Audi RS 4 Avant Nogaro selection
Pred 20 leti je debitiral Audi Avant RS2, utemeljitelj družine dinamičnih modelov RS. Audi zdaj na trg prihaja s posebno serijo aktualnega modela. Audi RS 4 Avant Nogaro selection bo na voljo od pomladi in bo premierno predstavljen na avtomobilskem salonu v Ženevi;
lakiran bo v nogaro modri barvi in opremljen z ekskluzivno opremo.
Individualna barva laka – nogaro modra biserna – je najopaznejši zunanji adut jubilejnega modela in obenem poklon nekdanjemu RS2. Enodelni okvir in mreža hladilnika ter letvice ob okenskih utorih so lakirani v visokosijajni, strešne letve pa
v matirani črni barvi. Športni izpušni sistem tipa RS se zaključi z dvema ovalnima izpušnima cevema, ki sta visokosijajne črne barve.
331 kW (450 KM): visokoturažni V8
Pod sprednjim pokrovom Audija RS 4 Avant Nogaro selection je vgrajen visoko¬turažni atmosferski V8-motor z gibno prostornino 4.163 cm3. Motor 4.2 FSI pri 8.250 vrt./min razvije moč 331 kW (450 KM), največji navor 430 Nm pa je na voljo od 4.000 do 6.000 vrt./min. Z mogočno zvenečim osemvaljnikom pospeši jubilejni model v 4,7 sekunde od 0 do 100 km/h in naprej do končne hitrosti, ki je elektron¬sko omejena na 280 km/h. Njegova povprečna poraba znaša 10,7 litra goriva na
100 km, emisija CO2 pa 249 gramov na kilometer.
K učinkovitosti vozila s svojim visokim izkoristkom in dolgim prestavnim razmerjem v zadnji prestavi prispeva tudi serijski 7-stopenjski menjalnik S tronic. Voznik lahko pri bliskovito hitrem menjalniku z dvema sklopkama izbira med samodejnim nači¬nom prestavljanja ali ročnim prestavljanjem z izbirno ročico oz. obvolanskima prestavnima tipkama.
Osrednja komponenta stalnega štirikolesnega pogona quattro je samozaporni sredin¬ski diferencial s kronskima zobnikoma. Ta kompaktni in lahki element porazdeljuje navor med sprednjo in zadnjo premo v standardnem razmerju 40 : 60. Po potrebi se to razmerje lahko prilagaja v širokem razponu – na sprednji kolesni par se lahko prenaša do 70 odstotkov moči, na zadnjega pa do 85 odstotkov. Sredinski diferencial s kronskima zobnikoma deluje v povezavi s funkcijo porazdeljevanja navora po posameznih kolesih, ki v mejnih situacijah v ovinkih krmilne lastnosti z načrtnimi blagimi zavornimi impulzi naredi še bolj dinamične. Pri Audiju kot opcijsko nadgradnjo ponujajo športni diferencial, ki pogonske sile aktivno porazdeljuje med zadnjima kolesoma.
V serijsko opremo Audija RS 4 Avant Nogaro selection je vključen tudi sistem za uravnavanje vozne dinamike Audi drive select. Z njim lahko preko treh možnih načinov delovanja (comfort, auto in dynamic) prilagajamo karakteristike delovanja elektromehanskega servokrmiljenja, 7-stopenjskega menjalnika S tronic, pedala za plin in športnega izpušnega sistema RS. Če ima vozilo vgrajeno tudi Audi MMI navigacijo, je možen še četrti način (individual), ki ga lahko konfigurira voznik sam.
Poleg športnega diferenciala sta za Audi drive select na voljo še dva opcijska modula. Dinamično krmiljenje glede na hitrost vožnje prilagaja razmerje prenosa krmilne sile ter v mejnih situacijah v ovinkih generira blage protiimpulze. Dynamic Ride Control (DRC) je povsem mehansko izravnavanje prečnega in vzdolžnega nagibanja čvrsto nastavljenega RS športnega podvozja plus.
Audi RS 4 Avant Nogaro selection je opremljen s pnevmatikami serije 265/30.
