Porsche na avtomobilskem salonu v Ženevi
Na mednarodnem avtomobilskem salonu v Ženevi je svetovni javnosti premierno predstavljen novi Porsche 919 Hybrid, predstavnik najvišje kategorije za svetovno prvenstvo športnih dirkalnikov na dolgih stezah (WEC) 2014. Na Porschejevem razstavnem prostoru v Ženevi kot tudi na vseh osmih preizkušnjah za prvenstvo WEC, čigar vrhunec bo nesporno 24-urna dirka v Le Mansu, bo inovativnemu hibridnemu prototipu stal ob strani model Porsche 911 RSR. Poleg tega Porsche na ženevskem odru javnosti prvič predstavlja model Macan S Diesel1), 911 Targa2) pa bo doživela svojo evropsko premiero.
Porsche 919 Hybrid: pionirska tehnologija za serijsko proizvodnjo
Mathias Müller, predsednik uprave družbe Porsche AG: "Za razvoj prototipa, namenjenega za dirko v Le Mansu, je bil odločilnega pomena novo zasnovani in revolucionarni pravilnik za učinkovitost vozil v tem razredu. Letos na svetovnem prvenstvu športnih dirkalnikov in na 24-urni dirki v Le Mansu ne bo zmagal najhitrejši, pač pa tisti, ki bo prišel najdlje z določeno količino energije. In prav s to zahtevo se mora soočiti avtomobilska industrija. Model 919 Hybrid je naš najhitrejši raziskovalni laboratorij in najbolj kompleksen dirkalnik, kar jih je doslej izdelal Porsche.
Izjemna učinkovitost Porscheja 919 Hybrid je rezultat skrbno uravnoteženega celovitega koncepta: vsota vseh komponent – od motorja z notranjim zgorevanjem, sistema za regeneracijo zavorne energije, šasije in podvozja do aerodinamike in ergonomske ustreznosti za voznika – predstavlja učinkovito celoto. Motor z notranjim zgorevanjem je kompakten štirivaljni bencinski V-motor z nosilno funkcijo v šasiji. Z dvolitrsko gibno prostornino, direktnim vbrizgavanjem bencina in enim turbopolnilnikom je agregat, ki doseže 9000 vrtljajev na minuto, napreden znanilec filozofije zmanjševanja gibne prostornine (downsizing). Zmogljivost kompaktnega agregata dosega približno 500 KM.
Ta prototip, izdelan za Le Mans, ima poleg tega dva sistema za regeneracijo zavorne energije. Povsem nov je sistem za izrabo toplotne energije izpušnih plinov s pomočjo elektrogeneratorja, ki ga poganja tok izpušnih plinov. Delovanje drugega hibridnega sistema pa je poznano že iz modela 918 Spyder. Pri njem generator na sprednji premi izrablja faze zaviranja, da kinetično energijo pretvarja v električno. Kot shranjevalni medij se uporabljajo litij-ionske baterije. Če voznik da ukaz za koriščenje zaloge energije, sprednjo premo poganja elektromotor. Na ta način 919 Hybrid občasno deluje tudi kot vozilo s štirikolesnim pogonom.
Za razvoj in uporabo prototipov za Le Mans so v razvojnem centru Weissach ustanovili novo Porschejevo ekipo z več kot 200 sodelavci. Friedrich Enzinger, vodja LMP1: "V dveh letih in pol smo zgradili infrastrukturo, sestavili ekipo in na kolesa postavili ta izjemno kompleksni dirkalnik. Imamo zelo veliko spoštovanja do konkurence, ki ima veliko prednost na podlagi izkušenj. Naš cilj za prvo leto se glasi: dirke želimo prevoziti do konca in hočemo biti konkurenčni."
Za krmilom Porscheja 919 Hybrid s štartno številko 14 se bodo izmenjevali vozniki Romain Dumas (Francija), Neel Jani (Švica) in Marc Lieb (Nemčija). Vozilo s štartno številko 20 pa si bodo delili Timo Bernhard (Nemčija), Brendon Hartley (Nova Zelandija) in Mark Webber (Avstralija).
