Pomoč pri zaščiti intelektualne lastnine
Časi, ko so gospodarske družbe bogatele zgolj na račun svojih izdelkov in storitev, so mimo. Danes so prav tako kot fizične dobrine in dejanska ponudba pomembni predmeti intelektualne lastnine, ki so pogosto odločilnega pomena pri uspešnemu delovanju podjetja. Prav zato je pomembno, da se tovrstna lastnina ustrezno zaščiti. To področje urejajo različni zakoni, med katerimi gre še posebej izpostaviti Zakon o industrijski lastnini – ta določa zaščito patentov, dodatnih varstvenih certifikatov, modelov, znamk in geografskih označb. Seveda pa te pravice ne veljajo samodejno, temveč je treba intelektualno lastnino ustrezno zaščititi.
Registracija znamke
Praktično vsako podjetje bo želelo registrirati blagovno znamko. Morda že na začetku, ko svojo ponudbo prestavi trgu, če ne pa potem, ko postanejo izdelki oziroma storitve dovolj priljubljene, da je treba njihovo prepoznavnost zaščititi. V takem primeru torej pride prav registracija znamke.
Postopek registracije blagovne znamke je dokaj preprost. Opravi se na Uradu za intelektualno lastnino, kjer je treba oddati ustrezno dokumentacijo – zahtevo za registracijo znamke, seznam proizvodov oziroma storitev, prikaz znaka ter potrdilo o plačilu prijavne pristojbine. Če je prijava popolna in ni razlogov za zavrnitev, bo urad prijavitelja pozval, naj plača pristojbino za dejansko registracijo, kar je zadnja obveznost preden začne znamka veljati za 10 let.
Postopek je torej dokaj enostaven in ga ni težko opraviti, pa tudi pristojbine so razmeroma nizke, sploh če upoštevamo pravno zaščito za deset let. Zato se mnogi podjetniki kar sami lotijo registracije znamke, kar je dobra rešitev pri enostavnih primerih, lahko pa se zaplete, če gre za izdelke ali storitve v različnih klasifikacijah, posebne znake, registracijo v tujini … V takšnih primerih se lahko za registracijo pooblasti zastopnika, ki bo namesto vas izvedel vse potrebno. Takšna rešitev je optimalna za tiste bolj zapletene primere, ki zahtevajo več časa in pozornosti.