Kako narediti dobro fotografijo
Da naredimo dobro fotografijo, moramo poznati osnovne fotografske pojme in jih seveda uporabljati v praksi. V začetni fazi je pomemben izbor motiva, nato kompozicija in seveda svetloba. Najpomembneje pa je, da je fotografija izvirna in da se seveda pri tem upoštevate vse zakonitosti dobre fotografije.
Motiv
Brez dobrega motiva ni dobre fotografije. Vsa tehnična dovršenost je namreč zaman, če posnetek ni zanimiv, če gledalcu ne pripoveduje zgodbe in je dolgočasen. Seveda pa je lahko dober tako rekoč katerikoli motiv, če ga le znamo dobro predstaviti. Enostavnega recepta, po katerem bi vsakdanje fotografske motive spreminjali v zanimive fotografije, žal ni. Zelo dobro je, če npr. izberemo nenavaden zorni kot ali se osredotočimo na podrobnosti, ki jih drugače sploh ne bi opazili. S tem lahko tudi vsakdanjo stvar na fotografiji predstavimo tako, da bo pritegnila pozornost.
Koristno je, če motiv, ki ga nameravamo fotografirati, dobro poznamo. Samo tako ga bomo namreč znali najbolje predstaviti. Zaradi tega večina dobrih fotografije nastane naključno, temveč so plod trdega in dolgotrajnega fotografovega dela. (Pečenko, 2005, 133). Zato si je potrebno dobro ogledati motiv in razmisliti, kako bi ga lahko s fotografijo najzanimiveje predstavili drugim. Da postane fotografija zanimiva pa lahko uporabimo nekaj fotografskih trikov.
S spremembo položaja kamere lahko fotograf skoraj popolnoma izniči moteče ozadje. Glavni element motiva lahko izpostavimo z uporabo široko odprte zaslonke, kar močno zamegli ozadje. Zanimiv miselni obrat lahko tudi dosežemo, če namesto svetlobno težavnega motiva posnamemo njegovo silhueto-temni obris na svetlem ozadju. Najprimernejša pa je seveda svetloba ob koncu dneva, ki ob skrbno nastavljeni osvetlitvi zagotavlja najboljše rezultate. Z razporeditvijo izstopajočih elementov in linij pa lahko določimo smer branja fotografije, naše oči nezavedno sledijo oblikam in linijam, podobno kot ob določanju poti na cestni karti.(Daly, 2004, 57). Prav zaradi tega nas takšne fotografije bolj pritegnejo.
Kompozicija
Uravnoteženi postavitvi elementov slike, njihovega ospredja in ozadja v določenem okvir pravimo kompozicija. Motiv mora biti postavljen tako, da bo slika uravnotežena oziroma da bo kompozicija najboljša. Tu je predvsem pomembna estetska spretnost vsakega posameznika.
Začetnikom se navadno zdi, da je sredina najboljše mesto za najpomembnejši del motiva, pa še fotoaparati ponavadi ostrijo in merijo svetlobo v sredini slike. Vendar to praviloma ni najboljša izbira. Glavni predmet v sredini, še posebno, če je tam vedno deluje precej dolgočasno, kompozicija pa neuravnoteženo. Veliko huje pa je, če je glavni predmet preveč na eni ali na drugi strani. Velikokrat se vprašamo kam ga postaviti.
Svetloba
Fotografija pomeni pisanje s svetlobo (foto pomeni svetloba, grafija pomeni pisanje), zato ni presenetljivo, da je svetloba za dobro fotografijo izjemno pomembna.
Torej svetloba naj bi bila najpomembnejši del fotografije. Izogibajte se direktnim bliskom z bliskavico, če je to le mogoče, kajti to povzroča ostre sence in mnogokrat tudi preosvetljene slike. Izjema so le zunanji portreti, kje se bliskavica uporablja kot »fill-in flash«, torej le za dosvetlitev, ki zmanjša kontrast med svetlimi in temnimi deli npr. obraza. Če sonce sije osebi, ki jo fotografiramo z leve strani to pomeni, da ima levo stran obraza precej bolj osvetljeno kot desno. Seveda pa ne pozabimo, ko govorimo o svetlobi, imamo ponavadi v mislih tri lastnosti – barvo, smer in trdoto. Barva svetlobe je pomembna zato, ker vpliva na barvo vseh drugih z njo osvetljenih predmetov in ni vseeno, ali motiv slikamo zjutraj ali opoldne. Pravilna izbira časa je seveda odvisna od vsakega posameznega motiva.
Smer svetlobe je pomembna predvsem zaradi smeri in dolžin senc. Sence so pomembne predvsem zato, ker na fotografiji dosežemo namesto dveh, tri razsežnosti, brez katerih bi bili videti predmeti nenaravno ploski. Trdota svetlobe pa je odvisna od tega, ali je neposredna in prihaja neposredno iz vira svetlobe, ali pa je odbita oz. razpršena. Neposredna svetloba je trda, odbita pa mehka.
vir: www.academia.si