| 

Aktualno

Novi Porsche 911

Novi Porsche 911

Porsche 911 Carrera je pri 48 letih mladostnejši kot kadarkoli doslej: popolnoma nova generacija te legende med športnimi avtomobili v soju žarometov blesti z nizko in dolgo silhueto, napetimi linijami in natančno zasnovanimi detajli ter je že na prvi pogled nedvomno pravi 911. V duhu tradicionalnega dizajna serije 911 nova Carrera izžareva moč in eleganco.

Za atletski videz poskrbijo za 100 mm daljša medosna razdalja, nižja strešna linija in 20-colska platišča. Kompaktne zunanje mere so ostale značilno športne. Na sprednjem delu vzbudijo pozornost napeti blatniki, ki poudarjajo širši kolotek spredaj, tako da novi modeli 911 Carrera na cesti delujejo še bolj dinamično. Zunanji ogledali imata novo obliko in nista več nameščeni na nosilnem trikotniku ogledala, pač pa na vratih. Tako ne prispevata le k večji aerodinamičnosti, temveč poudarjata novo silhueto in širino vozila.

Povsem na novo zasnovana karoserija je lahka konstrukcija iz kombinacije aluminija in jekla, ki ima kar za 45 kg manjšo maso in znatno večjo togost. Izboljšane aerodinamične lastnosti, h katerim prispeva tudi širši, variabilno pomični usmernik zraka, omogočajo, da je vzgon novih modelov 911 Carrera še manjši, vrednost količnika zračnega upora (cX) pa ostaja nespremenjeno nizka.

Porschejevi oblikovalci so s sodobno zunanjostjo harmonično uskladili tudi notranjost, ki se po svoji arhitekturi zgleduje po Carreri GT. Sredinska konzola, ki je na sprednjem delu nekoliko dvignjena, in prestavna oz. izbirna ročica, ki je tako kot v dirkalnikih nameščena visoko in ob volanu, omogočata, da armaturna plošča voznika sedaj še bolj objame. Klasične porschejevske elemente je tako kot zunaj vozila moč zaslediti tudi v notranjosti: kombinirani instrument s petimi okroglimi merilniki – eden izmed njih je visokoločljivostni večfunkcijski prikazovalnik –, merilnik števila vrtljajev motorja na sredini in kontaktna ključavnica, ki je nameščena levo ob volanu.

Modela 911 Carrera in 911 Carrera S, ki v svojem razredu že več generacij postavljata merila, sta z novo izvedbo kriterije na področju zmogljivosti in učinkovitosti še zaostrila. Vse izvedbe namreč porabijo bistveno manj kot 10 litrov goriva na 100 km. V primerjavi s predhodniki so poraba goriva in emisije izpušnih plinov nižje za do 16 %. To med drugim omogočajo različni sistemi in funkcije, npr. sistem start-stop, toplotni management, sistem za rekuperacijo, 7-stopenjski ročni menjalnik, ki je novost v svetovnem merilu, in v kombinaciji z menjalnikom z dvojno sklopko (Porsche-Doppelkupplungsgetriebe oz. PDK) tudi vožnja z izkoriščanjem kinetične energije. Novo elektromehansko servokrmiljenje omogoča tipično porschejevsko preciznost in dobro odzivnost, poleg tega pa prispeva tudi k večji učinkovitosti in manjši porabi goriva.

911 Carrera z novim 3,4-litrskim bokser motorjem in močjo 257 kW (350 KM) ter opcijskim menjalnikom PDK po novem evropskem voznem ciklusu (NEFZ) porabi le 8,2 l goriva na 100 km – 1,6 l/100 km manj kot predhodnik. Z emisijo 194 g CO2 na km je prvi Porschejev športni avtomobil, ki ne presega meje 200 g/km. Tudi 911 Carrera S s 3,8-litrskim bokser motorjem z močjo 294 kW (400 KM) ima kljub dodatnim 15 KM v kombinaciji z opcijskim menjalnikom PDK za 14 % oz. 1,5 l/100 km nižjo porabo goriva, in sicer 8,7 l/100 km. Emisija CO2 tako znaša 205 g/km.

Vozne lastnosti so izboljšane pri obeh modelih. 911 Carrera S z menjalnikom PDK za pospešek od 0 do 100 km/h potrebuje 4,3 s, z opcijskim paketom Sport Chrono pri pritisnjeni tipki Sport Plus pa le 4,1 s. 911 Carrera z menjalnikom PDK od 0 do 100 km/h pospeši v 4,6 s (Sport Plus: 4,4 s).

Novi modeli 911 ne ponujajo le izboljšane vzdolžne dinamike, temveč tudi z vidika prečne dinamike beležijo izvrstne vrednosti, ki so bile do sedaj nedosegljive. Osnova za izpopolnjeno odzivnost, preciznost in vozno stabilnost so poleg daljše medosne razdalje med drugim tudi širši kolotek spredaj, nova zadnja prema ter novo elektromehansko servokrmiljenje. Za večjo dinamiko so dodatno – odvisno od modela – serijsko ali opcijsko na voljo različni aktivni regulacijski sistemi. Izpostaviti velja zlasti aktivno stabiliziranje nagibanja karoserije Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), ki je novost za 911 Carrero S. Sistem zmanjšuje prečno nagibanje karoserije, npr. med vožnjo skozi ovinke, s čimer zagotavlja, da so pnevmatike vedno v optimalnem položaju glede na cestišče in da lahko prenašajo večje prečne sile. Na ta način voznik dosega višje hitrosti v ovinkih in krajše čase kroga na dirkalni stezi.

Prekrivanje dozdevno nasprotujočih si lastnosti, ki so že od nekdaj značilne za Porsche 911 – vozne zmogljivosti in učinkovitost, športnost in funkcionalnost – je pri novih modelih še večje. Novi 911 Carrera je doslej najbolj tipični predstavnik svoje vrste. Svetovno premiero bo novi Porsche 911 Carrera doživel na mednarodnem avtomobilskem salonu 2011 v Frankfurtu, kupcem pa bo na voljo od 3. decembra 2011 naprej. Cene na slovenskem trgu bodo znašale 106.104 EUR za 911 Carrero in 121.798 EUR za 911 Carrero S, vklj. z 13% DMV in 20 % DDV, ( v ceno vključen PDK menjalnik).
 

sorodni članki