Za poliranimi 20-palčnimi platišči s 5-krakim V-dizajnom se bleščijo rdeče lakirane zavorne čeljusti z znakom RS. Notranje hlajeni in naluknjani zavorni koluti z valovi¬tim dizajnom zunanjih robov so z zatiči povezani z aluminijastimi obroči. Opcijsko so za sprednjo premo na voljo zavorni koluti iz keramike, ojačane z oglji¬kovimi vlakni (CFRP). Elektronski sistem za nadzor stabilnosti ESC vključuje tudi športni način in ga je po potrebi mogoče v celoti izklopiti.
Črna in modra: notranjost vozila
V notranjosti, ki je zasnovana v športni črni barvi, ponuja Audi za električno nastav¬lji¬ve športne S-sedeže z integriranim vzglavnikom dve različni izvedbi prevlek. Stranice so pri obeh oblečene v črno usnje Valcona; umetni material alkantara za sredinski del sedežev in notranje obloge vrat pa je bodisi tudi črne ali pa nogaro modre barve – tudi to je poklon legendarnemu Audiju Avant RS2. Nasloni za roke so oblečeni v črno usnje, ki ga krasijo kontrastni modri šivi. Črni predpražniki imajo črne ali nogaro modre obrobe.
Črno usnje z modrimi šivi pridaja eleganco tudi volanskemu obroču in manšeti izbirne ročice. Modra vlakna so vidna tudi v karbonskih dekorativnih elementih, ki imajo zaradi njih prav svojstven sij. O posebnem statusu jubilejnega modela pričajo tudi ploščica RS na glavi izbirne ročice menjalnika S tronic in napisi na vstopnih letvah.
Omejena posebna serija modela Audi RS 4 Avant Nogaro selection bo v prodajnih salonih na voljo spomladi. Cena osnovnega modela bo 87.300 EUR.
Sodobna klasika: Audi Avant RS2 iz leta 1994
Audi RS2 iz leta 1994 je bil prvi model iz Audijeve družine RS in obenem njihov prvi visokozmogljivi model, ki je vsestransko funkcionalnost združil z dinamičnim znača¬jem vozila – bil je utemeljitelj celotne družine dinamičnih modelov. Audi je RS2 razvil v sodelovanju s Porschejem; sestavljali so ga na lokaciji Stuttgart-Zuffenhausen.
Že zunanji videz je nakazoval na moč prvega modela RS. Na sprednjem odbijaču so bile velike odprtine za zajemanje zraka, mreža hladilnika je bila lakirana v črni barvi. Zunanji ogledali sta bili Porschejevi, na zadku je kraljeval sklenjen pas luči, znaki so izstopali z velikimi dimenzijami. Po želji je bil RS2 na voljo z ekskluzivnim nogaro modrim laki¬ranjem – v spomin na obe zmagi, ki ju je Frank Biela leta 1993 osvojil na francoskem prvenstvu turnih avtomobilov na dirkalni stezi v Nogaru.
V motor je Audi vložil vse svoje znanje, pridobljeno na tekmovanjih turnih avtomobi¬lov. 2,2-litrski petvaljnik je z velikim turbopolnilnikom, visokim tlakom polnjenja, razširjenimi cevmi za dovajanje zraka in prilagojenim krmilnikom motorja razvil
moč 232 kW (315 KM). Pri 3.000 vrt./min je dosegel navor 410 Nm, število vrtljajev pa je bilo omejeno na 7.200. RS2 je v 5,4 sekunde pospešil od 0 do 100 km/h in je dosegal končno hitrost 262 km/h. 6-stopenjski ročni menjalnik je moč prenašal na pogonski sklop quattro, ki je imel na zadnji premi vgrajen ročno vklopljiv zaporni diferencial.
Podvozje s prečnimi vodili je temeljilo na obesah izhodiščne tehnične osnove Audija S2; nastavitev blažilnikov je bila trša, vzmeti so bile skrajšane. Porsche je dobavljal 17-palčna platišča, velike, notranje hlajene kolutne zavore in rdeče lakirane štiri¬batne zavorne čeljusti.
V notranjosti sta prevladovala svilnato napa usnje in alkantara v antracitni, modri ali srebrno sivi barvi, sedeže Recaro je bilo mogoče nastavljati električno. Instrumenti so imeli bele številčnice, manjši prikazovalniki na sredinski konzoli so služili za prikaz oljnega tlaka, temperature olja in napetosti električnega omrežja. Po želji so bili na voljo dekorativni ele¬men¬ti iz CFRP.
