Moja zgodba - JJ TRNOVEC d.o.o.
Imeti dobro poslovno idejo ni vedno dovolj. Je pa vsekakor lahko obetaven začetek uspešne in dolgotrajne poslovne poti. Z majhnimi, a premišljenimi in natančno »usmerjenimi« koraki se daleč pride. In običajno je razdalja, ki jo prehodite, daljša, kot tista, ki jo pretečete, saj vsi, čeprav nismo profesionalni atleti, vemo da je »šprint« tek na kratke proge. Zato pa profesionalni poslovneži vedo, da se »počasi daleč pride«. Pri tem je poleg ideje in kapitalskih vložkov potrebna še vztrajnost, dobra poslovna kondicija, složna delovna ekipa, ki deluje v sožitju in harmoničnem delovnem okolju, včasih pa tudi vrsta odrekanj, tveganj in drznih poslovnih potez.
Vse naštete vrednote in dejavnike, potrebne za uspešno rastoče podjetje, smo odkrili v podjetju JJ TRNOVEC d.o.o. O njihovih začetkih, poslovni poti in razvoju ter vizijah za prihodnost, ki jih ima za svoje podjetje in zaposlene v njem, smo se pogovarjali z lastnikom in direktorjem podjetja gospodom Jankom Trnovcem. |
Za uvod predstavljamo podjetje, katerega začetki segajo v leto 1987 v okviru s.p. Trnovec Janko, kar pomeni, da letos praznujejo okroglo 20. obletnico! V svojih ranih letih, za katere Janko Trnovec pravi, da niso bila lahke izključno z vidika ustanovitve poslovnega subjekta v takratni socialistični domovini, je bila glavna dejavnost podjetja servis delovnih strojev: viličarjev, traktorjev, kmetijske mehanizacije in drugih. V letu 1993 so svojo dejavnost razširili še s prodajo rabljenih viličarjev in traktorjev znamke New Holland. Čez dve leti se je takratno podjetje preoblikovalo v sedanjo družbo JJ TRNOVEC d.o.o. |
Poslovni-bazar: Glavne dejavnosti podjetja! Ali so vaši cilji za prihodnost širitev dejavnosti in rast podjetja? |
Poslovni-bazar: Kako motivirate sodelavce in pridobite njihovo lojalnost podjetju? J.T.: S stimulacijo, v obliki redne plače vsakega 15. v mesecu, vse dodatno opravljene ure in nadure so bile vedno obračunane in tudi izplačane. Imamo poseben način vodenja »delovnih knjižic«, kamor so zapisane vse opravljene ure, vsi zaposleni pa so tudi natančno seznanjeni z urno postavko, po kateri je njihovo delo ovrednoteno. Imamo tudi elektronsko kontrolo delovnega časa, ki vsem omogoča točen pregled nad opravljenimi urami. Sicer pa v vseh 20. letih obstoja, v našem podjetju zaposleni prejemajo letni regres in 13. plačo. Vsako leto se proti koncu leta zabavamo na novoletni zabavi. Skupaj praznujemo tudi kakšno okroglo obletnico, takšno recimo kot nas še čaka letos! Poslovni-bazar: Se s svojimi sodelavci družite ob različnih priložnostih tudi izven delovnega časa? J.T.: Da. Kot sem že dejal, na novoletnih zabavah in na raznih obletnicah. Poslovni-bazar: Ali se pri poslovanju svojega podjetja poslužujete tudi »outsourcinga«? J.T.: Da. In sicer trenutno sodelujemo s podjetjem, ki nam vodi in ureja računovodstvo. Zaenkrat ta način še funkcionira, ker si s tem zmanjšaš fiksne stroške v podjetju (ne potrebuješ dodatnega delavca). Sicer pa tudi »outsourcing« predstavlja svojevrstno tveganje, recimo dober izbor podjetja, s katerim delaš. Zato tudi že malo razmišljamo, da bi v prihodnosti zaposlili svojega računovodjo. Poslovni-bazar: Kako pomemben je v poslu instinkt? J.T.: Zelo pomemben. Instinkt je notranji glas in podlaga za ukrepanje. Poslovni-bazar: Se strinjate, da je podjetništvo tudi konstanten proces učenja? J.T.: Seveda. Vsak dan se naučimo nekaj novega. V ta namen se tudi sam izobražujem skupaj s sodelavci. Tehnični napredek