Novi Porsche Panamera Turbo S
Zmogljivosti in razkošje za najzahtevnejše.
Porsche postavlja na vrh modelske serije GT najmočnejšo, najhitrejšo in najbolj luksuz¬no Panamero: z močjo 570 KM in končno hitrostjo 310 km/h ter izjemno bogato in visokokakovostno opremo zaseda Panamera Turbo S v svojem tržnem segmentu prav posebno mesto. Zdaj je prvič na voljo tudi v posebni izvedbi Executive s 15 cm daljšo medosno razdaljo. Panamera Turbo S Executive je tako še posebej prostorna in se predvsem na zadnjih sedežih ponaša z dodatno mero udobja. Izjemno bogata serijska oprema med drugim vključuje protihrupno in toplotno izolirano zasteklitev, vklj. z zatemnjenimi stekli, paket notranjih luči s poudarkom na zadnjem delu potniške kabine ter veliko sredinsko konzolo za zadnje sedeže. Novi vrhunski model iz družine Panamera bo svetovni javnosti premierno predstavljen na avtomobilskem salonu v Tokiu.
Športno-luksuzni značaj nove Panamere Turbo S pa se ne odraža samo v voznih zmogljivostih in moči motorja, temveč tudi v vizualnih odstopanjih od standardnega modela. Zunanji lak v paladijevo kovinski barvi, ki je na voljo izključno za novo Panamero Turbo S, daje temu vrhunskemu modelu še posebej ekskluzivno noto in poudarja njegove temperamentno-elegantne linije. O izjemni vozni dinamiki pričajo 20-colska kolesa 911 Turbo II, ki niso samo večja, temveč tudi znatno širša od serij-skih koles za druge modele iz družine GT. Eden od opaznih razlikovalnih elementov je tudi v barvi vozila lakirani, 4-stopenjsko nastavljivi usmernik zraka na zadku.
Nova Porschejeva Panamera ima izjemno bogato opremo, kot se to spodobi za vrhunski model luksuznega razreda. Že serijsko je opremljena z vsemi sistemi za uravnavanje vozne dinamike, ki so na voljo za to modelsko vrsto. Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), sistem za aktivno prečno stabiliziranje, pri vožnji skozi ovinke že ob najmanjših znakih zmanjšuje prečno nagibanje vozila ter s tem v enaki meri izboljšuje dinamičnost in udobje. Sistem Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) vključuje prilagodljivo porazdelitev navora na zadnjih kolesih v kombinaciji z elektronsko uravnavano prečno zaporo na zadnji premi, s čimer zagotavlja boljšo vlečno silo v vsaki vozni situaciji. Panamera Turbo S je opremljena z visokozmoglji-vim zavornim sistemom Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB), ki ga odlikujeta visoka stabilnost zavorne moči in odpornost proti obrabi. Za krmiljenje koles se upo-rab¬lja servokrmiljenje Plus, ki deluje v odvisnosti od hitrosti vožnje. Podvozje Pana-mere Turbo S je seveda opremljeno s prilagodljivim uravnavanjem blaženja Porsche Active Suspension Management (PASM) in s prilagodljivim zračnim vzmetenjem z večjim zračnim volumnom.
Nova turbopolnilnika in višji tlak vbrizgavanja za dodatnih 50 KM moči
Povečanje moči za 50 KM v primerjavi z agregatom za Panamero Turbo je rezultat načrtnih predelav na več komponentah. Porsche je tako za Panamero Turbo S upo-rabil dva nova turbopolnilnika z večjim kompresorjem. Zaradi tega se poveča pretok zraka in polnilnik še zlasti pri visoki obremenitvi in visokem številu vrtljajev v zgore-valne prostore iztisne več kisika. Obenem so tlak vbrizgavanja povečali za 20 bar, na 140 bar. Z obema ukrepoma so se povečale tudi obremenitve komponent, ki pa so kompenzirane z bati iz nove aluminijeve litine in batnimi obročki s posebno prevleko.
