Nakupovanje po internetu
Najbolj udoben način nakupovanja je verjetno nakupovanje prek spleta. Na voljo so vam številne informacije o izdelkih, ki jih med seboj lahko primerjate, lahko pa se odločate za nakup tudi na podlagi cene ali dobavnih pogojev. Vendar preden se podate v svet spletnih nakupov, se seznanite s pravicami, ki jih imate kot spletni kupec.
Ali veste:
• Ko kupujete prek spleta, imate pravico, da v 15-ih dneh po prejemu izdelka odstopite od pogodbe, četudi ni z izdelkom nič narobe.
• Ta rok se podaljša na tri mesece, če vas trgovec že pred opravljenim nakupom ni seznanil s to pravico.
• Pravica do odstopa od pogodbe ne velja v vseh primerih. Tako med drugim ne velja pri nakupu avdio ali video posnetkov ter računalniških programov, če ste že odprli varnostni pečat.
• Potem, ko ste izdelek naročili v spletni trgovini, vam mora trgovec po elektronski pošti potrditi prejem naročila.
Podjetje vam lahko pošilja reklamno elektronsko pošto (spam) le z vašim izrecnim dovoljenjem.
Kako ukrepati:
• Če z izdelkom niste zadovoljni, najkasneje v 15-ih dneh pisno obvestite trgovca, da odstopate od pogodbe ali mu v istem roku vrnite izdelek.
• Vsekakor pa nepoškodovani izdelek vrnite prodajalcu najkasneje v petnajstih dneh po tem, ko ste ga obvestili, da ga ne želite več.
• Če ne želite več prejemati reklamne elektronske pošte, obvestite o tem podjetje, ki vam jo pošilja. Če podjetje vašega obvestila ne upošteva, obvestite tržno inšpekcijo, ki lahko kršitelja kaznuje.
Ne pozabite:
• Preverite, ali trgovec uporablja programe za varno posredovanje vaših podatkov!
• Če odstopite od pogodbe, vam mora trgovec vrniti ves denar, ki ga je dobil od vas; bremeni vas lahko le za stroške vračila blaga (npr. poštnina).
• Slovenska zakonodaja velja le v primeru, če kupujete pri slovenskemu spletnemu trgovcu, evropska, ki ponuja podobno raven zaščite, pa velja na območju EU.
• Tudi za izdelek, kupljen po internetu od slovenskega trgovca, imate v primeru napake na izdelku enake pravice kot pri običajnem nakupu v trgovini (jamčenje za stvarne napake, garancija).
Tina P.
vir: www.pravicepotrosnikov.si