Porsche 911 RSR: dirkalna ikona za serijsko proizvodnjo
Želje po maksimalni športnosti in najvišji učinkovitosti so pri Porscheju združene v sloganu "Intelligent Performance" – ta pa je z velikimi črkami zapisan tudi pod modeloma 919 Hybrid in 911 RSR. Vendar pa ni le prototip tisti, ki utira pot pionirskim tehnologijam. Ikona 911, ki zdaj na trgu uspešno nastopa že s sedmo generacijo, sistematično in neposredno izkorišča rezultate razvojnega dela na področju avtomotošporta. Tako model 911 RSR s pogonom zadaj odlikujeta inteligentna lahka konstrukcija in izpopolnjena aerodinamika, ki dirkalniku ne koristita le pri doseganju dobrih časov na dirkalnih stezah, pač pa tudi pri učinkovitosti porabe.
Model 911 RSR z močjo okoli 470 KM je prvič nastopal leta 2013. Lansko leto je na 24-urni dirki v Le Mansu dosegel dvojno zmago v svojem razredu, januarja 2014 pa je Porsche slavil zmago v svoji kategoriji na ameriški klasični 24-urni dirki v Daytoni. Aprila, ko se začne svetovno prvenstvo športnih dirkalnikov WEC, se bo s tekmeci pomerila še druga tovarniška ekipa, Porsche Team Manthey, in sicer z dvema dirkalnikoma 911 RSR. Na sedmih dirkah za svetovno prvenstvo, ki trajajo po šest ur, bodo nastopili vozniki Jörg Bergmeister (Nemčija), Marco Holzer (Nemčija), Frédéric Makowiecki (Francija) in Patrick Pilet (Francija). Na maratonu v Le Mansu se jim bosta pridružila še Richard Lietz (Avstrija) in Nick Tandy (Velika Britanija).
Hartmut Kristen, ki je kot športni direktor odgovoren za program Porsche GT Motorsport in za vse športne programe za zasebne ekipe, pojasnjuje: "Porsche bo leta 2014 nastopil z najobsežnejšim avtomotošportnim programom v svoji zgodovini. V naši ekipi imamo 20 tovarniških voznikov. Poleg tovarniških ekip, ki bodo sodelovale na prvenstvu WEC, bo ekipa Porsche Cars North America z dvema Porschejema 911 nastopila na novemu avtomobilističnemu prvenstvu Tudor United Sports Car Championship." Kristen dodaja: "Poleg tega smo model RSR prvič predali tudi v roke zasebnim tekmovalnim ekipam."
Najbolj slavna osebnost, ki ima svojo zasebno tekmovalno ekipo, je brez dvoma ameriški filmski igralec Patrick Dempsey z ekipo Team Dempsey Racing Proton. Letos bo že tretjič nastopil v Le Mansu.
Porsche Motorsport na Twitterju: hitre in jedrnate novice
@PorscheRaces je nov račun na Twitterju, ki ga promovira Porsche Motorsport. S kratkimi sporočili tako Porsche sledilce obvešča o pripravah na sezono in o svojih avtomobilističnih aktivnostih, med dirkami pa v živo poroča o menjavah voznikov, vremenskih pogojih, izbiri pnevmatik in ostalih zakulisnih zanimivostih.
Porsche Macan S Diesel: prvak v varčnosti in pospeševanju
Še en Porsche, ki mojstrsko zastopa slogan "Intelligent Performance", bo v Ženevi premierno predstavljen svetovni javnosti: Macan S Diesel. S trilitrskim turbomotorjem, ki razvije moč 190 kW (258 KM), je to najbolj športen kompaktni terenec v najučinkovitejši izvedbi. Za pospešek od 0 do 100 km/h potrebuje 6,1 sekunde, porabi pa le 6,1 litra dizelskega goriva na 100 km – to sta pola, med katerima se giblje Macan S Diesel. Prav zaradi tega razpona se tudi ta model odlikuje kot pravi vzdržljivostni športnik.
