Kakšne so obveznosti trgovcev v času razprodaj?
Ob razprodaji mora trgovec med drugim jasno navesti odstotek znižanja in obdobje trajanja razprodaje. Blago, ki je na razprodaji, mora biti označeno s ceno pred znižanjem in z znižano ceno. Na razprodaji ponujeno blago ne sme imeti nikakršnih napak.
Z današnjim dnem se uradno začenjajo zimske sezonske razprodaje. Največ 60 dni bomo potrošniki lahko tekstilno blago in obutev kupovali po do 60 odstotkov nižjih cenah. Kljub ugodnim nakupom pa morajo trgovci tudi v času razprodaj upoštevati zakonodajo in pravila.
V primeru, da se trgovec odloči izvajati zimsko razprodajo tekstilnega blaga in obutve, mora spoštovati določbe zakona o varstvu potrošnikov, zakon o varstvu potrošnikov pred nepoštenimi poslovnimi praksami ter pravila Trgovinske zbornice Slovenije (TZS).
Ob razprodaji mora trgovec med drugim jasno navesti odstotek znižanja in obdobje trajanja razprodaje. Blago, ki je na razprodaji, mora biti označeno s ceno pred znižanjem in z znižano ceno. Na razprodaji ponujeno blago ne sme imeti nikakršnih napak.
Trgovec se sicer lahko odloči, da ne izvaja razprodaje in lahko namesto tega ponudi različne akcije ali drugačne popuste. V vsakem primeru pa velja, da potrošnikov ne sme zavajati na kakršen koli način.
Obveznosti trgovcev v času izvajanja sezonske razprodaje so sledeče:
trgovec mora razprodajo objaviti na krajevno običajen način, v objavi pa mora navesti
podatke o vrsti blaga, odstotek znižanja in obdobje trajanja razprodaje, ki lahko traja
maksimalno 60 dni;
blago, ki je na razprodaji, mora biti označeno s ceno pred znižanjem in z znižano ceno;
če je odstotek znižanja objavljen v razponu, kot na primer: »od 20 % do 50 %« ali »do –
40 %«, mora najvišji odstotek znižanja zajemati najmanj eno četrtino vrednosti blaga, ki je
na razprodaji;
v primeru uveljavljanja stvarne napake na izdelku, se potrošnikom njihove pravice tudi v primeru nakupa v času razprodaje ne smejo omejevati, kar opredeljuje Zakon o varstvu potrošnikov;
trgovci pred uvedbo popusta ali razprodaje ne smejo dvigniti cen izdelkov in jih nato znižati
z namenom višjega odstotka znižanja, ki privablja kupce, saj gre v tem primeru za 2
navidezna znižanja oziroma navidezno razprodajo, ki je v skladu z veljavno zakonodajo, ki
ureja področje razprodaj, prepovedana.
V primeru, da ste na razprodaji kupili izdelek, s katerim ni nič narobe, pa ga kljub temu ne želite imeti, trgovec takega izdelka ni dolžan sprejeti nazaj. Od poslovne prakse vsakega posameznega trgovca pa je odvisno, kako bo obravnaval vašo zahtevo. Če trgovec takšen izdelek zamenja, ali izstavi dobropis, se to šteje za dober poslovni običaj.
Drugače velja pri nakupu po spletu, kjer lahko izdelek v 14 dneh pošljete nazaj že iz razloga, da vam ni všeč, oziroma ker ste si premislili in izdelka ne želite imeti.
Vir: TZS, ZPS
Pripravila: Anja Grahek, www.data.si
Z današnjim dnem se uradno začenjajo zimske sezonske razprodaje. Največ 60 dni bomo potrošniki lahko tekstilno blago in obutev kupovali po do 60 odstotkov nižjih cenah. Kljub ugodnim nakupom pa morajo trgovci tudi v času razprodaj upoštevati zakonodajo in pravila.
V primeru, da se trgovec odloči izvajati zimsko razprodajo tekstilnega blaga in obutve, mora spoštovati določbe zakona o varstvu potrošnikov, zakon o varstvu potrošnikov pred nepoštenimi poslovnimi praksami ter pravila Trgovinske zbornice Slovenije (TZS).
Ob razprodaji mora trgovec med drugim jasno navesti odstotek znižanja in obdobje trajanja razprodaje. Blago, ki je na razprodaji, mora biti označeno s ceno pred znižanjem in z znižano ceno. Na razprodaji ponujeno blago ne sme imeti nikakršnih napak.
Trgovec se sicer lahko odloči, da ne izvaja razprodaje in lahko namesto tega ponudi različne akcije ali drugačne popuste. V vsakem primeru pa velja, da potrošnikov ne sme zavajati na kakršen koli način.
Obveznosti trgovcev v času izvajanja sezonske razprodaje so sledeče:
trgovec mora razprodajo objaviti na krajevno običajen način, v objavi pa mora navesti
podatke o vrsti blaga, odstotek znižanja in obdobje trajanja razprodaje, ki lahko traja
maksimalno 60 dni;
blago, ki je na razprodaji, mora biti označeno s ceno pred znižanjem in z znižano ceno;
če je odstotek znižanja objavljen v razponu, kot na primer: »od 20 % do 50 %« ali »do –
40 %«, mora najvišji odstotek znižanja zajemati najmanj eno četrtino vrednosti blaga, ki je
na razprodaji;
v primeru uveljavljanja stvarne napake na izdelku, se potrošnikom njihove pravice tudi v primeru nakupa v času razprodaje ne smejo omejevati, kar opredeljuje Zakon o varstvu potrošnikov;
trgovci pred uvedbo popusta ali razprodaje ne smejo dvigniti cen izdelkov in jih nato znižati
z namenom višjega odstotka znižanja, ki privablja kupce, saj gre v tem primeru za 2
navidezna znižanja oziroma navidezno razprodajo, ki je v skladu z veljavno zakonodajo, ki
ureja področje razprodaj, prepovedana.
V primeru, da ste na razprodaji kupili izdelek, s katerim ni nič narobe, pa ga kljub temu ne želite imeti, trgovec takega izdelka ni dolžan sprejeti nazaj. Od poslovne prakse vsakega posameznega trgovca pa je odvisno, kako bo obravnaval vašo zahtevo. Če trgovec takšen izdelek zamenja, ali izstavi dobropis, se to šteje za dober poslovni običaj.
Drugače velja pri nakupu po spletu, kjer lahko izdelek v 14 dneh pošljete nazaj že iz razloga, da vam ni všeč, oziroma ker ste si premislili in izdelka ne želite imeti.
Vir: TZS, ZPS
Pripravila: Anja Grahek, www.data.si