Panamera javnosti predstavlja pet tehničnih inovacij
Še pred svetovno premiero nove Panamere v Šanghaju družba Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG, Stuttgart, predstavlja ključne tehnologije tega modela, ki vključujejo kar pet tehničnih inovacij, ki so sploh prvič na voljo za serijsko vozilo premijskega avtomobilskega razreda in kot take tudi svetovna novost. Med njimi je prvi sistem start-stop v kombinaciji z avtomatskim menjalnikom, zračno vzmetenje z možnostjo aktiviranja dodatnega volumna zraka in aktivna aerodinamika, ki je pri Panameri Turbo realizirana z večsmerno nastavljivim pomičnim zadnjim usmernikom zraka.
Panamera – dinamičen in eleganten štirisedežni GT – se predstavlja kot edinstven koncept vozila za kupce v premijskem razredu. Kot četrta Porschejeva serija naj bi imela enak edinstven položaj, kot ga med svojimi tekmeci že dolgo zasedajo 911, Cayenne, Boxster in Cayman. Panamera uveljavljene tekmece v svojem segmentu nedvomno prekaša po voznih lastnostih, dinamiki in izjemnem izkoristku, ki so že od nekdaj bistvene značilnosti Porschejev – tako kot pri dirkalnikih imajo močni in učinkoviti motorji, lahka konstrukcija in odlična aerodinamika odločilno vlogo tudi pri cestnih vozilih.
Pri Panameri so Porschejevi geni in čustveni naboj športnega avtomobila prvič združeni z veliko prostora za štiri osebe, vključno s prtljago, in voznim udobjem na ravni luksuzne limuzine – v edinstvenem konceptu gran turisma.
Pogon: vrhunske vozne zmogljivosti in izjemna učinkovitost
Edinstvena kombinacija udobja, voznih zmogljivosti in učinkovitosti temelji na pogonskem sklopu. Za Panamero so na voljo izključno bencinski motorji z varčno tehnologijo direktnega vbrizgavanja. Poleg dosledno izpopolnjenih tornih lastnosti imajo ti motorji različne novosti, kot so npr. funkcija za upravljanje s hladilno tekočino, manjša masa gibljivih delov in učinkovitejši dodatni agregati.
Porsche v Panamerin segment uvaja tudi prvi menjalnik z dvojno sklopko (PDK), ki omogoča varčnejšo, bolj športno in udobnejšo vožnjo. Že v osnovi je bistveno učinkovitejši od klasičnega avtomatskega menjalnika, z dolgim prestavnim razmerjem za najvišjo prestavo (overdrive) pa še dodatno prispeva k manjši porabi goriva. Z optimalnimi prestavnimi razmerji in bliskovitim prestavljanjem hkrati zagotavlja vozne lastnosti in dinamiko, nezamenljivo povezano z znamko Porsche.
Panamera kot prvo premijsko vozilo z avtomatskim menjalnikom uvaja sistem start-stop. Rezultat pove vse: v kombinaciji z ukrepi za povečanje skupnega izkoristka, med katere sodijo tudi pnevmatike z majhnim kotalnim uporom in manjši preostali zavorni moment (manjše trenje med zavornimi koluti in zavornimi oblogami, ko zavorni pedal ni pritisnjen) poraba goriva (po novem evropskem voznem ciklusu) pri Panameri S z menjalnikom PDK znaša samo 10,8 l na 100 km – ob navdušujočih voznih zmogljivostih.
Podvozje: vozna dinamika in udobje
Panamerino podvozje ni kompromis med športnostjo in udobjem, temveč kombinacija obeh lastnosti. V osnovni nastavitvi omogoča veliko potovalno udobje, s pritiskom na gumb pa se z aktivnim sistemom blaženja (PASM) prelevi v dinamično športno podvozje. Poleg tega prilagodljivo zračno vzmetenje z možnostjo aktiviranja dodatnega volumna zraka (serijska oprema za Panamero Turbo, dodatna oprema za druge modele), ki je popolna novost v avtomobilski tehniki, omogoča še večji razpon med športnim in komfortnim voznim programom.
