev, ki jih ni v pogodbi. Ali pa kupi izdelek v akciji, ga vsaj petkrat reklamira, šestič želi novega, vmes pa zahteva da se celotno podjetje ukvarja izključno z njo. Ko vse zahtevano vseeno opravite v pričakovanju dobrih poslovnih odnosov, se zatakne že pri plačilu prvega računa. Če dovolite, da izsili še dodaten odstotek popusta, lahko plačilo čakate do naslednjega poletja – vendar se pogosto zgodi, da do plačila sploh ne pride. Po vseh pregovarjanjih, uporabi sočnega besednjaka v dolgih telefonskih pogovorih, itd. na koncu dobite zavrnjen račun iz nevemkateregaže razloga.
Drugačna je stranka, ki je prepričana, da z denarjem lahko kupi ne le vaše storitve ali izdelek, temveč tudi vas, vaše celo podjetje z vsemi zaposlenimi vred in povrhu še vaše dostojanstvo. Spoznate jo po tem, da v pisarno vstopi, kot da je v njeni lasti, se usede na vaš stol, skorajda položi noge na mizo, ter z vami dela kot z zadnjim oslom. Večkrat bo poudarila ali svojo izobrazbo in vašo ne-izobrazbo, svoje sposobnosti in vaše ne-sposobnosti, svoja znanja in vaša ne-znanja, največkrat pa kar vse hkrati. Takšna stranka ponavadi ne premore niti kančka poslovnega bontona niti osnovne olike, značilno pa je tudi, da vedno ve več in bolje in jo je nemogoče zadovoljiti. Tudi v tem primeru je prisotna uporaba sočnih izrazov, vendar bolj z namenom dokazovanja lastne večvrednosti in celo poniževanja ter dokazovanja vaše ocenjene nesposobnosti. Naj ne pozabim, da tudi v tem primeru plačila verjetno ne boste prejeli zlahka (ali pa sploh ne), naveden razlog pa bo po vsej verjetnosti nestrokovno opravljeno delo.
Na svoji poti torej naletimo na takšne in drugačne stranke, takšne in drugačne ljudi. Vendar ne pustite, da stranke zavoljo nekaj evrov hodijo po vas. Z nekaterimi je nemogoče korektno sodelovati. Veliko bolj pomembna je vaša osebna sreča, veselje do dela, zadovoljstvo na delovnem mestu in miren spanec. Denar pač ne kupi vsega, stranka pa nima vedno prav.
Tina P.