Prvi luksuzni plug-in hibrid na svetu
Porsche z drugo generacijo svojega GT-modela v luksuzni razred prinaša prvi plug-in hibrid na svetu. Poleg Panamere S E-Hybrid s sistemsko močjo 416 KM bodo premierno predstavljeni še dva luksuzna poslovna modela s podaljšano medosno razdaljo in povsem na novo razvit trilitrski V6-motor z biturbinskim polnjenjem za Panamero S in Panamero 4S. V široko razvejani ponudbi, ki je bila že doslej brez konkurence, bo zdaj deset modelov s še večjim razponom med športnostjo in udobjem. Nove in izpopolnjene tehnologije prinašajo na eni strani do 56-odstotne prihranke pri gorivu, na drugi strani pa še več udobja pri upravljanju in vožnji. Nova Panamera svoj edinstveni položaj potrjuje s še bolj ekspresivno oblikovno govorico v slogu novih generacij športnih avtomobilov, ki ji dajejo pečat bolj napete, izrazitejše linije in novo oblikovani elementi karoserije. Skratka: Porsche Panamera je postala še bolj učinkovita, športna, udobna in elegantna. Nova generacija GT-modela bo svetovno premiero doživela na avtomobilskem salonu Auto China v Šanghaju, ki bo vrata odprl 21. aprila 2013.
Panamera S E-Hybrid postavlja nova merila na področju učinkovitosti, zmogljivosti in udobja pri upravljanju
Panamera S E-Hybrid je sistematična nadgradnja vzporednega aktivnega hibrida z močnejšim elektromotorjem, zmogljivejšo in energetsko bogatejšo baterijo ter možnostjo zunanjega polnjenja iz električnega omrežja. Elektromotor razvije moč 95 KM (70 kW), kar je več kot dvakrat toliko kot elektromotor za prejšnji model, ki je imel 47 KM (34 kW) moči.
Novi elektromotor črpa energijo iz novo razvite litij-ionske baterije, ki ima energijsko vrednost 9,4 kWh, kar je več kot petkrat toliko kot dosedanja nikelj-metalhidridna baterija z 1,7 kWh. Na industrijski vtičnici se baterija preko integriranega polnilnika ali s serijskim Porschejevim univerzalnim polnilnikom lahko napolni v približno dveh urah in pol, na gospodinjski vtičnici (v Nemčiji) pa v manj kot štirih urah.
Panamera S E-Hybrid močno presega vozne zmogljivosti svojega predhodnika. Povprečna poraba (Novi evropski vozni ciklus, NEVC) se je zmanjšala za 56 odstotkov, s 7,1 l/100 km na 3,1 l/100 km. To ustreza emisiji CO2 71 g/km. Hkrati so se občutno izboljšale zmogljivosti električnega pogona: električni pospešek, električni akcijski radij in električna največja hitrost. Tako je zagotovljeno resnično doživetje vožnje na izključno električni pogon, brez porabe goriva in lokalnih izpustov, kar predstavlja veliko prednost še zlasti v urbanem okolju. Po določilih NEVC so za Panamero S E-Hybrid izmerili električni akcijski radij 36 kilometrov. Ker pa sta po določilih NEVC med izvajanjem meritev na primer klimatska naprava in ogrevanje izključena, lahko pri dejanski uporabi vozila pride do odstopanj od tega akcijskega radija. Realistični električni akcijski radij pri vsakdanji uporabi vozila zato znaša nekje med 18 in 36 kilometri – v izjemno ugodnih pogojih pa celo še več. Z izključno električnim pogonom doseže Panamera z novim hibridnim pogonom končno hitrost do 135 km/h.
Pospešek iz mirovanja do hitrosti 100 km/h se je skrajšal za pol sekunde in znaša 5,5 sekunde. Pri tem pomaga električna funkcija 'boost', pri kateri elektromotor z močjo priskoči na pomoč motorju z notranjim zgorevanjem. To kratkotrajno povečanje moči lahko – denimo pri prehitevanju – aktiviramo tudi, če pedal za plin pohodimo do konca (kick-down). Največja hitrost znaša 270 km/h. Koncept vzporednega aktivnega hibrida, ki ga je razvil Porsche, tudi pri višjih hitrostih omogoča vožnjo z izkoriščanjem kinetične energije, torej prosti tek z izključenim bencinskim motorjem, in regeneracijo energije s proizvajanjem elektrike.