Vozno dinamiko in udobje je pri vseh modelih možno dodatno povečati z aktivnim stabiliziranjem nagibanja karoserije Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), ki pri vožnji naravnost izravnava negativne vplive neravnin na eni strani cestišča; na voljo je v kombinaciji z uravnavano prečno zaporo diferenciala na zadnji premi. Pri vozilih z enim izmed opcijskih paketov SportChrono je s pritiskom na tipko Sport Plus možno aktivirati karakteristike, ki so brezkompromisno prilagojene za vrhunske vozne zmogljivosti – in sicer za vse sisteme pogona in podvozja, med katere npr. sodi tudi krmiljeni štirikolesni pogon Porsche Traction Management (PTM), s katerim sta serijsko opremljena Panamera 4S in Panamera Turbo.
Karoserija: lahka konstrukcija in funkcionalnost
Karoserija predstavlja sintezo med lahko konstrukcijo, ki je značilna za športne avtomobile, udobjem, prostornostjo in aerodinamiko. Glede na specifične zahteve in naloge se pri proizvodnji uporabljajo najsodobnejši postopki in materiali. Uporabljajo se jekla različne trdnosti, lahke kovine, kot sta aluminij in magnezij, ter umetne mase. Vrata imajo nosilno strukturo iz lasersko obdelane aluminijeve tlačne zlitine, aluminijast zunanji del in okenski okvir iz tanke magnezijeve tlačne zlitine. S takšno inteligentno lahko konstrukcijo npr. Panamera S tehta samo 1.770 kg.
Zadnja sedeža v premijskem razredu postavljata nova merila na področju udobja in prilagodljivosti. Ergonomsko oblikovana enojna sedeža s posebnima vzglavnikoma tudi zadnjima potnikoma nudita sproščeno udobje – opcijsko so na voljo različne funkcije nastavljanja ter ogrevanja in prezračevanja sedežev. Panamero odlikuje tudi funkcionalen, prilagodljiv prtljažnik. Pri podrtih naslonjalih zadnjih sedežev z integrirano odprtino za prevoz daljših predmetov prostornina prtljažnika znaša do 1.263 l (brezstopenjsko dno prtljažnika).
Pri Panameri je kot pri prvem vozilu v tem segmentu obloga dna vozila nameščena tudi v predelu tunela in zadnjega glušnika, kar zmanjšuje zračni upor in vzgon na premah. V praksi se to kaže v manjši porabi goriva in večji vozni dinamiki. Najmarkantnejša komponenta aerodinamičnega paketa pa je štirismerno nastavljivi aktivni zadnji usmernik zraka pri Panameri Turbo. Kot in geometrija površin usmernika se prilagajata vozni situaciji in s tem optimirata aerodinamiko in vozne lastnosti vozila.
Akustika: športen zvok in izjemno udobje med vožnjo
Inženirji so navidezno nasprotujoče si zahteve glede lastnosti izpušnega sistema, sistema za vsesavanje zraka in motorja ter aeroakustike prilagodili tako, da se hrup vozila staplja v harmonično zvočno sliko. Aeroakustiko so tako že v zgodnji fazi razvoja analizirali s pomočjo tonskega modela in jo optimirali s številnimi selektivnimi ukrepi. Kot se za vozilo premijskega razreda spodobi, v notranjosti med vožnjo hrup vetra skorajda ni slišen. Nasprotno pa je med pospeševanjem jasno slišen značilni porschejevski zvok, ki odraža moč in dinamiko Panamere. Panamerin akustični spekter tako sega od diskretnosti pri sproščeni počasni vožnji do izrazite čustvenosti pri športni vožnji.
S premišljeno uporabo novih in preizkušenih tehnologij je Porschejevim inženirjem iz razvojnega centra v Weissachu uspelo rešiti vse konflikte pri razvoju Panamere. Rezultat je velik razpon pri lastnostih, ki so značilne za GT: motorji so močni in dinamični, hkrati pa varčni in bolj ekološki; omogoča udobno vožnjo na dolge razdalje in značilno porschejevsko športno vožnjo; kljub dinamičnim proporcem in kupejevski liniji v notranjosti ponuja veliko prostora, izvrstno udobje, funkcionalnost in prilagodljivost.