| 

Aktualno

Novi Audi A8 - najbolj športna limuzina v luksuznem razredu

Novi Audi A8 - najbolj športna limuzina v luksuznem razredu

Privlačen športni značaj, inovativne tehnologije in suvereno udobje: to so lastnosti najnovejše generacije Audijevega modela A8. Nova limuzina je utelešenje Audijevega slogana Prednost je v tehniki – ponaša se z lahko aluminijasto karoserijo, močnimi in visokoučinkovitimi motorji, izpopolnjenim upravljalnim sistemom MMI, novimi asistenčnimi sistemi, celostno LED-tehnologijo žarometov in elegantno notranjo zasnovo, ki jo odlikuje rokodelska kakovost izdelave.

Z vsemi temi tehnologijami zagotavlja novi Audi A8 vrhunsko sintezo dinamike, dovršenega dizajna in izdelave ter napredne učinkovitosti. A8 3.0 TDI s pogonom spredaj, ki zaenkrat še ni naprodaj, ima emisijo CO2 samo 159 g/km – in porabo goriva le 6,0 l/100 km, kar je najnižja vrednost porabe v segmentu luksuznih vozil.

„Novi Audi A8 je najbolj športna limuzina v luksuznem segmentu,“ je dejal Rupert Stadler, predsednik uprave družbe AUDI AG. „Številne funkcije združuje na nov, inteligenten način. Njegova oblikovna govorica in visoka kakovost notranjosti sta brez konkurence.“

Nova luksuzna limuzina, ki bo v avtohiše zapeljala v začetku leta 2010, je prava tehnična mojstrovina. Elegantno in mogočno oblikovana karoserija je izdelana iz aluminija po principu konstrukcije Audi Space Frame (ASF) in tehta okrog 40 % manj kot primerljiva jeklena karoserija. Notranjost navduši z novo začrtanimi, svetlimi linijami in brezkompromisno kakovostjo izdelave, v kateri se zrcali neskončna ljubezen do detajlov. Udobje je vrhunsko – od nove, emocionalno obarvane ambientne osvetlitve do luksuznih, električno nastavljivih zadnjih sedežev.

Audi A8 združuje novo raven inteligence in zgledno enostavno upravljanje. Multimedijski vmesnik MMI je nadgrajen z revolucionarno inovacijo: v kombinaciji z opcijskim navigacijskim sistemom vključuje posebno polje, občutljivo na dotik, t.i. touch pad. S pomočjo dodatka MMI touch lahko voznik veliko funkcij uravnava intuitivno – navigacijski cilj lahko npr. vnese tako, da črke s prstom napiše v polje.

MMI navigacija plus je na povsem nov način omrežno povezana z izpopolnjenimi asistenčnimi in varnostnimi sistemi. Naprava lahko vnaprej obdela izbrano relacijo in podatke posreduje krmilnikom za avtomatski menjalnik, žaromete ter radarski tempomat (ACC) s funkcijo Stop&Go. Z izpopolnjeno inteligenco lahko ti sistemi prepoznajo kompleksne scenarije in preventivno pomagajo vozniku. Od novih tehnologij sta premierno na voljo asistenca za nočni vid s funkcijo označevanja zaznanih pešcev in varnostni sistem Audi pre sense, tekom leta 2010 pa bo v ponudbo vključen tudi prikazovalnik hitrostnih omejitev.

Med nadstandardne rešitve za novi Audi A8 sodi tudi nova celostna LED-tehnologija žarometov, pri kateri so funkcije vseh luči realizirane s svetlečimi diodami. Ti žarometi dajejo luksuzni limuzini prepoznavno podobo, pa ne le ponoči, temveč tudi že podnevi. Njihova revolucionarna optika pomeni slovo od svetlobnih modulov cevaste oblike, kakršne poznamo danes – celostna LED-tehnologija žarometov odpira novo poglavje v tehnologiji luči.

Novi A8 prihaja na tržišče z dvema motorjema, bencinskim 4.2 FSI z 273 kW (372 KM) in dizelskim 4.2 TDI, ki doseže 258 kW (350 KM). Kmalu se jima bo pridružil še 3.0 TDI s 184 kW (250 KM). Vsi ti agregati se lahko pohvalijo z izboljšanima močjo in navorom – pri čemer se je poraba goriva zmanjšala za 13 % do 22 %, kar gre pripisati inteligentnim tehnologijam za povečanje učinkovitosti, kot sta denimo rekuperacijski sistem in inovativni sistem upravljanja s toploto.