Napredni koncept Panamere S E-Hybrid zajema povsem nov nabor funkcij za večje udobje, ki jih je mogoče aktivirati in do njih dostopati tudi z aplikacijo na pametnem telefonu. Ena takšnih funkcij je na primer prikaz stanja baterije. Poleg tega ta plug-in hibrid preko sistema Porsche Car Connect omogoča opcijsko klimatiziranje vozila v mirovanju z vnaprejšnjim ogrevanjem ali ohlajanjem; to funkcijo lahko programirate v vozilu ali enostavno preko aplikacije na pametnem telefonu. Tudi nadzor nad baterijo ali dostop na daljavo do informacij o vozilu, npr. kolikšen je trenutni akcijski radij, ter vodenje do parkiranega vozila so možni preko pametnega telefona. Vse funkcije, ki niso vezane izključno na hibridni pogon, so preko aplikacije za pametne telefone v sklopu sistema Porsche Car Connect na voljo tudi za druge modelske izvedbe Panamere.
Dolga medosna razdalja, prostornost na zadnjih sedežih: poslovni različici z udobjem najvišjega razreda
Prostorska zasnova Panamere z dvema standardnima enojnima sedežema zadaj se je izkazala za tako uspešno, da jo je Porsche z novo generacijo GT-modela še nadgradil. Nova modela Panamera Turbo Executive in Panamera 4S Executive nudita – zaradi 15 centimetrov daljše medosne razdalje – več prostora na zadnjih sedežih in s tem še več udobja pri vožnji. Ponašata se z zelo bogato opremo in predvsem potnikoma na obeh zadnjih sedežih že serijsko zagotavljata izjemno udobje. Vsi modeli Executive imajo inovativno zračno vzmetenje za Panamero, ki združuje izrazito udobno vožnjo in značilno Porschejeve vozne lastnosti.
Večja moč in večja učinkovitost iz manjše gibne prostornine: novi biturbo motor V6
Povečanje moči in učinkovitosti je tisto, na kar se pri Porscheju zelo dobro spoznajo. Pri razvoju nove Panamere je to preko koncepta zmanjšanja gibne prostornine (downsizing) pripeljalo do povsem novega motorja: agregata V6 s trilitrsko gibno prostornino in biturbinskim polnjenjem. V6-biturbo je zamenjava za dosedanji 4,8-litrski V8-motor za Panamero S in Panamero 4S in se bo uporabljal tudi v novi poslovni različici Panamere 4S. O napredku pričajo že osnovni podatki: 20 KM več moči
in 20 Nm več navora, a za do 18 odstotkov manjša poraba kot pri V8-motorju za prejšnji model. Voznik tako nima na voljo samo zmogljivega in učinkovitega pogona, pač pa mu tlačno polnjenje omogoča doseganje največjega navora 520 Nm v zelo širokem območju vrtljajev, to pa zagotavlja suveren in enakomeren razmah moči že pri nizkih vrtljajih.
Večina modelov Panamera je opremljena s Porschejevim 7-stopenjskim menjalnikom z dvojno sklopko (PDK). V modelih Panamera Diesel in Panamera S E-Hybrid pa je vgrajen udoben 8-stopenjski avtomatski menjalnik Tiptronic S. To zagotavlja optimalne pogoje za nadaljnji razvoj dopolnilnih funkcij za večjo učinkovitost. Tako denimo zdaj razširjena funkcija start-stop motor izključi že v fazi upočasnjevanja, ko voznik več ne dodaja plina, kar dodatno prispeva k varčevanju z gorivom. Modeli z menjalnikom PDK, razen Panamere GTS, poleg tega omogočajo funkcijo izkoriščanja kinetične energije, pri kateri se v potisni fazi sklopki odpreta, motor in vozilo pa preideta v prosti tek. Ta funkcija lahko še zlasti na potovanjih po avtocestah pomembno zmanjša porabo goriva.
