| 

Postal sem podjetnik

Poslovni avtomobil - novi Audi A8

Poslovni avtomobil - novi Audi A8

Dosledna lahka konstrukcija, izvrstno udobje in bogata ponudba vrhunskih tehnologij: Audi je temeljito izpopolnil svoje najprestižnejše vozilo, model A8. Z zmogljivejšimi in učinkovitejšimi motorji, novimi asistenčnimi sistemi in inovativnimi matričnimi LED-žarometi je A8 suveren še bolj kot prej.

Audi z novim modelom A8 utrjuje sloves ene izmed najbolj inovativnih znamk v luksuznem avtomobilskem segmentu. Ena izmed največjih odlik te velike limuzine je njena lahka konstrukcija: prazen Audi A8 3.0 TFSI quattro s standardno medosno razdaljo tehta 1.830 kg, kar je najmanj med vsemi tekmeci s štirikolesnim pogonom. Karoserija je skoraj v celoti izdelana iz aluminija – konstrukcija po principu Audi Space Frame (ASF) tehta samo 231 kg.

Z enakimi dimenzijami kot predhodnik (dolžina 5,14 m, medosna razdalja 2,99 m, širina 1,95 m in višina 1,46 m) je Audi A8 najbolj športna limuzina v svojem segmentu; pri podaljšani izvedbi A8 L sta medosna razdalja in dolžina večji za 13 cm. Obe karoserijski različici se lahko pohvalita z novo zasnovo prtljažnika, ki omogoča bolši izkoristek prostora. Zaradi dodatne izolacije je že tako nizek nivo hrupa v notranjosti še nižji.

Dinamični dizajn prestižne limuzine je zdaj še izrazitejši. Pokrov motornega prostora, enodelni okvir mreže hladilnika in sprednji odbijač so bolj tridimenzionalni, spodnji rob enot žarometov ima ravno linijo. Za nemški trg so vozila z motorjem V8 serijsko opremljena z LED-žarometi. Za doplačilo so na voljo matrični LED-žarometi, ki postavljajo nova merila na področju dizajna in tehnologije. Dolge luči v vsaki enoti sestavlja 25 svetlečih diod (LED), ki jih je odvisno od situacije mogoče posamično vključiti in izključiti ali zatemniti.

Sistem žarometov se tako natančneje odziva na druga vozila in ob tem vedno zagotavlja optimalno osvetlitev cestišča. Za nove žaromete so poleg tega značilne inteligentne smerno prilagodljive luči, novo oblikovane dnevne luči in smernika z bolj dinamiziranim prikazom. Pri Audiju A8 deluje sistem luči na osnovi navigacijskih podatkov, zato se lahko prilagaja trenutni vozni situaciji – porazdelitev svetlobnega snopa žarometov se spreminja skladno s t. i. prediktivnimi podatki o poti. V kombinaciji z opcijsko navigacijo plus s tehnologijo MMI touch sistem na osnovi navigacijskih podatkov prepoznava potek poti, npr. ovinke, in klasifikacijo ceste.

Tudi zadnje LED-luči Audija A8 so bolj ploske. V novo oblikovanem odbijaču sta pri vseh izvedbah motorjev, razen S8, integrirani dve izpušni cevi trapezne oblike. Vozilo je prepoznavno še po novih kromiranih letvicah in svetleče črnih okenskih okvirih. Kupci lahko izbirajo med dvanajstimi barvami lakov (od tega jih je pet novih) in različnimi platišči z dimenzijo do 21 palcev.

Motorji: večja moč in večja učinkovitost

Za novi Audi A8 so na nemškem trgu na voljo dva bencinska in dva dizelska motorja: 3.0 TFSI s kompresorjem in močjo 228 kW (310 KM), 4.0 V8 TFSI z dvema polnilnikoma in močjo 320 kW (435 KM), izjemno učinkoviti 3.0 TDI clean diesel s 190 kW (258 KM) ter 4.2 TDI clean diesel, ki razvije moč 283 kW (385 KM) in navor kar 850 Nm.

