| 

Poslovne priložnosti

Akviziterjem vstop prepovedan

Akviziterjem vstop prepovedan

Mnogokrat vhodna vrata poslovnih in javnih zgradb krasi obvestilo "Akviziterjem vstop prepovedan". Zanimalo nas je, zakaj je ta oblika neposrednega trženja tako zelo nepriljubljena, tako med potrošniki kot tudi med iskalci zaposlitve! Torej kot rečeno je akviziterstvo ena izmed neposrednih ali direktnih oblik trženja, ki je uveljavljena že vrsto let, in se z drugimi besedami velikokrat pojmuje kot prodaja "od vrat do vrat". Gre za osebno prodajo, ko prodajalec osebno pride na vrata doma ali pisarne potencialnega kupca oziroma potrošnika, brez predhodne najave in potrditve obiska. Ker potrošnik ni bil predhodno obveščen o obisku prodajalca, obiska tudi ne more potrditi. Eden izmed pomembnih dejavnikov pri uspešni prodaji, je nedvomno interes potrošnika o prodajnem programu in njegovo soglasje oziroma dobra volja, da vas sprejme pri sebi doma ali na svojem delovnem mestu. Zato lahko rečemo, da je ta način trženja več kot direkten, za nekatere celo vsiljiv in izredno nezaželen.


Skozi oči potrošnika so najbolj moteči tile dejavniki:

  • potrošnik se želi samovoljno odločiti kdaj in kje bo nakupoval,
  • poseganje v njegov čas in prostor,
  • vsiljiv pristop prodaje brez predhodne najave,
  • agresivnost akviziterjev,
  • ni časa, da bi se prepričali o istovetnosti prodaje, o kvaliteti izdelkov, ki jih ponujajo.


Po drugi strani pa je tudi delovno mesto akviziterja dokaj nezaželeno med iskalci zaposlitve. Delo akviziterja je namreč sorazmerno z nepriljubljenim načinom prodaje tudi izredno naporno in specifično. Na terenu mora delovati samostojno, brez podpore podjetje, katerega zastopa. Ne more v naprej predvideti na kakšno stranko bo naletel, kar mu onemogoča neposreden nadzor in so toliko bolj pomembne njegova prirojena ali privzgojena samostojnost, poslovnost, uglajeno vedenje in prijaznost, iznajdljivost, korektnost, vztrajnost, nevsiljivost, pa tudi samozavest in energičnost. Poleg osebnih značilnosti, mora imeti tudi določena strokovna znanja in usposobljenosti, po oglasih za prosta delovna mesta, pa je večinoma zaželeno tudi lastno prevozno sredstvo.

Sicer pa je v zadnjih letih načina prodaje s pomočjo akviziterjev bistveno manj. Nadomestili so ga drugi načini osebne prodaje, pri katerih se uporablja vsaj predhodna telefonska najava. Sicer vas velikokrat prodajalci pokličejo iz mobilnega telefona in čakajo na vaš odziv že kar pred vašimi vrati. Na ta način vam ne pustijo veliko možnosti, da se izognete njihovemu obisku. Glede na upad akviziterstva pa smo pobrskali po možnih vzrokih, zaradi katerih se podjetja ne odločajo za ta način trženja. Le-ti pa so:
  • veliki stroški za podjetje,
  • agresivnost akviziterjev,
  • nezmožnost popolnega nadzora nad akviziterji (obnašanje do strank, način in ustreznost izvedene prezentacije izdelkov),
  • nizka učinkovitost prodaje.


Kakorkoli pa akviziterstvo kot način prodaje v modernem svetu ostaja. Dostop do potencialnih kupcev je glede na način življenja malce oviran. Tako na domu kot v poslovnih prostorih. Doma vas večinoma pred vsiljivci in neželenimi obiski varujejo zaklenjena vhodna vrata in domofon v bloku ali vsaj kukalo na vhodnih vratih vaše hiše. Medtem ko imajo skoraj vse poslovne in javne zgradbe receptorje ali vratarje oziroma varnostne sisteme urejene tako, da je vstop v objekt zagotovljen le določenim in izbranim osebam. Vsekakor pa je to način prodaje, ki se nekaterim podjetjem še vedno obrestuje, morda z rahlimi modifikacijami kot je recimo vsaj telefonski poziv stranke pred dejanskim obiskom.

Urška Č.

sorodni članki