Izpopolnjen dizajn z novo opcijo: LED-žarometi
Izpopolnjeni zunanji dizajn Panamere je opazen že na prvi pogled. Bolj napete in izrazite linije sprednjega dela so vidne predvsem pri večjih odprtinah za zajemanje zraka in bolj markantnem prehodu v žaromete. Če vozilo gledamo z boka, vidimo, da novo, nižje zadnje steklo ustvarja še bolj razpotegnjeno silhueto. Zadaj pa novo generacijo Panamere prepoznamo predvsem po novo oblikovanem pokrovu prtljažnika. Širše zadnje steklo poudarja horizontalno naravnanost GT-modela in s tem njegov športni značaj. Sam zadek je skupaj s širšim usmernikom zraka prav tako oblikovan na novo in ima v predelu zadnjih luči bolj napet prehod, kakršen je opazen tudi pri sprednjih žarometih.
Kot že pri prejšnji generaciji, so tudi pri novih modelih Panamere opazni številni elementi, po katerih se vozila na zunaj razlikujejo med seboj. Za tiste, ki si želijo še večjo mero individualnosti, je na voljo bogata ponudba dodatne opreme, med drugim tudi novi LED-žarometi, s katerimi bo zunanja podoba Panamere nekaj prav posebnega.
Modele Panamera dela privlačnejše tudi nova serijska oprema, denimo biksenonski žarometi, večfunkcijski volan in samodejno odpiranje pokrova prtljažnika. Poleg tega je na voljo večja ponudba asistenčnih sistemov s področja varnosti in udobja. Optimizirano uravnavanje razdalje tako v nevarnih situacijah zdaj aktivno poseže v postopek zaviranja. Sistem, ki z uporabo kamere prepoznava prometne znake, in asistenca za ohranjanje smeri na voznem pasu se bosta kot koristna izkazala predvsem na regionalnih in avtocestnih vožnjah.
Nova generacija modelov Panamera prihaja na trg v juliju 2013. Cene se začnejo pri 81.849 evrih za Panamero Diesel in 83.277 evrih za Panamero. Za Panamero 4 bo treba odšteti 88.513 evrov, za Panamero S 101.841 evrov in za Panamero 4S 107.196 evrov. Panamera S E-Hybrid bo stala 110.409 evrov, potem sledita Panamera GTS za 121.595 evrov in Panamera 4S Executive za 132.662 evrov. Najdražja bosta modela Panamera Turbo za 145.990 evrov in Panamera Turbo Executive za 163.364 evrov. Navedene cene veljajo za Nemčijo ter vključujejo DDV in deželno opremo.
Aktualni dizelski agregat bo v začetku prihodnjega leta zamenjan z novim dizelskim motorjem z močjo 300 KM (220 kW), ki bo prinesel še večji užitek v vožnji ob značilni dizelski učinkovitosti. V letu 2014 bosta na trg prišla tudi novi Porsche Panamera Turbo S in Panamera Turbo S Executive, ki bosta predstavljali ekskluzivni in športni vrhunec modelske ponudbe.
Panamera S E-Hybrid postavlja nova merila na področju učinkovitosti, zmogljivosti in udobja pri upravljanju
Panamera S E-Hybrid je sistematična nadgradnja vzporednega aktivnega hibrida z močnejšim elektromotorjem, zmogljivejšo in energetsko bogatejšo baterijo ter možnostjo zunanjega polnjenja iz električnega omrežja. Elektromotor razvije moč 95 KM (70 kW), kar je več kot dvakrat toliko kot elektromotor za prejšnji model, ki je imel 47 KM (34 kW) moči.
Novi elektromotor črpa energijo iz novo razvite litij-ionske baterije, ki ima energijsko vrednost 9,4 kWh, kar je več kot petkrat toliko kot dosedanja nikelj-metalhidridna baterija z 1,7 kWh. Na industrijski vtičnici se baterija preko integriranega polnilnika ali s serijskim Porschejevim univerzalnim polnilnikom lahko napolni v približno dveh urah in pol, na gospodinjski vtičnici (v Nemčiji) pa v manj kot štirih urah.
