Nativno oglaševanje vedno bolj priljubljeno med ameriškimi oglaševalci
Skoraj šest od desetih oglaševalcev v ZDA se je v zadnjem letu poslužilo nativnega oglaševanja (ang. native advertising), podoben delež pa jih pričakuje, da bodo tej obliki oglaševanja v letošnjem letu namenili še več sredstev. Gre za ugotovitve Ameriškega združenja nacionalnih oglaševalcev (ANA), zbrane v poročilu »Oglaševanje postaja nativno« (»Advertising is Going Native«).
Poročilo ANA, ki temelji na odgovorih 127 ameriških podjetij, ugotavlja, da v letu 2015 namerava kar 63 odstotkov vprašanih povečati svoje proračune za nativno oglaševanje. To sicer trenutno predstavlja le skromen delež njihovih celotnih oglaševalskih proračunov – 68 odstotkov jih poroča, da nativno oglaševanje predstavlja le 5 odstotkov ali manj njihovega proračuna, namenjenega oglaševanju.
Oglaševalci so v zvezi z nativnim oglaševanjem najbolj zaskrbljeni glede etičnih vprašanj in razkritja, da gre dejansko za oglaševanje in ne za uredniško ustvarjene vsebine. Dve tretjini vprašanih se strinja, da je treba pri nativnem oglaševanju jasno označiti, da gre dejansko za oglaševanje, medtem ko jih 13 odstotkov meni, da to ni potrebno. Tri četrtine jih je prepričanih, da obstajajo etične omejitve, ko gre za nativno oglaševanje.
Bob Liodice, predsednik in direktor ANA, meni, da je nativno oglaševanje »zmagovalna kombinacija za oglaševalce, potrošnike in založnike«. Opozarja pa, da je pri tem ključno, da potrošniki lahko razločijo med nativnim oglaševanjem in uredniškimi vsebinami. »Oglaševalci so odgovorni za lastno transparentnost, saj bodo le tako lahko vzdrževali zaupanje, pri čemer morajo v tesnem sodelovanju z založniki zagotoviti jasno razkritje, da gre za oglaševanje,« je še povedal.
Nativno oglaševanje oglaševalci največkrat povezujejo z digitalnimi in družbenimi mediji in ga tudi največkrat uporabljajo na spletu. Kar 85 odstotkov vprašanih, ki se poslužuje nativnega oglaševanja, to počne preko digitalnih oziroma spletnih medijev, 71 odstotkov pa preko družbenih medijev.
Poročilo ANA izpostavlja še izziv merjenja učinkovitosti nativnega oglaševanja, pri čemer oglaševalci uporabljajo različne kazalnike, a nobeden od njih ne izstopa kot najpomembnejši. To je tudi eden glavnih razlogov, zakaj naj bi nativno oglaševanje še nekaj časa ostalo nišna oblika oglaševanja. Poleg pomanjkanja podrobne analitike je težava tudi v tem, da so bolj izobraženi potrošniki nenaklonjeni tej obliki oglaševanja, saj nočejo, da se jih s prevaro prisili v branje o izdelkih ali blagovnih znamkah v domnevno novinarsko ustvarjenih zgodbah.
Vir: Warc - povzeto po MM Magazin
Poročilo ANA, ki temelji na odgovorih 127 ameriških podjetij, ugotavlja, da v letu 2015 namerava kar 63 odstotkov vprašanih povečati svoje proračune za nativno oglaševanje. To sicer trenutno predstavlja le skromen delež njihovih celotnih oglaševalskih proračunov – 68 odstotkov jih poroča, da nativno oglaševanje predstavlja le 5 odstotkov ali manj njihovega proračuna, namenjenega oglaševanju.
Oglaševalci so v zvezi z nativnim oglaševanjem najbolj zaskrbljeni glede etičnih vprašanj in razkritja, da gre dejansko za oglaševanje in ne za uredniško ustvarjene vsebine. Dve tretjini vprašanih se strinja, da je treba pri nativnem oglaševanju jasno označiti, da gre dejansko za oglaševanje, medtem ko jih 13 odstotkov meni, da to ni potrebno. Tri četrtine jih je prepričanih, da obstajajo etične omejitve, ko gre za nativno oglaševanje.
Bob Liodice, predsednik in direktor ANA, meni, da je nativno oglaševanje »zmagovalna kombinacija za oglaševalce, potrošnike in založnike«. Opozarja pa, da je pri tem ključno, da potrošniki lahko razločijo med nativnim oglaševanjem in uredniškimi vsebinami. »Oglaševalci so odgovorni za lastno transparentnost, saj bodo le tako lahko vzdrževali zaupanje, pri čemer morajo v tesnem sodelovanju z založniki zagotoviti jasno razkritje, da gre za oglaševanje,« je še povedal.
Nativno oglaševanje oglaševalci največkrat povezujejo z digitalnimi in družbenimi mediji in ga tudi največkrat uporabljajo na spletu. Kar 85 odstotkov vprašanih, ki se poslužuje nativnega oglaševanja, to počne preko digitalnih oziroma spletnih medijev, 71 odstotkov pa preko družbenih medijev.
Poročilo ANA izpostavlja še izziv merjenja učinkovitosti nativnega oglaševanja, pri čemer oglaševalci uporabljajo različne kazalnike, a nobeden od njih ne izstopa kot najpomembnejši. To je tudi eden glavnih razlogov, zakaj naj bi nativno oglaševanje še nekaj časa ostalo nišna oblika oglaševanja. Poleg pomanjkanja podrobne analitike je težava tudi v tem, da so bolj izobraženi potrošniki nenaklonjeni tej obliki oglaševanja, saj nočejo, da se jih s prevaro prisili v branje o izdelkih ali blagovnih znamkah v domnevno novinarsko ustvarjenih zgodbah.
Vir: Warc - povzeto po MM Magazin