zahteva strokovno izobraževanje, druženje s sodelavci pa je lahko tudi »življenjsko« izobraževanje. Poslovni-bazar: Ali ste za gradbeno zasnovo, obliko in opremljanje vaših novih poslovnih prostorov vprašali za nasvet strokovnjaka – arhitekta ali notranjega oblikovalca? J.T.: Smo. Cel projekt smo prepustili arhitekturnemu podjetju iz Ljubljane, ki je takrat predvideni objekt načrtovalo tudi po naših zahtevah. In sicer smo želeli moderen, a funkcionalen objekt, ki se (če se zgodijo kakršnekoli spremembe) lahko tudi notranje preoblikuje za v druge namene in drugo rabo. Sicer pa sem idejo o zunanjem videzu povzel po objektih iz tujine (zahodna Evropa), v katerih se vršijo podobne dejavnosti. Na novi lokaciji imamo veliko, sodobno poslovno stavbo s približno 2.300 m2 površin. Vključuje veliko, moderno opremljeno delavnico, skladišče in pisarne v dveh nadstropjih. Na novi in sodobni lokaciji delamo od julija letos. Tukaj bomo še lažje zadovoljili potrebe naših strank, saj smo locirani tik ob stari cesti Ljubljana-Vrhnika, dobro pa smo vidni tudi s primorske avtoceste. Ob tem bi rad pohvalil družbi DRSC in DARS, s katerimi ni bilo težav sodelovati in po hitrih postopkih pridobiti dovoljenje za nov lasten dovoz iz glavne ceste. Problemi v postopku pridobivanj vseh potrebnih dovoljenj, predvsem v procesu komunalnega opremljanja parcele, pa so nastopili s sosedi, kar pa žal za Slovence ni nič novega ali nenavadnega. Poslovni-bazar: Zakaj ste se odločili za spremembo lokacije podjetja? J.T.: Prejšnja lokacija podjetja je bila v Polhovem Gradcu. Sedaj je sedež podjetja na Lesnem Brdu 20a na stari cesti med Vrhniko in Brezovico. Lokacijo smo spremenili enostavno zato, ker »lokacija« je pomembna. Pomembna je iz več vidikov, za nas predvsem z vidika povečave prodaje, saj smo tukaj veliko bolj vidni za naše potencialne stranke. Pa tudi iz razloga povečave podjetja, Polhov Gradec pa je konec koncev vas in tovrstna velika obrtna dejavnost ni primerna za v miren vaški prostor. Poslovni-bazar: Kako preživljate svoj prosti čas, s čim se sproščate od vsakodnevnih poslovnih obveznosti in stresa? J.T.: Nimam prostega časa. Oziroma preživljam ga tukaj, v službi. Zame je delo, ki ga opravljam, tudi svojevrsten hobi. Rad opravljam svoje delo, zato ga ne smatram kot obremenitev. Poslovni-bazar: Dopust. Si ga privoščite večkrat letno ali sploh nikoli? J.T.: Dopust preživljam enkrat letno. Običajno en teden do deset dni. Podjetje me zahteva celega in preko celega leta! Poslovni-bazar: Ali verjamete v srečo v podjetništvu? J.T.: Da. Pa vendar je potrebno poleg sreče tudi pridno delo. Naši rezultati niso slučajni ampak plod resnega in trdega dela. Vseeno, verjamem v srečo, iz tega razloga imamo še želje po širitvi in razvoju našega podjetja. Zaposlili bomo tudi nove ljudi, ob tem pa res potrebujemo srečo pri izbiri! Toliko nam je povedal direktor in lastnik podjetja JJ TRNOVEC d.o.o. In če povzamemo intervju z njihovimi besedami: Menijo, da so uspešno podjetje. Zavedajo se ključa do uspeha in napredka, in sicer je le-ta v tem, da so največje bogastvo vsakega podjetja njegovi zaposleni, njihovo znanje, predanost delu in izkušnje, ter na drugi strani zadovoljne stranke, ki se z veseljem vračajo. Podjetje najdete na naslovu JJ TRNOVEC d.o.o., zastopstvo, prodaja in servis viličarjev in traktorjev, Lesno Brdo 20a, 1360 Vrhnika, tel.: +386 (0)1 75-07-500, in na spletnem naslovu: http://www.jj-trnovec.si. Intervju za poslovni-bazar vodile: Urška Čebular, Tina Pavčnik. |