Preverite lestvico desetih najvrednejših blagovnih znamk na svetu
Organizacija Millward Brown je že deseto leto zapored pripravila lestvico stotih najvrednejših blagovnih znamk na svetu. Če si pogledamo le prvih deset, vidimo, da so daleč najbolj vredna tehnološka podjetja. Kljub temu med prvimi desetimi najdemo tudi presenečenja.
V nadaljevanju si poglejte, katerih deset je najvrednejših.
10. Marlboro – 80 milijard dolarjev
Marbloru se je z lanskega 13. mesta letos uspelo prebiti med top 10 najbolj vrednih podjetij. Uspeh gre pripisat tržnemu deležu, saj si v Ameriki podjetje lasti 43,8 % trga s cigaretami, na svetu pa je njegov delež večji, kot skupni delež dveh drugih največjih tobačnih podjetij.
9. McDonald's – 81 milijard dolarjev
McDonald's je v primerjavi z lanski letom izgubil 4 mesta. V zadnjem letu je izgubil na vrednosti, predvsem na račun potrošnikov, ki so bili zaskrbljeni zaradi sestavin, dobavne verige in okoljske odgovornosti podjetja.
8. Coca-Cola – 84 milijard dolarjev
Coca-Cola je glede na lansko leto padla za dve mesti. Kljub temu je blagovna znamka v zadnjem letu beležila uspeh, ki ga je dosegla s svetovno kampanjo "Share a Coke", s katero je v Ameriki povečala prodajo za več kot celotno desetletje pred tem.
7. Verizon – 86 milijard dolarjev
Millward Brown je vrednost znamke, ki je bila lansko leto na 11. mestu, ocenil, še preden je v javnost pricurljala novica, da bo Verizon prevzel AOL za 4,4 milijarde dolarjev, kar bi znalo vplivati na trenuten položaj na lestvici. Kljub temu je k dvigu vrednosti še najbolj vplival februarski prevzem popolnega nadzora nad podjetjem Verizon Wireless, ki sta ga imela v skupni lasti z britanskim Vodafonom.
6. AT&T – 89 milijard dolarjev
Ameriški mobilni operater se je z lanskega 8. mesta povzpel za dve mesti. V preteklem letu je podjetje prevzelo manjše telekomunikacijsko podjetje Cricket in sklenilo partnerstvo s startupom Uber.
5. Visa – 92 milijard dolarjev
Lansko leto je Visa sklenila partnerstvo z Applom, ki je omogočilo lastnikom iPhone 6, plačevanje nakupov z dotikom prsta. Leta 2014 se je Visin čisti prihodek povečal za 9,2 %, na 5,4 milijarde dolarjev.
4. IBM – 94 milijard dolarjev
IBM je s tretjega mesta zdrsnil na četrto mesto. Vzrok za manjši dobiček so velike naložbe v oblak, analitiko, mobilno tehnologijo in varnost. Lansko leto je IBM z Applom tudi podpisal dogovor za razvoj poslovnih aplikacij.
3. Microsoft – 115 milijard dolarjev
Microsoft se je z lanskega četrtega mesta povzpel na tretje mesto. Za uspeh zaslugo pripisujejo poudarku oblačnim storitvam, večji sodelovalni filozofiji podjetja in predvsem optimizmu ob zaradi novega izvršnega direktorja.
2. Google – 174 milijard dolarjev
Google je z lanskega prvega mesta padel na drugo mesto. To pa ne pomeni, da preteklo leto ni bilo uspešno. Podjetje na veliko vlaga v programsko opremo za podjetja, tehnologijo samo-vozečih avtomobilov, pametna očala druge generacije in brezžično telekomunikacijsko omrežje.
1. Apple – 247 milijard dolarjev
Apple je letos prehitel Google in pristal na prvem mestu. K temu je največ prispevala izdaja pametnega telefona iPhone 6, ki je v prvem fiskalnem četrtletju 2015 v podjetje prinesel 18 milijard dolarjev, kar je največja vrednost, ki jo je prinesel katerikoli iPhone do sedaj.
Celotno poročilo raziskave si lahko ogledate na branz100.com.
Vir: businessinsider.com
(Vir slike: Picjumbo.com)