Panamera S E-Hybrid močno presega vozne zmogljivosti svojega predhodnika. Povprečna poraba (Novi evropski vozni ciklus, NEVC) se je zmanjšala za 56 odstotkov, s 7,1 l/100 km na 3,1 l/100 km. To ustreza emisiji CO2 71 g/km. Hkrati so se občutno izboljšale zmogljivosti električnega pogona: električni pospešek, električni akcijski radij in električna največja hitrost. Tako je zagotovljeno resnično doživetje vožnje na izključno električni pogon, brez porabe goriva in lokalnih izpustov, kar predstavlja veliko prednost še zlasti v urbanem okolju. Po določilih NEVC so za Panamero S E-Hybrid izmerili električni akcijski radij 36 kilometrov. Ker pa sta po določilih NEVC med izvajanjem meritev na primer klimatska naprava in ogrevanje izključena, lahko pri dejanski uporabi vozila pride do odstopanj od tega akcijskega radija. Realistični električni akcijski radij pri vsakdanji uporabi vozila zato znaša nekje med 18 in 36 kilometri – v izjemno ugodnih pogojih pa celo še več. Z izključno električnim pogonom doseže Panamera z novim hibridnim pogonom končno hitrost do 135 km/h.
Pospešek iz mirovanja do hitrosti 100 km/h se je skrajšal za pol sekunde in znaša 5,5 sekunde. Pri tem pomaga električna funkcija 'boost', pri kateri elektromotor z močjo priskoči na pomoč motorju z notranjim zgorevanjem. To kratkotrajno povečanje moči lahko – denimo pri prehitevanju – aktiviramo tudi, če pedal za plin pohodimo do konca (kick-down). Največja hitrost znaša 270 km/h. Koncept vzporednega aktivnega hibrida, ki ga je razvil Porsche, tudi pri višjih hitrostih omogoča vožnjo z izkoriščanjem kinetične energije, torej prosti tek z izključenim bencinskim motorjem, in regeneracijo energije s proizvajanjem elektrike.
Napredni koncept Panamere S E-Hybrid zajema povsem nov nabor funkcij za večje udobje, ki jih je mogoče aktivirati in do njih dostopati tudi z aplikacijo na pametnem telefonu. Ena takšnih funkcij je na primer prikaz stanja baterije. Poleg tega ta plug-in hibrid preko sistema Porsche Car Connect omogoča opcijsko klimatiziranje vozila v mirovanju z vnaprejšnjim ogrevanjem ali ohlajanjem; to funkcijo lahko programirate v vozilu ali enostavno preko aplikacije na pametnem telefonu. Tudi nadzor nad baterijo ali dostop na daljavo do informacij o vozilu, npr. kolikšen je trenutni akcijski radij, ter vodenje do parkiranega vozila so možni preko pametnega telefona. Vse funkcije, ki niso vezane izključno na hibridni pogon, so preko aplikacije za pametne telefone v sklopu sistema Porsche Car Connect na voljo tudi za druge modelske izvedbe Panamere.
Dolga medosna razdalja, prostornost na zadnjih sedežih: poslovni različici z udobjem najvišjega razreda
Prostorska zasnova Panamere z dvema standardnima enojnima sedežema zadaj se je izkazala za tako uspešno, da jo je Porsche z novo generacijo GT-modela še nadgradil. Nova modela Panamera Turbo Executive in Panamera 4S Executive nudita – zaradi 15 centimetrov daljše medosne razdalje – več prostora na zadnjih sedežih in s tem še več udobja pri vožnji. Ponašata se z zelo bogato opremo in predvsem potnikoma na obeh zadnjih sedežih že serijsko zagotavljata izjemno udobje. Vsi modeli Executive imajo inovativno zračno vzmetenje za Panamero, ki združuje izrazito udobno vožnjo in značilno Porschejeve vozne lastnosti.
Večja moč in večja učinkovitost iz manjše gibne prostornine: novi biturbo motor V6
Povečanje moči in učinkovitosti je tisto, na kar se pri Porscheju zelo dobro spoznajo. Pri razvoju nove Panamere je to preko koncepta zmanjšanja gibne prostornine (downsizing) pripeljalo do povsem novega motorja: agregata V6 s trilitrsko gibno prostornino in biturbinskim polnjenjem. V6-biturbo je zamenjava za dosedanji 4,8-litrski V8-motor za Panamero S in Panamero 4S in se bo uporabljal tudi v novi poslovni različici Panamere 4S. O napredku pričajo že osnovni podatki: 20 KM več moči
in 20 Nm več navora, a za do 18 odstotkov manjša poraba kot pri V8-motorju za prejšnji model. Voznik tako nima na voljo samo zmogljivega in učinkovitega pogona, pač pa mu tlačno polnjenje omogoča doseganje največjega navora 520 Nm v zelo širokem območju vrtljajev, to pa zagotavlja suveren in enakomeren razmah moči že pri nizkih vrtljajih.
