| 

Posel in moda

Koliko nas stanejo poslovna darila?

Koliko nas stanejo poslovna darila?

Približevanje konca leta prinese razmišljanje vsakogar od nas, kaj podariti svojim bližnjim. Seveda pa podjetniki ob tem ne pozabite tudi na svoje poslovne partnerje s katerimi uspešno gradite svojo (ali skupno) pot k zastavljenim ciljem.

Ko govorimo o darilih je v prvi vrsti pomembno kdo je obdarovanec (v kakšnem razmerju je s podjetjem, ki obdaruje), saj za posameznega veljajo določene omejitve:

- otrok zaposlenega (do 15 let): darilo ne sme preseči 42 evrov, sicer je razlika obdavčena z dohodnino;

- redno zaposleni (v delovnem razmerju): do 13 evrov v mesecu, ko je darilo dano, sicer je razlika obdavčena z dohodnino kot boniteta;

- poslovni partner (kupec, dobavitelj ipd.): do 42 evrov posamezno darilo oz. 84 evrov v koledarskem letu, sicer je razlika obdavčena z dohodnino.

Navajamo poseben primer:

Podjetje (zavezanec za DDV) je kupilo novoletna darila – rokovnike in kemična pisala – na katerih je odtisnjen logotip podjetja in jih podarilo vsem svojim poslovnim partnerjem.

Darila manjših vrednosti (do 42 evrov) niso obdavčena z akontacijo dohodnine, zato se stroški upoštevajo kot poslovna darila – reprezentanca (DDV se lahko odbija do zneska 20 evrov), posledično je davčno priznan strošek le 50%. Glede na prakso lahko navedene stroške podjetje opredeli kot stroške reklame, vendar le v primeru, da zagotovi dokazila, da navedeno ustreza opredelitvi reklamiranja (načelo »javnost« ipd.).

Pri izbiri daril imejte v mislih to, da si ljudje daril ne zapomnimo po njihovi vrednosti. Ker pa je osnovni razlog obdarovanj v utrjevanju odnosov med darovalcem in prejemnikom, naj bo le-to skrbno izbrano.

Pripravila: Sabina Dimnik, Data d.o.o.

sorodni članki