| 

Aktualno

Trije nominiranci za dravsko-pomursko gazelo 2012

Trije nominiranci za dravsko-pomursko gazelo 2012

Na podlagi rasti prihodkov in zaposlovanja, drugih finančnih podatkov ter podjetniške zgodbe je Metodološka komisija z glasovanjem izbrala tri nominirance, ki se bodo v četrtek, 27. septembra, v Hotelu Habakuk v Mariboru potegovali za priznanje dravsko-pomurska gazela 2012. Nominirana podjetja po abecednem vrstnem redu so: Elektronika Borak s Ptuja, murskosoboško podjetje GMT, ki je bilo lani že regijska gazela in bronasta gazela 2011, ter strokovnjaki za orhideje Ocean Orchids iz Dobrovnika.

Elektronika Borak
Je družinsko podjetje, ki je bilo zaradi vse večjih potreb v elektroniki in avtomatizaciji industrije v Sloveniji, ustanovljeno v začetku leta 1990. Na začetku so opravljali servisna in programerska dela na različnih CNC in drugih računalniško krmiljenih strojih, nato pa so se usmerili v izdelavo kompleksnih rešitev na področju avtomatizacije in strojegradnje. Z naraščanjem števila zaposlenih so prevzemali dela tudi na področju projektiranja, programiranja, izdelave in montaže opreme za avtomatizacijo transportnih in dvižnih sistemov v industriji. Danes je tako v tem podjetju zaposlenih 34 ljudi, med katerimi je 12 diplomiranih inženirjev. Podjetje je do leta 2005 poslovalo izključno na slovenskem trgu, danes pa ustvari kar 80 odstotkov prihodkov na tujih trgih in več kot polovico celotne prodaje. Leta 2011 se je podjetje Elektronika Borak na Državni razvojni agenciji prijavilo z inovacijo za pridobitev sredstev v razvojni, avtorsko zaščiteni projekt električne čistilne naprave za mehansko čiščenje vseh površin v gospodinjstvu, imenovane 'clean boy'. Celotna vrednost projekta, ki je še v razvojni fazi prototipa, je 822.000 evrov. Po načrtih bo začetek proizvodnje stekel konec leta 2012, v ta namen pa je že najelo poslovne prostore v Lendavi, ustanovilo novo podjetje Kiberplast, zaposliti pa namerava še sto ljudi. Produkt bo namenjen globalnemu trgu, prodajati pa ga bo začelo prihodnje leto v Evropi, Rusiji in Turčiji.

GMT
Podjetje GMT je uveljavljeno družinsko podjetje z dejavnostjo na področju trgovine z rezervnimi deli in opremo za motorna vozila. Njegovi glavni tuji trgi so države bivše Jugoslavije, Bolgarija, Slovaška, Češka, Avstrija, Nemčija, Italija, Španija, Belgija in Madžarska, delež izvoza v celotni prodaji pa dosega kar 45,2 odstotka. Trenutno poslovna družina GMT šteje 86 zaposlenih v 17 poslovalnicah. Največji skok je podjetje GMT naredilo leta 2009, ko je na območju nekdanje Jugoslavije kupilo podjetja družbe British Petrol (BP) za prodajo maziv Castrol, Aral in BP. V letu 2011 je vrednost izvoza tega podjetja dosegala 18,35 milijona evrov, za 41,9 odstotka več kot leta 2010. 32,6 odstotka izvoza odpade na ozemlje nekdanje Jugoslavije in 67,4 odstotka v države Evropske unije. V podjetju GMT v lastnih predavalnicah izvajajo interno izobraževanje skupaj z dobavitelji in zunanjimi strokovnjaki. Kot dolgoročno rešitev načrtujejo lasten izobraževalni center v okviru poslovno-logističnega centra z vzorčno delavnico in predavalnicami, kjer bodo skrbeli za sistematičen razvoj zaposlenih in izobraževanje kupcev. Zaposleni so namreč sedaj vsak dan v stiku z najmanj 154 strateško pomembnimi dobavitelji in 2000 stalnimi kupci, medtem ko jih je v sistemu že več kot 10.000 s ponudbo več kot 75.000 artiklov. Podjetje GMT je letos že tretjič med nominiranci za regijskega zmagovalca. Lani je v finalnem izboru prejelo priznanje bronasta gazela.

Ocean Orchids
Podjetju, ki se ukvarja s proizvodnjo in prodajo orhidej, je s približno 1,5 odstotka evropskega trga in 1,2 milijona letno vzgojenih orhidej uspelo postati največji nenizozemski proizvajalec orhidej. Gradnjo rastlinjakov v Dobrovniku je podjetje Ocean Orchids končalo leta 2005. V letih 2008 in 2009 je proizvodno površino z začetnih 1,4 povečalo na 3 hektarje, letos pa z novo investicijo v vrednosti 4,1 milijona evrov v rastlinjaku pridobilo še dodaten hektar. Postavitev rastlinjakov na tromeji med Slovenijo, Madžarsko in Hrvaško podjetju prinaša tudi konkurenčno prednost. Svoje zimske vrtove namreč ogreva z geotermalno vrtino, kar mu v primerjavi z drugimi proizvajalci, ki ogrevajo na zemeljski plin, občutno znižuje stroške ogrevanja. Po izvozu, ki dosega 55 odstotkov celotne prodaje, je s približno 20 odstotki na prvem mestu Slovaška, sledijo ji Madžarska, Romunija in Češka s po 10 odstotki, preostalih 5 odstotkov pa odpade na Hrvaško in Avstrijo. Slovenski trg, kjer podjetje opravi 45 odstotkov prodaje, večinoma pokriva prek velikih slovenskih trgovcev: Mercatorja, Merkurja, Tuša, Špara in Semenarne Ljubljana. Pomemben segment prodaje podjetja Ocean Orchids je diagnostični center, ki je namenjen lažjemu določanju in odpravljanju problemov pri vzgoji in vzdrževanju rastlin. Strokovne nasvete to podjetje objavlja tudi na svoji spletni strani, kjer se lahko zainteresirani poučijo o skrivnostih in morebitnih težavah pri vzgoji orhidej.

Podrobnejše informacije o projektu Gazela 2012 najdete na spletni strani www.gazela.com.
 

sorodni članki