Mobilne aplikacije se splačajo!
Nedolgo tega je bil revolucionaren komunikacijski kanal splet, danes se vse več govori o mobilni tehnologiji. Pametni telefon si lasti že skoraj vsak tretji Slovenec, kar je za podjetja vsekakor dejstvo, vredno temeljite obravnave in pozornosti.
Mobilni telefoni nas spremljajo praktično ves čas in kamorkoli gremo.V skladu s tem so se za podjetja odprle nove možnosti za trženje svojih produktov oz. storitev. S svojim končnim kupcem oz. naročnikom so lahko ves čas v kontaktu, kar vsekakor odpira možnost učinkovitejšega poslovanja in predvsem drugačnega načina komuniciranja, na katerega se bo potrebno hitro pripraviti in privaditi.
Prišel je čas, da se spletne strani, spletne trgovine in spletni portali (recimo temu v nadaljevanju kar spletne rešitve) pričnejo razvijati z mislijo na mobilne telefone. Izdelovalci spletnih rešitev morajo svojim naročnikom znati ponuditi celostno poslovno rešitev (spletno in mobilno). Potrebno je pričeti razmišljati, kako se bo spletno mesto prikazovalo tudi na mobilnih napravah in temu primerno še dodatno prilagoditi obliko spletne rešitve.
Poleg prilagoditve prikaza spletne rešitve na pametnih telefonih, so vse bolj popularne tudi mobilne aplikacije, ki so lahko v celoti povezane s spletno rešitvijo.Največje prihranke lahko dosežemo, v kolikor razvoj tako spletne rešitve kot tudi mobilne aplikacije prepustimo mojstrom pod isto streho. Na ta način dosežemo številne ugodnosti, dve najpomembnejši sta zagotovo:
Urejanje spletnega mesta in mobilne aplikacije je centralizirano – vse spremembe na spletnem mestu se odražaju tudi v mobilni aplikaciji.
Uporaba že obsoječih funkcij in funkcionalnosti na spletnem mestu omogoča prihranke pri razvoju mobilne aplikacije (torej, cenejši in hitrejši razvoj).
Potrebno je opozoriti na še nekaj ključnega - prenos celotnega spletnega mesta in njegovih funkcionalnosti v mobilno aplikacijo je slaba izbira. Uporabniška izkušnja na pametnih telefonih se precej razlikuje od uporabniške izkušnje na spletu. Gre za povsem drugačen prikaz oz. drugačno obnašanje uporabnikov pri uporabi obeh medijev. Temu primerno je nujno prilagoditi izgled in funkcionalnosti mobilne aplikacije, saj nas v nasprotnem primeru lahko doleti tisto, česar si najmanj želimo – nezadovoljstvo uporabnika, ki je osnova za odstranitev nameščene aplikacije z njegovega telefona.
Nekateri se zaenkrat tolažijo s tem, da v Sloveniji še ni toliko uporabnikov pametnih telefonov, da bi se izplačalo vlagati v razvoj mobilne aplikacije. To ne drži. V Sloveniji ima pametni telefon v lasti več kot četrtina uporabnikov mobilne telefonije oz. kar 27,8 odstotka uporabnikov (Vir: CEE Telco Industry Report, 2011). V okviru držav Srednje in Vzhodne Evropi to pomeni najvčji odstotek. Ta podatek je za podjetja vsekakor precejšnjega pomena – nezanemarljiv odstotek njihovih potencialnih kupcev že zdaj čaka, da jih podjetje »kontaktira« tudi preko njihovih »pametnih igračk«.
povezava NoviSplet