Audi je model RS2 prodajal po osnovni ceni 98.900 nemških mark. V slabih dveh letih, kolikor so ga proizvajali, je bilo izdelanih 2.908 primerkov, kar je bilo več, kot so prvotno načrtovali.
lakiran bo v nogaro modri barvi in opremljen z ekskluzivno opremo.
Individualna barva laka – nogaro modra biserna – je najopaznejši zunanji adut jubilejnega modela in obenem poklon nekdanjemu RS2. Enodelni okvir in mreža hladilnika ter letvice ob okenskih utorih so lakirani v visokosijajni, strešne letve pa
v matirani črni barvi. Športni izpušni sistem tipa RS se zaključi z dvema ovalnima izpušnima cevema, ki sta visokosijajne črne barve.
331 kW (450 KM): visokoturažni V8
Pod sprednjim pokrovom Audija RS 4 Avant Nogaro selection je vgrajen visoko¬turažni atmosferski V8-motor z gibno prostornino 4.163 cm3. Motor 4.2 FSI pri 8.250 vrt./min razvije moč 331 kW (450 KM), največji navor 430 Nm pa je na voljo od 4.000 do 6.000 vrt./min. Z mogočno zvenečim osemvaljnikom pospeši jubilejni model v 4,7 sekunde od 0 do 100 km/h in naprej do končne hitrosti, ki je elektron¬sko omejena na 280 km/h. Njegova povprečna poraba znaša 10,7 litra goriva na
100 km, emisija CO2 pa 249 gramov na kilometer.
K učinkovitosti vozila s svojim visokim izkoristkom in dolgim prestavnim razmerjem v zadnji prestavi prispeva tudi serijski 7-stopenjski menjalnik S tronic. Voznik lahko pri bliskovito hitrem menjalniku z dvema sklopkama izbira med samodejnim nači¬nom prestavljanja ali ročnim prestavljanjem z izbirno ročico oz. obvolanskima prestavnima tipkama.
Osrednja komponenta stalnega štirikolesnega pogona quattro je samozaporni sredin¬ski diferencial s kronskima zobnikoma. Ta kompaktni in lahki element porazdeljuje navor med sprednjo in zadnjo premo v standardnem razmerju 40 : 60. Po potrebi se to razmerje lahko prilagaja v širokem razponu – na sprednji kolesni par se lahko prenaša do 70 odstotkov moči, na zadnjega pa do 85 odstotkov. Sredinski diferencial s kronskima zobnikoma deluje v povezavi s funkcijo porazdeljevanja navora po posameznih kolesih, ki v mejnih situacijah v ovinkih krmilne lastnosti z načrtnimi blagimi zavornimi impulzi naredi še bolj dinamične. Pri Audiju kot opcijsko nadgradnjo ponujajo športni diferencial, ki pogonske sile aktivno porazdeljuje med zadnjima kolesoma.
V serijsko opremo Audija RS 4 Avant Nogaro selection je vključen tudi sistem za uravnavanje vozne dinamike Audi drive select. Z njim lahko preko treh možnih načinov delovanja (comfort, auto in dynamic) prilagajamo karakteristike delovanja elektromehanskega servokrmiljenja, 7-stopenjskega menjalnika S tronic, pedala za plin in športnega izpušnega sistema RS. Če ima vozilo vgrajeno tudi Audi MMI navigacijo, je možen še četrti način (individual), ki ga lahko konfigurira voznik sam.
Poleg športnega diferenciala sta za Audi drive select na voljo še dva opcijska modula. Dinamično krmiljenje glede na hitrost vožnje prilagaja razmerje prenosa krmilne sile ter v mejnih situacijah v ovinkih generira blage protiimpulze. Dynamic Ride Control (DRC) je povsem mehansko izravnavanje prečnega in vzdolžnega nagibanja čvrsto nastavljenega RS športnega podvozja plus.
Audi RS 4 Avant Nogaro selection je opremljen s pnevmatikami serije 265/30.
Za poliranimi 20-palčnimi platišči s 5-krakim V-dizajnom se bleščijo rdeče lakirane zavorne čeljusti z znakom RS. Notranje hlajeni in naluknjani zavorni koluti z valovi¬tim dizajnom zunanjih robov so z zatiči povezani z aluminijastimi obroči. Opcijsko so za sprednjo premo na voljo zavorni koluti iz keramike, ojačane z oglji¬kovimi vlakni (CFRP). Elektronski sistem za nadzor stabilnosti ESC vključuje tudi športni način in ga je po potrebi mogoče v celoti izklopiti.
