| 

Postal sem podjetnik

Brez dobre raziskave trga podjetje le stežka uspe

Brez dobre raziskave trga podjetje le stežka uspe

Raziskava in analiza trga je nuja za vsakega podjetnika, ki se na novo podaja v izbrano panogo. Najsi gre za izkušene ali neizkušene poslovneže, brez primernega vpogleda v tržišče skorajda z gotovostjo lahko trdimo, da ne bodo mogli uspeti. Konec koncev sta prav raziskava in analiza trga tudi eden pomembnejših delov poslovnega načrta. Omogočata, da svoje storitve oz. produkte primerno umestijo na svetovno tržišče, s tem pa pridobijo osnovo za nadaljnje aktivnosti, kot so marketing, distributerstvo, registracijo blagovne znamke ipd.

Seveda raziskava in analiza trga podjetju prinese tudi nekaj stroškov. Ker v tej fazi večina podjetnikov oz. podjetij prihodkov še nima, se zato marsikdo odloči, da ta korak preskoči. A v preteklosti se je že večkrat izkazalo, da se tovrstni vložek (tako časa kot tudi denarja) še kako izplača. V kolikor določen del raziskav opravimo kar sami, je lahko vložek v obliki denarja precej manjši, seveda pa se poveča količina časa, ki ga za to opravilo porabimo. Gotovo pa je seveda to, da si s primerno raziskavo in analizo trga prihranimo marsikatere nepotrebne izdatke v prihodnosti, morda pa celo ugotovimo, da je nadaljnje vlaganje v razvoj poslovne ideje popolnoma nesmiseln in zato poslovno idejo zavržemo.

Analiza trga ni nekaj, kar bi veljalo opraviti le pred ustanovitvijo podjetja. Tržišče se spreminja, pojavljajo se nove tehnologije, tudi ljudje opuščajo navade in prevzemajo nove. Prav zaradi tega je nujno, da vsako podjetje ohranja aktivnosti tudi na tem področju. Le na ta način lahko razvija svojo ponudbo v pravi smeri, s tem pa zadovolji svoje kupce, da ohranijo zvestobo njegovi blagovni znamki, ter v svoje vrste privabi tudi kakšnega novega potrošnika.

(Vir slike: Pixabay.com)

sorodni članki