Začetek prodaje hibridnega superšportnega modela Porsche 918 Spyder
Družba Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG iz Stuttgarta je danes začela s prodajo superšportnega vozila 918 Spyder, ki ga odlikuje inovativni plug-in hibridni pogon. Potem ko je konceptna študija, ki so jo predstavili na ženevskem avtomo-bilskem salonu leta 2010, pri kupcih naletela na izjemen odziv, se je serijski razvoj tega modela nadaljeval z vso paro. Zaradi edinstvene hibridne tehnologije bo 918 Spyder v povprečju (novi evropski vozni ciklus) predvidoma porabil samo tri litre gori-va na 100 kilometrov. Njegov 8-valjni V-motor razvije moč 368 kW (500 KM), pri čemer mu pomagata dva elektromotorja s skupno močjo najmanj 160 kW (218 KM). Model 918 Spyder je v Sloveniji že možno naročiti za ceno 784.817 EUR, vklj. z DMV, DDV in deželno opremo.
Da bi zagotovili ekskluzivnost modela 918 Spyder, bo proizvodnja tega dvosedežnika omejena na največ 918 primerkov. Prej ko kupec naroči svoj primerek, prej bo vozilo dobavljeno, saj se bo vrstni red proizvodnje ravnal po vrstnem redu oddaje naročil. Proizvodnja modela 918 Spyder naj bi stekla 18. septembra 2013 – 9/18 v ameriškem načinu zapisovanja datumov – v manufakturnem oddelku v Porschejevi matični tovarni Stuttgart-Zuffenhausen. Prva vozila naj bi kupcem začeli dobavljati novembra 2013.
Dizajn, ki izhaja iz genetske zasnove Carrere GT in Porschejevih dirkalnikov 917 in RS Spyder, se zelo tesno naslanja na konceptno študijo iz leta 2010. Za razliko od študije pa je serijska različica dvosedežnika, ki temelji na monocoque zasnovi iz plastične mase, ojačane s karbonskimi vlakni (CfK), opremljena z mehanskim strešnim sistemom s snemljivima strešnima segmentoma, ki ju lahko spravimo v prtljažnik spredaj.
Model 918 Spyder je opremljen z v tej obliki edinstvenim plug-in hibridnim sistemom, ki vključuje visokoturažni 8-valjni V-motor z več kot 4-litrsko gibno prostornino in močjo 368 kW (500 KM). Kot sredinski motor zasnovani agregat temelji na dirkalnem motorju uspešnega Porscheja RS Spyder, ki je svojo učinkovitost impresivno dokazal z večkratnimi zmagami na Michelin Green-X-Challengeu v okviru American Le Mans Series, na Le Mans Series in na tekmovanjih za 24 ur Le Mansa. Za prenos moči na zadnji kolesni par skrbi Porschejev kompaktni 7-stopenjski menjalnik z dvojno sklopko (PDK). Poleg tega hibridni pogon vključuje dva elektromotorja – enega na sprednji in enega na zadnji premi – s skupno mehansko močjo najmanj 160 kW (218 KM). Ta konfiguracija omogoča inovativen, variabilen štirikolesni pogon z neodvisnim usmerjanjem pogonske sile na obe premi. Kot zbiralnik energije služi tekočinsko hlajena baterija z litijevimi ioni, ki jo je možno polniti na običajni gospodinjski vtičnici in ki pri izključno električnem pogonu vozila zagotavlja akcijski radij preko 25 kilometrov povprečne vožnje (novi evropski vozni ciklus). Čas polnjenja je odvisen od specifike električnega omrežja v posamezni državi; v Nemčiji npr. znaša okrog tri ure. Za nadaljnje skrajšanje časa polnjenja je v načrtu opcijska ponudba hitrega polnjenja.
Kombinirana skupna poraba modela 918 Spyder bo po novem evropskem voznem ciklusu (direktiva ECE 101) predvidoma znašala 3,0 l/100 km, kar ustreza emisiji CO2 70 g/km. Kljub temu pa ta superšportnik zagotavlja vrhunske vozne zmogljivosti. Iz mirovanja pospeši na 100 km/h v maks. 3,2 sekunde, doseže pa končno hitrost 320 km/h. To pomeni, da bo 918 Spyder lahko dirkališče Nordschleife (Severna zanka) na Nürburgringu premagal v manj kot sedmih minutah in 30 sekundah – torej hitreje kot Porsche Carrera GT, ki je za to porabil sedem minut in 32 sekund. Z izključno električnim pogonom znaša največja hitrost vozila 150 km/h.
Da bi kupcem olajšali čakanje na 918 Spyder, nudi Porsche vsem, ki ga bodo naroči-li, ekskluzivno možnost nakupa modela 911 Turbo S „Edition 918 Spyder“, čigar proi-zvodnja bo prav tako omejena na največ 918 primerkov. Vizualno se ta posebna seri-ja tako z zunanjostjo kot tudi z notranjostjo naslanja na značilne posebnosti modela 918 Spyder. Med drugim to velja za edinstvene elemente opreme v barvi acid green, denimo za specifične in delno izvezene napise in šive, za kazalce v kombiniranem instrumentu, za specifični začetni zaslon PCM in za osvetljene vstopne letve. Plaketa na pokrovu sovoznikovega predala bo oštevilčena z isto številko kot naročeni 918 Spyder. Poleg tega je tudi možno 911 Turbo S „Edition 918 Spyder“ naročiti v isti barvi.
Tako tehnika kot tudi osnovna oprema novega 911 Turbo S „Edition 918 Spyder“ temeljita na modelu 911 Turbo S s 530 KM. Pri posebni seriji bodo že tako ali tako bogato serijsko opremo dopolnjevali razširjeni paket usnjenega oblazinjenja, poseb-na izvedba instrumentov in dodatni karbonski elementi za zunanjost in notranjost vozila.
911 Turbo S „Edition 918 Spyder“ bo na voljo, ko bo stekla prodaja modela 918 Spyder, dobavljati pa ga bodo začeli junija 2011. V kupejevski izvedbi bo za ta pose-bni model v Sloveniji treba odšteti 215.509 EUR, kabriolet pa bo stal 229.365 EUR – obe ceni vključujeta DMV, DDV in deželno opremo.