Črna in modra: notranjost vozila
V notranjosti, ki je zasnovana v športni črni barvi, ponuja Audi za električno nastav¬lji¬ve športne S-sedeže z integriranim vzglavnikom dve različni izvedbi prevlek. Stranice so pri obeh oblečene v črno usnje Valcona; umetni material alkantara za sredinski del sedežev in notranje obloge vrat pa je bodisi tudi črne ali pa nogaro modre barve – tudi to je poklon legendarnemu Audiju Avant RS2. Nasloni za roke so oblečeni v črno usnje, ki ga krasijo kontrastni modri šivi. Črni predpražniki imajo črne ali nogaro modre obrobe.
Črno usnje z modrimi šivi pridaja eleganco tudi volanskemu obroču in manšeti izbirne ročice. Modra vlakna so vidna tudi v karbonskih dekorativnih elementih, ki imajo zaradi njih prav svojstven sij. O posebnem statusu jubilejnega modela pričajo tudi ploščica RS na glavi izbirne ročice menjalnika S tronic in napisi na vstopnih letvah.
Omejena posebna serija modela Audi RS 4 Avant Nogaro selection bo v prodajnih salonih na voljo spomladi. Cena osnovnega modela bo 87.300 EUR.
Sodobna klasika: Audi Avant RS2 iz leta 1994
Audi RS2 iz leta 1994 je bil prvi model iz Audijeve družine RS in obenem njihov prvi visokozmogljivi model, ki je vsestransko funkcionalnost združil z dinamičnim znača¬jem vozila – bil je utemeljitelj celotne družine dinamičnih modelov. Audi je RS2 razvil v sodelovanju s Porschejem; sestavljali so ga na lokaciji Stuttgart-Zuffenhausen.
Že zunanji videz je nakazoval na moč prvega modela RS. Na sprednjem odbijaču so bile velike odprtine za zajemanje zraka, mreža hladilnika je bila lakirana v črni barvi. Zunanji ogledali sta bili Porschejevi, na zadku je kraljeval sklenjen pas luči, znaki so izstopali z velikimi dimenzijami. Po želji je bil RS2 na voljo z ekskluzivnim nogaro modrim laki¬ranjem – v spomin na obe zmagi, ki ju je Frank Biela leta 1993 osvojil na francoskem prvenstvu turnih avtomobilov na dirkalni stezi v Nogaru.
V motor je Audi vložil vse svoje znanje, pridobljeno na tekmovanjih turnih avtomobi¬lov. 2,2-litrski petvaljnik je z velikim turbopolnilnikom, visokim tlakom polnjenja, razširjenimi cevmi za dovajanje zraka in prilagojenim krmilnikom motorja razvil
moč 232 kW (315 KM). Pri 3.000 vrt./min je dosegel navor 410 Nm, število vrtljajev pa je bilo omejeno na 7.200. RS2 je v 5,4 sekunde pospešil od 0 do 100 km/h in je dosegal končno hitrost 262 km/h. 6-stopenjski ročni menjalnik je moč prenašal na pogonski sklop quattro, ki je imel na zadnji premi vgrajen ročno vklopljiv zaporni diferencial.
Podvozje s prečnimi vodili je temeljilo na obesah izhodiščne tehnične osnove Audija S2; nastavitev blažilnikov je bila trša, vzmeti so bile skrajšane. Porsche je dobavljal 17-palčna platišča, velike, notranje hlajene kolutne zavore in rdeče lakirane štiri¬batne zavorne čeljusti.
V notranjosti sta prevladovala svilnato napa usnje in alkantara v antracitni, modri ali srebrno sivi barvi, sedeže Recaro je bilo mogoče nastavljati električno. Instrumenti so imeli bele številčnice, manjši prikazovalniki na sredinski konzoli so služili za prikaz oljnega tlaka, temperature olja in napetosti električnega omrežja. Po želji so bili na voljo dekorativni ele¬men¬ti iz CFRP.
Audi je model RS2 prodajal po osnovni ceni 98.900 nemških mark. V slabih dveh letih, kolikor so ga proizvajali, je bilo izdelanih 2.908 primerkov, kar je bilo več, kot so prvotno načrtovali.