| 

Aktualno

Oglaševanje, katerega rezultati so vidni takoj

Oglaševanje, katerega rezultati so vidni takoj

Oglaševanje je dolgoročna naložba! Se vam je že zgodilo, da ste v svojem podjetju pripravili drago reklamno akcijo, ki ni prinesla pričakovanih rezultatov? Strokovnjaki za trženje in oglaševanje zagotavljajo, da je oglaševanje dolgoročna naložba. To seveda drži, vendar podjetniki raje vidimo takojšnje rezultate.

Raziskave kažejo, da več kot 70 odstotkov ljudi išče informacije o izdelkih ali storitvah na internetu, in sicer tako, da v iskalnik (Google ali Najdi.si) vpišejo ključne besede za iskani izdelek ali storitev. Ko nam iskalnik ponudi rezultate iskanja, skoraj zagotovo pogledamo prvi, drugi in tretji zadetek. Če med prvimi tremi zadetki nismo našli iskanega, pogledamo še preostale zadetke na prvi strani, skupaj deset zadetkov. Le redko pregledamo še zadetke na drugi ali tretji strani, skoraj nikoli pa na četrti, peti, šesti ... strani.

Med prvo deseterico

Za primer vzemimo podjetje, ki prodaja ali proizvaja PVC-okna in vrata. Z raziskavo smo ugotovili, da je v iskalniku Google v enem dnevu 589 iskanj pod ključno besedo "vrata", 348 pod "okna", 234 pod "notranja vrata", 166 pod "pvc okna", 147 pod "garažna vrata", 62 pod "okna vrata", 58 pod "plastična okna" in 42 pod "pvc vrata". Torej skupno kar 1.646 iskanj na dan. Koliko to pomeni različnih potencialnih kupcev, nimam podatka. Nekateri iščejo pod več ključnimi besedami, zagotovo pa ne vsi. Med vsemi navedenimi iskanji pa je vsaj polovica različnih uporabnikov, kar pomeni 823 potencialnih strank za podjetje, ki prodaja PVC-okna in vrata. Ne pozabimo, da so navedeni podatki samo za iskalnik Google. Velik odstotek Slovencev pa uporablja tudi iskalnik Najdi.si.

Če je spletna stran podjetja, ki prodaja PVC-okna in vrata, med prvimi desetimi zadetki pod navedenimi ključnimi besedami ali vsaj pod nekaterimi besedami od navedenih, bo na njihovo spletno stran prišlo veliko potencialnih kupcev. Da bi nekdo v iskalnike vpisoval besede, kot so okna, vrata in podobno, zgolj iz radovednosti, je malo verjetno. Zato lahko trdimo, da so v skoraj vseh primerih to resni potencialni kupci, ki se odločajo za nakup PVC-oken ali vrat.
Po podatkih PIRS je v Sloveniji registriranih več kot 500 podjetij, ki se ukvarjajo s proizvodnjo in prodajo PVC-oken in vrat, na prvi strani spletnega iskalnika pa je prostora samo za deset podjetij...

Če spletna stran podjetja ni med prvimi desetim zadetki, je rešitev optimizacija spletne strani. Z optimizacijo spletnih strani se v Sloveniji ukvarja kar veliko podjetij. Cene za optimizacijo spletne strani so v veliki meri odvisne od konkurence za določeno ključno besedo. Večja kot je konkurenca, težje je priti med prve zadetke. Za dejavnost proizvodnje in prodaje oken in vrat je z vidika optimizacije konkurenca zelo huda.

Kljub temu je cena optimizacije spletne strani glede na rezultate in v primerjavi z drugimi mediji zelo nizka. Za 300 do 400 evrov na mesec je lahko vaša spletna stran uvrščena med prvih deset zadetkov z večino ključnih besed, kar pomeni približno 150 potencialnih kupcev na dan oziroma vsak potencialni kupec vas stane manj kot deset centov.

Če želite uvrstitev vaše spletne strani med prve tri zadetke, boste morali za optimizacijo odšteti med 700 in 1.200 evri na mesec. S takšno uvrstitvijo bo vašo spletno stran obiskalo vsaj 300 potencialnih kupcev na dan, kar spet pomeni manj kot deset centov na potencialnega kupca.

Do dimnika prek spleta

Pred dvema letoma smo podjetju, ki proizvaja in prodaja dimnike, ponudili izdelavo spletne strani in optimizacijo te na ključne besede dimnik, dimniki ... Za našo ponudbo niso imeli posluha, saj so bili prepričani, da je dimnike prek spleta nemogoče prodajati. Mi smo v uspeh verjeli, zato smo jim predlagali, da bi zanje prodajali dimnike prek spleta. Dogovorili smo se za 17-odstotno provizijo od prodaje vsakega dimnika in njihovo popolno podporo s tehničnimi informacijami pri prodaji.

Naredili in optimizirali smo spletno stran, ki se je v treh mesecih uvrstila v iskalniku Google na prvo mesto pod iskanima besedama dimnik in dimniki. V glavni gradbeni sezoni (od marca do junija) smo v povprečju prodali osem dimnikov na mesec.

Cena dimnika je bila od 500 do tisoč evrov, tako da smo kar dobro zaslužili. Glede na odlične prodajne rezultate prek spletne strani nam je po letu dni to isto podjetje predlagalo odkup spletne strani in domene ter zakupilo vzdrževanje, da ostanejo še naprej na prvem mestu pod iskanima besedama dimnik in dimniki.

Spletno stran optimizirati čim prej

Pri optimizaciji spletnih strani si je treba zapomniti, da je spletno stran, ki se v iskalniku Google utrdi na visoki poziciji in se tam obdrži daljše obdobje, zelo težko prehiteti. To pomeni, da imate veliko več možnosti, da pridete na visoke pozicije v iskalnikih, če se za optimizacijo spletne strani odločite že danes. Čez leto dni bo to veliko težje in seveda tudi dražje.

Vir in informacije: Finance, 18.3.2009, www.finance.si, Avtor: Tomaž Gorec

sorodni članki