Ta zasnova ima še dve prednosti: zaradi boljše priprave zmesi goriva in zraka v zgo-revalnih prostorih se je tudi navor povečal za 50 Nm, tako da zdaj v območju od 2.250 vrt./min do 5.000 vrt./min znaša 750 Nm, pri funkciji overboost pa celo 800 Nm. Prehitevanje je tako še enostavnejše in hitrejše. Druga prednost: skupna poraba goriva (skladno z NEVC) znaša 10,2 l/100 km in je torej na ravni Panamere Turbo oz. je več kot 11 % nižja kot pri prejšnjem modelu.
Z opcijskim športnim izpušnim sistemom bo Panamera Turbo S na željo voznika v akustičnem smislu podobna dirkalnikom. Enkratni zvočni učinek ustvarja akustični kanal, ki se ga vklaplja s posebno tipko in ki zvok motorja dovaja v notranjost vozila. Poleg tega se pri prestavljanju v višjo prestavo posamezni valji izklopijo, tako da se število vrtljajev hitreje zmanjša in da se sklopka lahko hitreje zapre.
Paket Sport Chrono za izrazito športne vozne lastnosti
Nova Panamera Turbo S je optimalno zasnovana tako, da se dodatna moč in dodatni navor odražata tudi v športni vozni dinamiki. Eden od osnovnih pogojev za to je optimalen prenos moči, za katerega tudi v težavnih razmerah na cestišču na najboljši način skrbi štirikolesni pogon Porsche Traction Management (PTM). Serijski paket Sport Chrono ob pritisku na gumb sistematično poskrbi za še bolj športno nastavitev motorja in podvozja. V režimu Sport in Sport Plus ter ob kickdownu v režimu Normal se poleg tega aktivira še funkcija overboost, ki prehodno poveča polnilni tlak, kar omogoča še bolj energične pospeške. Funkcija dirkalnega zagona Launch Control z optimalno uskladitvijo krmiljenja motorja in prestavnih programov menjalnika PDK zagotavlja optimalno pospeševanje pri speljevanju. S prenovljeno prestavno shemo zdaj Porschejev menjalnik z dvojno sklopko (PDK) še hitreje prestavlja med sedmimi prestavami. Rezultat: novi vrhunski model serije GT pospeši iz mirovanja do hitrosti 100 km/h v pičlih 3,8 s.
Podvozje z vsemi Panamerinimi asistenčnimi sistemi
Podvozje je serijsko opremljeno z vsemi aktivnimi sistemi, ki jih je razvil Porsche in se vgrajujejo v športni model serije GT. Osnovo predstavlja kombinacija prilagodlji-vega zračnega vzmetenja in prilagodljivega uravnavanja blaženja, imenovanega
Porsche Active Suspension Management (PASM). Sistem PASM brezstopenjsko spreminja moč blaženja ter jo prilagaja razmeram na cestišču in načinu vožnje. Voz-nik lahko s tipko PASM na sredinski konzoli izbira med tremi krmilnimi polji – udob-nim (Comfort), športnim (Sport) in poudarjeno športnim (Sport Plus). Skladno s tem prilagodljivo zračno vzmetenje z aktiviranjem različnih nastavitev vzmeti omogoča izredno širok razpon karakteristik podvozja in prispeva k še večjemu udobju med vožnjo na eni oz. izrazito športni vozni dinamiki na drugi strani.
S sistemom Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), v kombinaciji s sistemom Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus), se Panamera Turbo S že serijsko pona-ša z najbolj izpopolnjenim podvozjem za družino Panamera. PDCC preprečuje nagi-banje karoserije okrog vzdolžne osi vozila, in sicer tako, da s pomočjo aktivnih stabi-lizatorjev na sprednji in zadnji premi ustvarja nasprotni moment. Poleg tega sistem z dinamično porazdelitvijo momenta prečnega nagiba izboljšuje ravnovesje vozila. Rezultat: izjemna okretnost pri vsaki hitrosti, optimalno krmiljenje in enakomerne spremembe obremenitve. Za večjo dinamiko so kolesa vodena tako, da imajo pnev-matike stalno idealen položaj glede na cestišče, s čimer se optimirajo bočne sile. Hkrati prilagodljiva porazdelitev momenta prečnega nagiba izboljšuje krmilne lastnosti vozila.