Večina agregatov se lahko pohvali s povečano močjo. Audi A8 quattro z motorjem 4.0 TFSI pospeši od 0 do 100 km/h v 4,5 sekunde; Audijev sistem COD pri delni obremenitvi izklopi štiri od osmih valjev. Najučinkovitejši motor je 3.0 TDI clean diesel, ki za 100 km poti porabi 5,9 l goriva (155 g CO2 na km). Vsi agregati se uvrščajo v emisijski razred Euro 6. Ukrepi za manjše trenje porabo goriva znižujejo do deset odstotkov.

Naštetim izvedbam se pridružujejo še trije modeli. Vrhunec ponudbe predstavlja serijsko izjemno bogato opremljeni Audi A8 L W12 quattro, katerega bencinski motor je zaradi svoje W-zasnove še posebej kompakten in lahek. Iz 6,3-litrske gibne prostornine razvije moč 368 kW (500 KM) in dosega porabo 11,7 l goriva na 100 km (270 g CO2 na km), kar je najboljši rezultat v tem avtomobilskem razredu. Tudi tu se uporablja sistem izklopa valjev, ki je bil razvit posebej za ta motor. Pri nizki obremenitvi se na šestih valjih izključita vbrizgavanje in vžig. Izvrstno akustično udobje zagotavlja sistem za dušenje hrupa (ANC oz. Active Noise Cancellation).

Z močjo 382 kW (520 KM) je S8 Audijeva najzmogljivejša športna limuzina – z motorjem 4.0 TFSI in pogonom quattro pospeši od 0 do 100 km/h v 4,2 sekunde, za 100 km poti pa povprečno porabi samo 10,1 l (235 g CO2 na km) – tudi tu ima pomembno vlogo sistem izklopa valjev (COD). Sistem za dušenje hrupa (ANC oz. Active Noise Cancellation) – tehnologija, ki jo uporabljajo tudi A8 4.0 TFSI quattro, A8 L W12 quattro in A8 hybrid – pri 4-valjnem načinu delovanja z antifaznim zvokom načrtno duši neželeni hrup motorja, tresljaje pa duši aktivno vpetje motorja. Zasnova podvozja in številni detajli odražajo izrazito športen značaj modela S8.

Audi A8 hybrid s kombinacijo motorja 2.0 TFSI in elektromotorja razvije sistemsko moč 180 kW (245 KM) in sistemski navor 480 Nm, ki se na sprednja kolesa prenaša preko prilagojenega menjalnika tiptronic. Vozilo lahko izključno na elektromotor, ki ga napajajo litij-ionske baterije v zadnjem delu, dosega največjo hitrost 100 km/h in prevozi pribl. 3 km. Audi A8 hybrid v povprečju porabi samo 6,3 l goriva na 100 km (147 g CO2 na km).

Za prenos pogonske sile pri novem A8 serijsko skrbi 8-stopenjski tiptronic, ki ga odlikuje hitro in mehko prestavljanje. Elektronsko krmiljeni avtomatski menjalnik je kombiniran s stalnim štirikolesnim pogonom quattro. Opcijsko ga je mogoče nadgraditi s športnim diferencialom na zadnji premi, ki moč po potrebi porazdeljuje med kolesi. Pri izvedbah S8 in A8 4.2 TDI clean diesel quattro je del serijske opreme.

Pri športnih voznih zmogljivostih prestižne limuzine ima veliko vlogo kompleksno podvozje. Sistem Audi drive select, ki prilagaja način delovanja različnih sklopov, je vgrajen serijsko in krmili tudi elektronsko uravnavano zračno vzmetenje adaptive air suspension skupaj s prilagodljivim blaženjem. Naročiti je mogoče tudi športno zračno vzmetenje. Servokrmiljenje uporablja učinkovit elektromehanski pogon; alternativno je na voljo dinamično krmiljenje, pri katerem se prestavno razmerje spreminja skladno s hitrostjo vožnje. Za vozila z motorjem V8 in za A8 L W12 quattro je mogoče po želji naročiti keramične zavorne kolute, ojačane s karbonskimi vlakni.