Porsche 911 Targa: inovativna nova generacija klasičnega modela
Po januarski svetovni premieri v Detroitu se 911 Targa v Ženevi prvič predstavlja tudi na evropskem parketu. Nova izdaja klasičnega modela iz leta 1965 ima namesto B-stebrička znova značilni lok, pomični strešni segment nad sprednjima sedežema in podaljšano zadnje steklo brez C-stebrička. Novost pa je, da se pri tem novem modelu strešni segment spektakularno odpira in zapira samo s pritiskom na gumb. Tudi to je "Intelligent Performance".
Porsche 919 Hybrid: pionirska tehnologija za serijsko proizvodnjo
Mathias Müller, predsednik uprave družbe Porsche AG: "Za razvoj prototipa, namenjenega za dirko v Le Mansu, je bil odločilnega pomena novo zasnovani in revolucionarni pravilnik za učinkovitost vozil v tem razredu. Letos na svetovnem prvenstvu športnih dirkalnikov in na 24-urni dirki v Le Mansu ne bo zmagal najhitrejši, pač pa tisti, ki bo prišel najdlje z določeno količino energije. In prav s to zahtevo se mora soočiti avtomobilska industrija. Model 919 Hybrid je naš najhitrejši raziskovalni laboratorij in najbolj kompleksen dirkalnik, kar jih je doslej izdelal Porsche.
Izjemna učinkovitost Porscheja 919 Hybrid je rezultat skrbno uravnoteženega celovitega koncepta: vsota vseh komponent – od motorja z notranjim zgorevanjem, sistema za regeneracijo zavorne energije, šasije in podvozja do aerodinamike in ergonomske ustreznosti za voznika – predstavlja učinkovito celoto. Motor z notranjim zgorevanjem je kompakten štirivaljni bencinski V-motor z nosilno funkcijo v šasiji. Z dvolitrsko gibno prostornino, direktnim vbrizgavanjem bencina in enim turbopolnilnikom je agregat, ki doseže 9000 vrtljajev na minuto, napreden znanilec filozofije zmanjševanja gibne prostornine (downsizing). Zmogljivost kompaktnega agregata dosega približno 500 KM.
Ta prototip, izdelan za Le Mans, ima poleg tega dva sistema za regeneracijo zavorne energije. Povsem nov je sistem za izrabo toplotne energije izpušnih plinov s pomočjo elektrogeneratorja, ki ga poganja tok izpušnih plinov. Delovanje drugega hibridnega sistema pa je poznano že iz modela 918 Spyder. Pri njem generator na sprednji premi izrablja faze zaviranja, da kinetično energijo pretvarja v električno. Kot shranjevalni medij se uporabljajo litij-ionske baterije. Če voznik da ukaz za koriščenje zaloge energije, sprednjo premo poganja elektromotor. Na ta način 919 Hybrid občasno deluje tudi kot vozilo s štirikolesnim pogonom.
Za razvoj in uporabo prototipov za Le Mans so v razvojnem centru Weissach ustanovili novo Porschejevo ekipo z več kot 200 sodelavci. Friedrich Enzinger, vodja LMP1: "V dveh letih in pol smo zgradili infrastrukturo, sestavili ekipo in na kolesa postavili ta izjemno kompleksni dirkalnik. Imamo zelo veliko spoštovanja do konkurence, ki ima veliko prednost na podlagi izkušenj. Naš cilj za prvo leto se glasi: dirke želimo prevoziti do konca in hočemo biti konkurenčni."
Za krmilom Porscheja 919 Hybrid s štartno številko 14 se bodo izmenjevali vozniki Romain Dumas (Francija), Neel Jani (Švica) in Marc Lieb (Nemčija). Vozilo s štartno številko 20 pa si bodo delili Timo Bernhard (Nemčija), Brendon Hartley (Nova Zelandija) in Mark Webber (Avstralija).