PDCC, PASM in zračno vzmetenje vedno delujejo povezano preko enega izmed treh režimov podvozja. Pri nastavitvi Comfort delujejo sistemi tako, da zagotavljajo sproščeno vožnjo po neravni cesti. Pri nastavitvah Sport in Sport Plus pa sistemi z aktivnimi posegi vplivajo na krmilne lastnosti, maksimalno kompenzacijo nagibanja karoserije in vlečno silo, s čimer zagotavljajo optimalne vozne zmogljivosti in dinamiko.
PTV Plus za še večji užitek v ovinkih, na dirkališčih preizkušene keramične zavore
Voznodinamične prednosti sistema PDCC še povečujeta sistem Porsche Torque Vectoring Plus in elektronsko uravnavana prečna zapora diferenciala na zadnji premi s prilagodljivim zapornim učinkom. Sistem prispeva k boljšemu krmiljenju in vlečni sili pri športnem načinu vožnje.
Panamera Turbo S je serijsko opremljena z zavornim sistemom Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB). To so izjemno zmogljive keramične zavore, preizkušene na dirkalnih stezah, ki imajo rumene zavorne čeljusti in imajo v primerjavi s klasičnimi zavornimi koluti iz sive litine številne prednosti. Za 50 % manjša masa, hitrejše odzivanje in protikorozijska odpornost zavornih obročev omogočajo maksimalno zmogljivost.
Notranjost: barvno usnjeno oblazinjenje in komfortni sedeži
Sinteza ekskluzivnosti in športnosti se v notranjosti vozila odraža v serijskem dvobar-v¬nem usnjenem oblazinjenju. Posebnost je novi paket za notranjost z elementi iz temnega orehovega koreninskega lesa. V tem novem dekorju je nekoliko manj rde-če¬ga tona, zato deluje bolj elegantno. Notranjost Panamere Turbo S zaokrožata vtis-njena Porschejeva grba na sprednjih vzglavnikih.
Serijska sprednja komfortna sedeža sta nastavljiva na 14 načinov in kombinirana s komfortnim pomnilniškim paketom, ki je zagotovilo za odlično potovalno udobje, saj vključuje možnost podaljšanja sedišča, ledveni opori spredaj in električno nastavljan-je volanskega droga. Sprednji in zadnji sedeži so serijsko opremljeni s funkcijo ogre-vanja, pri izvedbi Panamera Turbo S Executive pa je serijsko tudi prezračevanje sedežev. Na osnovi tega sedežnega sistema so za Panamero Turbo S opcijsko na voljo prilagodljivi športni sedeži z vključenim komfortnim pomnilniškim paketom, s povišanimi stranicami sedežev in z električno 18-smerno nastavitvijo. V tem primeru sta v zadnjem delu potniškega prostora vgrajena dva individualna sedeža s poklop-nim sredinskim naslonom za roke, ki imata v predelu nog in glave veliko prostora, tako da zadaj lahko udobno sedijo tudi višji potniki. Še bolj razkošno pa se bodo pre-važali potniki na zadnjih sedežih v izvedbi Panamera Turbo S Executive: pred indivi-dualnima sedežema je za 12 cm več prostora za noge, vsi sedeži imajo funkcijo akti-vnega prezračevanja in električni senčni rolo za več zasebnosti. Zadaj sta oba potni-ka zaščitena s stranskima zračnima blazinama.
V Nemčiji znaša cena za Porsche Panamero Turbo S 180.024 evrov, za Panamero Turbo S Executive pa 197.041 evrov, oboje z DDV. Oba modela je že mogoče naro-čiti, v prodajnih salonih pa bosta na voljo od 31.01.2014.