Opcijsko so za novi Audi A8 na voljo tudi posebna aluminijasta tehnološka platišča v dimenziji 9 J x 20. Osnova je kovano nosilno platišče, ki je s posebnim postopkom povezano z 10-krakim trdim plastičnim okrasnim pokrovom.

Rokodelski značaj: notranjost Audija A8

Notranjost Audijeve prestižne limuzine zaznamujejo elegantne linije in izjemna prostornost. Opcijsko sta sprednja sedeža lahko opremljena s prezračevalno in masažno funkcijo. V Audiju A8 in A8 L sta zadaj lahko vgrajena električno nastavljiva individualna sedeža, v izvedbi A8 L pa tudi usnjena podaljšana sredinska konzola. Za udobje na ravni prvega razreda skrbi sedež s počivalno funkcijo in električno nastavljivo oporo za noge. Na voljo je še številna druga komfortna oprema – od
4-conske klimatske naprave in servozaklepanja do hladilnega prekata.

Vsi materiali v novem Audiju A8 so zelo skrbno izbrani in natančno obdelani; vsak detajl poudarja rokodelski značaj notranjosti. Pri sedežnih prevlekah, dekorativnih letvah in barvah je paleta v veliki meri spremenjena – novost sta na primer rjavosrebrn topolov les in naravni rjavozlat jesenov les ter naravno, mehko in zračno usnje Unikat.

Audi design selection ponuja za notranjost vozila ekskluzivne materiale in barve, med drugim v kombinaciji platanino siva/marmorno siva. Za Audi S8 je v sklopu ponudbe design selection na voljo kombinacija črna/vermontsko rjava z dekorativnimi elementi Carbon bakrene barve, vzorec keper. Program Audi exclusive najzahtevnejšim kupcem ponuja različno opremo za individualizacijo.

Tako kot bi od Audija pričakovali, je pri modelu A8 kljub velikemu številu funkcij upravljanje povsem enostavno in pregledno. Osrednji element je upravljalna enota MMI v sredinski konzoli. Če je vozilo opremljeno z MMI navigacijo plus, je vgrajen tudi MMI touch. Ta vmesnik, ki je občutljiv na dotik, omogoča vnos znakov za upravljanje številnih navigacijskih in multimedijskih funkcij.

Suvereno za krmilom: asistenčni sistemi

Opcijski asistenčni sistemi naredijo vožnjo še bolj suvereno. Avtomatsko uravnavanje razdalje adaptive cruise control s funkcijo Stop&Go je kombinirano z nadgrajeno stopnjo serijskega varnostnega sistema Audi pre sense basic – enako velja za Audi side assist. Novost v Audiju A8 sta Audi active lane assist, ki po potrebi s korekturnimi posegi narahlo usmerja volan, ter parkirni sistem s krmilno avtomatiko in prikazom okolice, ki pri parkiranju obrača volan. Še ena novost, projekcijski sistem zaslona, v voznikovo vidno polje na vetrobranskem steklu projicira pomembne informacije. Asistenca za nočni vid poleg peščev zaznava tudi večjo divjad.

Pri novem Audiju A8 je MMI navigacijo plus mogoče dopolniti z s storitvami iz ponudbe Audi connect vključno z avtotelefonom in tako preko integriranega modula UMTS vzpostaviti povezavo z internetom. Sopotniki lahko preko dostopne točke WLAN s svojimi mobilnimi napravami prosto brskajo po spletu in uporabljajo elektronsko pošto. Voznik lahko dostopa do spletnih storitev, ki so združene v ponudbi Audi connect – na primer spletnih prometnih informacij, Google Earth in Google Street View ter spletnih novic. Na multimedijskem področju bo kupce navdušil Bang & Olufsen Advanced Sound System. Rear Seat Entertainment vključuje dva zaslona, Bluetooth slušalke in DVD-predvajalnik.

Novi Audi A8 bo nemškim kupcem na voljo novembra. Kljub bogatejši opremi (serijski LED-žarometi za vse modele z motorjem V8) in močnejšim motorjem so se cene le malenkostno spremenile. V Nemčiji se bodo začele pri 74.500 EUR.

sorodni članki