Kasneje bo v ponudbo agregatov vključena še druga različica motorja 3.0 TDI z močjo 150 kW (204 KM) in pogonom spredaj, ki bo imela povprečno porabo samo 6,0 l/100 km (merjeno po voznem ciklusu EU). To ustreza emisiji CO2 samo 159 g/km – tako nizke vrednosti izpustov doslej v luksuznem segmentu ni beležil še noben avtomobil.

Novi tiptronic: osem prestav za večje udobje in učinkovitost

K povečanju učinkovitosti veliko prispeva tudi novi serijski menjalnik – izjemno udobno delujoči 8-stopenjski tiptronic z ugodno porazdelitvijo prestav in velikim skupnim prestavnim razponom. Krmiljenje poteka izključno elektronsko, bodisi s pomočjo elegantne izbirne ročice ali z obvolanskima prestavnima tipkama. Stalni štirikolesni pogon quattro deluje športno, s poudarkom na pogonu na zadnji kolesni par. Opcijski športni diferencial (serijski za A8 4.2 TDI) pogonsko moč dinamično porazdeljuje med zadnjima kolesoma.

Tudi s podvozjem novi A8 dokazuje, da je najbolj športna luksuzna limuzina na tržišču. Razporeditev osne obremenitve je uravnotežena, vsa kolesna vodila so izdelana iz aluminija. Zračno vzmetenje adaptive air suspension s prilagodljivimi blažilniki je vključeno v serijsko opremo; obenem je sestavni del prav tako serijskega sistema za uravnavanje vozne dinamike Audi drive select. Kot dopolnilna komponenta je zanj na voljo tudi dinamično krmiljenje.

Tudi na področju multimedije so pri Audiju pripravili več privlačnih modulov. Najzmogljivejši je audio sistem Bang & Olufsen z močjo preko 1400 W, 19 zvočniki in najsodobnejšimi spletnimi storitvami. Novi Audi A8 je pridobil na dinamiki, udobju, prestižu in inteligentnih rešitvah. Prav na vseh področjih postavlja nova merila.

Kratek pregled
Novi Audi A8

Karoserija
- lahka in obenem trdna aluminijasta karoserija s konstrukcijo ASF
- tekoč, razpotegnjen dizajn, opcijska celostna LED-tehnologija žarometov

Notranjost in upravljanje
- razkošna notranjost z novo začrtanimi, svetlimi linijami
- rokodelska kakovost izdelave, emocionalno obarvana notranja osvetlitev
- izpopolnjeni upravljalni sistem MMI, kot navigacijski sistem MMI touch z revolucionarnim konceptom upravljanja
- sedeži po želji s prezračevalnimi in masažnimi funkcijami, po želji luksuzna individualna zadnja sedeža

Varnost
- nov varnostni sistem Audi pre sense, ki preprečuje nezgode in zmanjšuje njihove posledice

Infotainment in asistenčni sistemi
- navigacijski sistem najnovejše generacije, ki je omrežno tesno povezan z asistenčnimi sistemi; najsodobnejše audio naprave in spletne storitve
- asistenca za nočni vid s funkcijo označevanja zaznanih pešcev, adaptive cruise control s funkcijo Stop&Go in izpopolnjeni asistenčni sistemi

Pogon
- dva motorja TDI in en bencinski agregat, vsi z direktnim vbrizgavanjem goriva
- razpon moči od 184 kW (250 KM) do 273 kW (372 KM)
- dodatni motor 3.0 TDI s 150 kW (204 KM), najnižja vrednost emisij CO2: 159 g/km
- poraba goriva kljub izboljšanim zmogljivostim manjša za do 22 %
- vsi motorji z rekuperacijskim sistemom, 3.0 TDI tudi s sistemom start-stop
- serijsko novi 8-stopenjski tiptronic, elektronsko krmiljenje po principu shift-by-wire
- serijsko štirikolesni pogon quattro, opcijsko športni diferencial (serijski za A8 4.2 TDI)

Podvozje
- lahka konstrukcija kolesnih obes, uravnotežena osna obremenitev
- sistem za uravnavanje vozne dinamike Audi drive select, ki serijsko vključuje zračno vzmetenje adaptive air suspension in prilagodljive blažilnike, opcijsko možno tudi dinamično krmiljenje

 


 

sorodni članki