Porsche postavlja na vrh modelske serije GT najmočnejšo, najhitrejšo in najbolj luksuz¬no Panamero: z močjo 570 KM in končno hitrostjo 310 km/h ter izjemno bogato in visokokakovostno opremo zaseda Panamera Turbo S v svojem tržnem segmentu prav posebno mesto. Zdaj je prvič na voljo tudi v posebni izvedbi Executive s 15 cm daljšo medosno razdaljo. Panamera Turbo S Executive je tako še posebej prostorna in se predvsem na zadnjih sedežih ponaša z dodatno mero udobja. Izjemno bogata serijska oprema med drugim vključuje protihrupno in toplotno izolirano zasteklitev, vklj. z zatemnjenimi stekli, paket notranjih luči s poudarkom na zadnjem delu potniške kabine ter veliko sredinsko konzolo za zadnje sedeže. Novi vrhunski model iz družine Panamera bo svetovni javnosti premierno predstavljen na avtomobilskem salonu v Tokiu.
Športno-luksuzni značaj nove Panamere Turbo S pa se ne odraža samo v voznih zmogljivostih in moči motorja, temveč tudi v vizualnih odstopanjih od standardnega modela. Zunanji lak v paladijevo kovinski barvi, ki je na voljo izključno za novo Panamero Turbo S, daje temu vrhunskemu modelu še posebej ekskluzivno noto in poudarja njegove temperamentno-elegantne linije. O izjemni vozni dinamiki pričajo 20-colska kolesa 911 Turbo II, ki niso samo večja, temveč tudi znatno širša od serij-skih koles za druge modele iz družine GT. Eden od opaznih razlikovalnih elementov je tudi v barvi vozila lakirani, 4-stopenjsko nastavljivi usmernik zraka na zadku.
Nova Porschejeva Panamera ima izjemno bogato opremo, kot se to spodobi za vrhunski model luksuznega razreda. Že serijsko je opremljena z vsemi sistemi za uravnavanje vozne dinamike, ki so na voljo za to modelsko vrsto. Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), sistem za aktivno prečno stabiliziranje, pri vožnji skozi ovinke že ob najmanjših znakih zmanjšuje prečno nagibanje vozila ter s tem v enaki meri izboljšuje dinamičnost in udobje. Sistem Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) vključuje prilagodljivo porazdelitev navora na zadnjih kolesih v kombinaciji z elektronsko uravnavano prečno zaporo na zadnji premi, s čimer zagotavlja boljšo vlečno silo v vsaki vozni situaciji. Panamera Turbo S je opremljena z visokozmoglji-vim zavornim sistemom Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB), ki ga odlikujeta visoka stabilnost zavorne moči in odpornost proti obrabi. Za krmiljenje koles se upo-rab¬lja servokrmiljenje Plus, ki deluje v odvisnosti od hitrosti vožnje. Podvozje Pana-mere Turbo S je seveda opremljeno s prilagodljivim uravnavanjem blaženja Porsche Active Suspension Management (PASM) in s prilagodljivim zračnim vzmetenjem z večjim zračnim volumnom.
Nova turbopolnilnika in višji tlak vbrizgavanja za dodatnih 50 KM moči
Povečanje moči za 50 KM v primerjavi z agregatom za Panamero Turbo je rezultat načrtnih predelav na več komponentah. Porsche je tako za Panamero Turbo S upo-rabil dva nova turbopolnilnika z večjim kompresorjem. Zaradi tega se poveča pretok zraka in polnilnik še zlasti pri visoki obremenitvi in visokem številu vrtljajev v zgore-valne prostore iztisne več kisika. Obenem so tlak vbrizgavanja povečali za 20 bar, na 140 bar. Z obema ukrepoma so se povečale tudi obremenitve komponent, ki pa so kompenzirane z bati iz nove aluminijeve litine in batnimi obročki s posebno prevleko.
