Koliko nas stanejo poslovna darila?
Približevanje konca leta prinese razmišljanje vsakogar od nas, kaj podariti svojim bližnjim. Seveda pa podjetniki ob tem ne pozabite tudi na svoje poslovne partnerje s katerimi uspešno gradite svojo (ali skupno) pot k zastavljenim ciljem.
Ko govorimo o darilih je v prvi vrsti pomembno kdo je obdarovanec (v kakšnem razmerju je s podjetjem, ki obdaruje), saj za posameznega veljajo določene omejitve:
- otrok zaposlenega (do 15 let): darilo ne sme preseči 42 evrov, sicer je razlika obdavčena z dohodnino;
- redno zaposleni (v delovnem razmerju): do 13 evrov v mesecu, ko je darilo dano, sicer je razlika obdavčena z dohodnino kot boniteta;
- poslovni partner (kupec, dobavitelj ipd.): do 42 evrov posamezno darilo oz. 84 evrov v koledarskem letu, sicer je razlika obdavčena z dohodnino.
Navajamo poseben primer:
Podjetje (zavezanec za DDV) je kupilo novoletna darila – rokovnike in kemična pisala – na katerih je odtisnjen logotip podjetja in jih podarilo vsem svojim poslovnim partnerjem.
Darila manjših vrednosti (do 42 evrov) niso obdavčena z akontacijo dohodnine, zato se stroški upoštevajo kot poslovna darila – reprezentanca (DDV se lahko odbija do zneska 20 evrov), posledično je davčno priznan strošek le 50%. Glede na prakso lahko navedene stroške podjetje opredeli kot stroške reklame, vendar le v primeru, da zagotovi dokazila, da navedeno ustreza opredelitvi reklamiranja (načelo »javnost« ipd.).
Pri izbiri daril imejte v mislih to, da si ljudje daril ne zapomnimo po njihovi vrednosti. Ker pa je osnovni razlog obdarovanj v utrjevanju odnosov med darovalcem in prejemnikom, naj bo le-to skrbno izbrano.
Pripravila: Sabina Dimnik, Data d.o.o.
Ko govorimo o darilih je v prvi vrsti pomembno kdo je obdarovanec (v kakšnem razmerju je s podjetjem, ki obdaruje), saj za posameznega veljajo določene omejitve:
- otrok zaposlenega (do 15 let): darilo ne sme preseči 42 evrov, sicer je razlika obdavčena z dohodnino;
- redno zaposleni (v delovnem razmerju): do 13 evrov v mesecu, ko je darilo dano, sicer je razlika obdavčena z dohodnino kot boniteta;
- poslovni partner (kupec, dobavitelj ipd.): do 42 evrov posamezno darilo oz. 84 evrov v koledarskem letu, sicer je razlika obdavčena z dohodnino.
Navajamo poseben primer:
Podjetje (zavezanec za DDV) je kupilo novoletna darila – rokovnike in kemična pisala – na katerih je odtisnjen logotip podjetja in jih podarilo vsem svojim poslovnim partnerjem.
Darila manjših vrednosti (do 42 evrov) niso obdavčena z akontacijo dohodnine, zato se stroški upoštevajo kot poslovna darila – reprezentanca (DDV se lahko odbija do zneska 20 evrov), posledično je davčno priznan strošek le 50%. Glede na prakso lahko navedene stroške podjetje opredeli kot stroške reklame, vendar le v primeru, da zagotovi dokazila, da navedeno ustreza opredelitvi reklamiranja (načelo »javnost« ipd.).
Pri izbiri daril imejte v mislih to, da si ljudje daril ne zapomnimo po njihovi vrednosti. Ker pa je osnovni razlog obdarovanj v utrjevanju odnosov med darovalcem in prejemnikom, naj bo le-to skrbno izbrano.
Pripravila: Sabina Dimnik, Data d.o.o.