
Kako je s prodajo vstopnic in žetonov po uvedbi davčnih blagajn?
ZDavPR (Zakon o davčnem potrjevanju računov) določa, da morajo podjetniki, ki poslujejo preko gotovine, pri svojem delu uporabljati tako imenovane davčne blagajne. Davčna blagajna je pravzaprav elektronska naprava, ki poleg izdaje računov omogoča še povezljivost z davčnimi organi Slovenije preko interneta in pošiljanje podatkov o plačanem računu ter pridobivanje potrdil o potrjenosti in ustreznosti računa.
Vsi terenski prodajalci, naj gre za serviserje, dimnikarje, prodajalce na domu, zavarovalniške agente ipd., morajo torej ob prodaji poskrbeti, da se uporablja davčna blagajna. To torej velja tudi za prodajalce vstopnic.
Vsaka vstopnica mora vsebovati vse potrebne podatke, ki so določeni:
- po zakonih o DDV;
- po zakonih o davčnem postopku;
- po zakonu ZDavPR.
Kako pa je z vstopnicami, ki se prodajajo v avtomatih?
V potniškem prometu (avtobusi, vlaki, žičnice ipd.) se pogosto uporabljajo kar avtomati, preko katerih lahko posameznik kupi željeno vstopnico, karte ali žetone. V tem primeru velja izjema. Obveznosti izdajanja računov so v teh primerih nekoliko drugačne. Poglejmo si, kako.
Davčni zavezanec mora v teh primerih napraviti popise: najprej začetne zaloge, nato tudi končne zaloge. To mora početi vsaj 1x na mesec. Kako zavezanec to stori, ni pomembno, treba je le priskrbeti podatke o prodaji.
(Vir slike: Pixabay.com)