Porsche 911 RSR: dirkalna ikona za serijsko proizvodnjo
Želje po maksimalni športnosti in najvišji učinkovitosti so pri Porscheju združene v sloganu "Intelligent Performance" – ta pa je z velikimi črkami zapisan tudi pod modeloma 919 Hybrid in 911 RSR. Vendar pa ni le prototip tisti, ki utira pot pionirskim tehnologijam. Ikona 911, ki zdaj na trgu uspešno nastopa že s sedmo generacijo, sistematično in neposredno izkorišča rezultate razvojnega dela na področju avtomotošporta. Tako model 911 RSR s pogonom zadaj odlikujeta inteligentna lahka konstrukcija in izpopolnjena aerodinamika, ki dirkalniku ne koristita le pri doseganju dobrih časov na dirkalnih stezah, pač pa tudi pri učinkovitosti porabe.
Model 911 RSR z močjo okoli 470 KM je prvič nastopal leta 2013. Lansko leto je na 24-urni dirki v Le Mansu dosegel dvojno zmago v svojem razredu, januarja 2014 pa je Porsche slavil zmago v svoji kategoriji na ameriški klasični 24-urni dirki v Daytoni. Aprila, ko se začne svetovno prvenstvo športnih dirkalnikov WEC, se bo s tekmeci pomerila še druga tovarniška ekipa, Porsche Team Manthey, in sicer z dvema dirkalnikoma 911 RSR. Na sedmih dirkah za svetovno prvenstvo, ki trajajo po šest ur, bodo nastopili vozniki Jörg Bergmeister (Nemčija), Marco Holzer (Nemčija), Frédéric Makowiecki (Francija) in Patrick Pilet (Francija). Na maratonu v Le Mansu se jim bosta pridružila še Richard Lietz (Avstrija) in Nick Tandy (Velika Britanija).
Hartmut Kristen, ki je kot športni direktor odgovoren za program Porsche GT Motorsport in za vse športne programe za zasebne ekipe, pojasnjuje: "Porsche bo leta 2014 nastopil z najobsežnejšim avtomotošportnim programom v svoji zgodovini. V naši ekipi imamo 20 tovarniških voznikov. Poleg tovarniških ekip, ki bodo sodelovale na prvenstvu WEC, bo ekipa Porsche Cars North America z dvema Porschejema 911 nastopila na novemu avtomobilističnemu prvenstvu Tudor United Sports Car Championship." Kristen dodaja: "Poleg tega smo model RSR prvič predali tudi v roke zasebnim tekmovalnim ekipam."
Najbolj slavna osebnost, ki ima svojo zasebno tekmovalno ekipo, je brez dvoma ameriški filmski igralec Patrick Dempsey z ekipo Team Dempsey Racing Proton. Letos bo že tretjič nastopil v Le Mansu.
Porsche Motorsport na Twitterju: hitre in jedrnate novice
@PorscheRaces je nov račun na Twitterju, ki ga promovira Porsche Motorsport. S kratkimi sporočili tako Porsche sledilce obvešča o pripravah na sezono in o svojih avtomobilističnih aktivnostih, med dirkami pa v živo poroča o menjavah voznikov, vremenskih pogojih, izbiri pnevmatik in ostalih zakulisnih zanimivostih.
Porsche Macan S Diesel: prvak v varčnosti in pospeševanju
Še en Porsche, ki mojstrsko zastopa slogan "Intelligent Performance", bo v Ženevi premierno predstavljen svetovni javnosti: Macan S Diesel. S trilitrskim turbomotorjem, ki razvije moč 190 kW (258 KM), je to najbolj športen kompaktni terenec v najučinkovitejši izvedbi. Za pospešek od 0 do 100 km/h potrebuje 6,1 sekunde, porabi pa le 6,1 litra dizelskega goriva na 100 km – to sta pola, med katerima se giblje Macan S Diesel. Prav zaradi tega razpona se tudi ta model odlikuje kot pravi vzdržljivostni športnik.
Porsche 911 Targa: inovativna nova generacija klasičnega modela
Po januarski svetovni premieri v Detroitu se 911 Targa v Ženevi prvič predstavlja tudi na evropskem parketu. Nova izdaja klasičnega modela iz leta 1965 ima namesto B-stebrička znova značilni lok, pomični strešni segment nad sprednjima sedežema in podaljšano zadnje steklo brez C-stebrička. Novost pa je, da se pri tem novem modelu strešni segment spektakularno odpira in zapira samo s pritiskom na gumb. Tudi to je "Intelligent Performance".