Ta zasnova ima še dve prednosti: zaradi boljše priprave zmesi goriva in zraka v zgo-revalnih prostorih se je tudi navor povečal za 50 Nm, tako da zdaj v območju od 2.250 vrt./min do 5.000 vrt./min znaša 750 Nm, pri funkciji overboost pa celo 800 Nm. Prehitevanje je tako še enostavnejše in hitrejše. Druga prednost: skupna poraba goriva (skladno z NEVC) znaša 10,2 l/100 km in je torej na ravni Panamere Turbo oz. je več kot 11 % nižja kot pri prejšnjem modelu.
Z opcijskim športnim izpušnim sistemom bo Panamera Turbo S na željo voznika v akustičnem smislu podobna dirkalnikom. Enkratni zvočni učinek ustvarja akustični kanal, ki se ga vklaplja s posebno tipko in ki zvok motorja dovaja v notranjost vozila. Poleg tega se pri prestavljanju v višjo prestavo posamezni valji izklopijo, tako da se število vrtljajev hitreje zmanjša in da se sklopka lahko hitreje zapre.
Paket Sport Chrono za izrazito športne vozne lastnosti
Nova Panamera Turbo S je optimalno zasnovana tako, da se dodatna moč in dodatni navor odražata tudi v športni vozni dinamiki. Eden od osnovnih pogojev za to je optimalen prenos moči, za katerega tudi v težavnih razmerah na cestišču na najboljši način skrbi štirikolesni pogon Porsche Traction Management (PTM). Serijski paket Sport Chrono ob pritisku na gumb sistematično poskrbi za še bolj športno nastavitev motorja in podvozja. V režimu Sport in Sport Plus ter ob kickdownu v režimu Normal se poleg tega aktivira še funkcija overboost, ki prehodno poveča polnilni tlak, kar omogoča še bolj energične pospeške. Funkcija dirkalnega zagona Launch Control z optimalno uskladitvijo krmiljenja motorja in prestavnih programov menjalnika PDK zagotavlja optimalno pospeševanje pri speljevanju. S prenovljeno prestavno shemo zdaj Porschejev menjalnik z dvojno sklopko (PDK) še hitreje prestavlja med sedmimi prestavami. Rezultat: novi vrhunski model serije GT pospeši iz mirovanja do hitrosti 100 km/h v pičlih 3,8 s.
Podvozje z vsemi Panamerinimi asistenčnimi sistemi
Podvozje je serijsko opremljeno z vsemi aktivnimi sistemi, ki jih je razvil Porsche in se vgrajujejo v športni model serije GT. Osnovo predstavlja kombinacija prilagodlji-vega zračnega vzmetenja in prilagodljivega uravnavanja blaženja, imenovanega
Porsche Active Suspension Management (PASM). Sistem PASM brezstopenjsko spreminja moč blaženja ter jo prilagaja razmeram na cestišču in načinu vožnje. Voz-nik lahko s tipko PASM na sredinski konzoli izbira med tremi krmilnimi polji – udob-nim (Comfort), športnim (Sport) in poudarjeno športnim (Sport Plus). Skladno s tem prilagodljivo zračno vzmetenje z aktiviranjem različnih nastavitev vzmeti omogoča izredno širok razpon karakteristik podvozja in prispeva k še večjemu udobju med vožnjo na eni oz. izrazito športni vozni dinamiki na drugi strani.
S sistemom Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), v kombinaciji s sistemom Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus), se Panamera Turbo S že serijsko pona-ša z najbolj izpopolnjenim podvozjem za družino Panamera. PDCC preprečuje nagi-banje karoserije okrog vzdolžne osi vozila, in sicer tako, da s pomočjo aktivnih stabi-lizatorjev na sprednji in zadnji premi ustvarja nasprotni moment. Poleg tega sistem z dinamično porazdelitvijo momenta prečnega nagiba izboljšuje ravnovesje vozila. Rezultat: izjemna okretnost pri vsaki hitrosti, optimalno krmiljenje in enakomerne spremembe obremenitve. Za večjo dinamiko so kolesa vodena tako, da imajo pnev-matike stalno idealen položaj glede na cestišče, s čimer se optimirajo bočne sile. Hkrati prilagodljiva porazdelitev momenta prečnega nagiba izboljšuje krmilne lastnosti vozila.