Večina modelov Panamera je opremljena s Porschejevim 7-stopenjskim menjalnikom z dvojno sklopko (PDK). V modelih Panamera Diesel in Panamera S E-Hybrid pa je vgrajen udoben 8-stopenjski avtomatski menjalnik Tiptronic S. To zagotavlja optimalne pogoje za nadaljnji razvoj dopolnilnih funkcij za večjo učinkovitost. Tako denimo zdaj razširjena funkcija start-stop motor izključi že v fazi upočasnjevanja, ko voznik več ne dodaja plina, kar dodatno prispeva k varčevanju z gorivom. Modeli z menjalnikom PDK, razen Panamere GTS, poleg tega omogočajo funkcijo izkoriščanja kinetične energije, pri kateri se v potisni fazi sklopki odpreta, motor in vozilo pa preideta v prosti tek. Ta funkcija lahko še zlasti na potovanjih po avtocestah pomembno zmanjša porabo goriva.
Izpopolnjen dizajn z novo opcijo: LED-žarometi
Izpopolnjeni zunanji dizajn Panamere je opazen že na prvi pogled. Bolj napete in izrazite linije sprednjega dela so vidne predvsem pri večjih odprtinah za zajemanje zraka in bolj markantnem prehodu v žaromete. Če vozilo gledamo z boka, vidimo, da novo, nižje zadnje steklo ustvarja še bolj razpotegnjeno silhueto. Zadaj pa novo generacijo Panamere prepoznamo predvsem po novo oblikovanem pokrovu prtljažnika. Širše zadnje steklo poudarja horizontalno naravnanost GT-modela in s tem njegov športni značaj. Sam zadek je skupaj s širšim usmernikom zraka prav tako oblikovan na novo in ima v predelu zadnjih luči bolj napet prehod, kakršen je opazen tudi pri sprednjih žarometih.
Kot že pri prejšnji generaciji, so tudi pri novih modelih Panamere opazni številni elementi, po katerih se vozila na zunaj razlikujejo med seboj. Za tiste, ki si želijo še večjo mero individualnosti, je na voljo bogata ponudba dodatne opreme, med drugim tudi novi LED-žarometi, s katerimi bo zunanja podoba Panamere nekaj prav posebnega.
Modele Panamera dela privlačnejše tudi nova serijska oprema, denimo biksenonski žarometi, večfunkcijski volan in samodejno odpiranje pokrova prtljažnika. Poleg tega je na voljo večja ponudba asistenčnih sistemov s področja varnosti in udobja. Optimizirano uravnavanje razdalje tako v nevarnih situacijah zdaj aktivno poseže v postopek zaviranja. Sistem, ki z uporabo kamere prepoznava prometne znake, in asistenca za ohranjanje smeri na voznem pasu se bosta kot koristna izkazala predvsem na regionalnih in avtocestnih vožnjah.
Nova generacija modelov Panamera prihaja na trg v juliju 2013. Cene se začnejo pri 81.849 evrih za Panamero Diesel in 83.277 evrih za Panamero. Za Panamero 4 bo treba odšteti 88.513 evrov, za Panamero S 101.841 evrov in za Panamero 4S 107.196 evrov. Panamera S E-Hybrid bo stala 110.409 evrov, potem sledita Panamera GTS za 121.595 evrov in Panamera 4S Executive za 132.662 evrov. Najdražja bosta modela Panamera Turbo za 145.990 evrov in Panamera Turbo Executive za 163.364 evrov. Navedene cene veljajo za Nemčijo ter vključujejo DDV in deželno opremo.
Aktualni dizelski agregat bo v začetku prihodnjega leta zamenjan z novim dizelskim motorjem z močjo 300 KM (220 kW), ki bo prinesel še večji užitek v vožnji ob značilni dizelski učinkovitosti. V letu 2014 bosta na trg prišla tudi novi Porsche Panamera Turbo S in Panamera Turbo S Executive, ki bosta predstavljali ekskluzivni in športni vrhunec modelske ponudbe.