PDCC, PASM in zračno vzmetenje vedno delujejo povezano preko enega izmed treh režimov podvozja. Pri nastavitvi Comfort delujejo sistemi tako, da zagotavljajo sproščeno vožnjo po neravni cesti. Pri nastavitvah Sport in Sport Plus pa sistemi z aktivnimi posegi vplivajo na krmilne lastnosti, maksimalno kompenzacijo nagibanja karoserije in vlečno silo, s čimer zagotavljajo optimalne vozne zmogljivosti in dinamiko.
PTV Plus za še večji užitek v ovinkih, na dirkališčih preizkušene keramične zavore
Voznodinamične prednosti sistema PDCC še povečujeta sistem Porsche Torque Vectoring Plus in elektronsko uravnavana prečna zapora diferenciala na zadnji premi s prilagodljivim zapornim učinkom. Sistem prispeva k boljšemu krmiljenju in vlečni sili pri športnem načinu vožnje.
Panamera Turbo S je serijsko opremljena z zavornim sistemom Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB). To so izjemno zmogljive keramične zavore, preizkušene na dirkalnih stezah, ki imajo rumene zavorne čeljusti in imajo v primerjavi s klasičnimi zavornimi koluti iz sive litine številne prednosti. Za 50 % manjša masa, hitrejše odzivanje in protikorozijska odpornost zavornih obročev omogočajo maksimalno zmogljivost.
Notranjost: barvno usnjeno oblazinjenje in komfortni sedeži
Sinteza ekskluzivnosti in športnosti se v notranjosti vozila odraža v serijskem dvobar-v¬nem usnjenem oblazinjenju. Posebnost je novi paket za notranjost z elementi iz temnega orehovega koreninskega lesa. V tem novem dekorju je nekoliko manj rde-če¬ga tona, zato deluje bolj elegantno. Notranjost Panamere Turbo S zaokrožata vtis-njena Porschejeva grba na sprednjih vzglavnikih.
Serijska sprednja komfortna sedeža sta nastavljiva na 14 načinov in kombinirana s komfortnim pomnilniškim paketom, ki je zagotovilo za odlično potovalno udobje, saj vključuje možnost podaljšanja sedišča, ledveni opori spredaj in električno nastavljan-je volanskega droga. Sprednji in zadnji sedeži so serijsko opremljeni s funkcijo ogre-vanja, pri izvedbi Panamera Turbo S Executive pa je serijsko tudi prezračevanje sedežev. Na osnovi tega sedežnega sistema so za Panamero Turbo S opcijsko na voljo prilagodljivi športni sedeži z vključenim komfortnim pomnilniškim paketom, s povišanimi stranicami sedežev in z električno 18-smerno nastavitvijo. V tem primeru sta v zadnjem delu potniškega prostora vgrajena dva individualna sedeža s poklop-nim sredinskim naslonom za roke, ki imata v predelu nog in glave veliko prostora, tako da zadaj lahko udobno sedijo tudi višji potniki. Še bolj razkošno pa se bodo pre-važali potniki na zadnjih sedežih v izvedbi Panamera Turbo S Executive: pred indivi-dualnima sedežema je za 12 cm več prostora za noge, vsi sedeži imajo funkcijo akti-vnega prezračevanja in električni senčni rolo za več zasebnosti. Zadaj sta oba potni-ka zaščitena s stranskima zračnima blazinama.
V Nemčiji znaša cena za Porsche Panamero Turbo S 180.024 evrov, za Panamero Turbo S Executive pa 197.041 evrov, oboje z DDV. Oba modela je že mogoče naro-čiti, v prodajnih salonih pa bosta na voljo od 31.01.2014.