Deset usodnih poslovnih potez (ki vas lahko stanejo tudi službe)
Da najdete tisto "pravo službo" in da se na delovnem mestu tudi uveljavite ter dobro počutite lahko porabite nekaj mesecev ali celo leto in več. Dan, nekaj dni ali kakšen teden pa zadostuje, da službo izgubite, če potegnete napačno potezo oziroma storite usodno napako. Opisujemo le deset takšnih potez/dejanj, ki vas lahko stanejo dobre službe in stabilnosti v vaši poslovni karieri.
1. Neprijeten osebni značaj
Kanček prijaznosti in simpatičen značaj vas lahko v poslu daleč pripeljeta. Po analizah različni delovnih raziskovalnih institucij, je bilo dokazano sicer že dolgo znano dejstvo, da ljudje na splošno rajši delajo s simpatičnimi, prijetnimi, pa čeprav manj usposobljenimi sodelavci, kot z visoko izobraženimi in sposobnimi "tepci". Če je nekdo v podjetju nepriljubljen, je po rezultatih raziskav, popolnoma vseeno kako dobri so v svojem delu, kajti sodelavci se jih bodo kljub temu izogibali.
2. Ne znate delati v timu - niste timski igralec?
Nihče ne dela rad z nekom, ki se obnaša dominantno in gospodovalno, ko se delo opravlja timsko in enakopravno. Delavce, ki omejujejo in spodkopavajo svoje sodelavce in nadrejene pri timskem delu, skupina hitro izloči iz svoje sredine.
3. Zamujanje, prekoračitev skrajnih rokov za dokončanje dela/projekta
Vsako podjetje potrebuje in zato tudi zaposluje ljudi, na katere se lahko zanese. Prevzeto odgovornost za neko delo in s tem tudi dolžnost, da bo delo končano do predvidenega roka, je potrebno spoštovati in vzeti skrajno resno. V kolikor dela ne končate pravočasno, s tem vržete slabo luč na svoje nadrejene in celo podjetje, poleg tega lahko zaradi vas zaostane drugo delo oziroma naslednji delovni projekt.
4. Opravljanje osebnih zadev med službenim časom
Svoje privatne zadeve in opravila ne opravljajte med službenim časom. Službeni telefon, telefaks in elektronsko pošto uporabljate le v službene namene. Nujne osebne telefonske razgovore opravljate kar se da na kratko in se ne spuščajte v daljše (čustvene) pogovore, pri katerih bi morda porabili celo škatlo papirnatih robčkov. Če pošiljate osebne e-maile iz vašega službenega računalnika, naj bodo vsebine kratke in bolj informativnega značaja, kajti velikokrat se zgodi, da vam elektronsko pošto berejo sodelavci ali celo nadrejeni.
5. Izolacija
Nikar se ne izolirajte od sodelavcev in na sploh od delovnega okolja. S sodelavci ustvarite in vzdržujete poslovne odnose. Bodite v stalnem kontaktu z njimi, kajti le tako boste vedno na tekočem kaj se dogaja znotraj podjetja. Koristne notranje (neformalne) informacije vam lahko pomagajo tudi pri vaši karieri.
6. Ljubezenska romanca na delovnem mestu
Ljubezenska romanca na delovnem mestu nikakor ni dobra ideja. Izjemoma mogoče, če zaljubljenca delata sicer v istem podjetju, a v dislociranih poslovnih enotah. Če se zapletete s svojim nadrejenim, bodo sodelavci (upravičeno) dvomili v iskrenost vaših delovnih uspehov in morebitnih nagrad. Če pa imate razmerje s podrejenim, vam lahko preti obtožba spolnega nadlegovanja na delovnem mestu. V vsakem primeru pa boste tarča opravljanja ali obtoževanja, če se bo ljubezensko razmerje končalo v slabih okoliščinah.
7. Strah pred neuspehom
V kolikor ne verjamete sami vase, tudi drugi ne bodo! Dela se vedno lotite pozitivno, v duhu, da zmorete vse, a istočasno bodite pripravljeni tvegati in se naučiti novih stvari, pristopov, metod, ki vam do sedaj niso bili poznani. Kar pa še ne pomeni, da novega dela ne obvladate. V kolikor se vam v prvo ne posreči, priznajte napako, naučite se nekaj novega iz izkušnje, saj vaja dela mojstra, in v pozitivnem duhu delajte naprej!
8. Biti brez ciljev
Vedno imejte svoje cilje! Postavite si dnevne naloge, preverjate svojo učinkovitost in uspešnost, ali ste izpolnili vse cilje oziroma vsaj delček njih. Osredotočite se na cilje, ki so vam dosegljivi in možni, ne postavljate si previsokih ciljev, za katere že v naprej veste, da jih ne boste mogli uresničiti. Pa še vseeno bolje tako, kot pa da ste popolnoma brez ciljev. Zastavljeni cilji motivirajo, povečajo storilnost, izpolnjeni cilji pa prinašajo zadovoljstvo, voljo do dela na novih projektih.
9. Zanemarjanje videza
Pošteno ali ne, videz je pomemben! S svojim videzom na ljudeh pustite vtis, ki je njihov lasten zaključek o vaši celotni podobi. »Etikete«, ki jo dobite s prvim vtisom, se je težko kasneje znebiti, ne glede na delovne sposobnosti. V službo ne hodite oblečeni površno in neprimerno priložnosti, obnašajte se vašemu poklicu in delovnem mestu primerno, kajti celoten videz in obnašanje izkazuje predano, spoštljivo, samozavestno in zaupanja vredno poslovno osebo.
10. Neprevidnost
Bodite iskreni in poslovno diskretni v vseh pogovorih s sodelavci in nadrejenimi. Predvsem pa bodite previdni pri vseh pogovorih, v katerih teme niso izključno dobronamerne za vaše sodelavce ali nadrejene. Na sploh delovni prostori niso primerni za »šepetanje« in »opravljanje« vaše poslovne kolegice ali šefa, ter za razpravljanje o njihovi verski, nacionalni ali kulturni pripadnosti in o njihovi osebnosti, pa čeprav vas le-ta moti in ne oni sodijo v skupino vaših najbolj priljubljenih ljudi. Nepremišljeno govorjenje o nekom, ki ne sodeluje v pogovoru in se tudi ne more braniti ali zagovarjati, je zlahka lahko razlog za kontra reakcijo v vašo smer in nenazadnje vas lahko stane tudi dobre službe
Urška Č.
Vir: http://www.msn.com
1. Neprijeten osebni značaj
Kanček prijaznosti in simpatičen značaj vas lahko v poslu daleč pripeljeta. Po analizah različni delovnih raziskovalnih institucij, je bilo dokazano sicer že dolgo znano dejstvo, da ljudje na splošno rajši delajo s simpatičnimi, prijetnimi, pa čeprav manj usposobljenimi sodelavci, kot z visoko izobraženimi in sposobnimi "tepci". Če je nekdo v podjetju nepriljubljen, je po rezultatih raziskav, popolnoma vseeno kako dobri so v svojem delu, kajti sodelavci se jih bodo kljub temu izogibali.
2. Ne znate delati v timu - niste timski igralec?
Nihče ne dela rad z nekom, ki se obnaša dominantno in gospodovalno, ko se delo opravlja timsko in enakopravno. Delavce, ki omejujejo in spodkopavajo svoje sodelavce in nadrejene pri timskem delu, skupina hitro izloči iz svoje sredine.
3. Zamujanje, prekoračitev skrajnih rokov za dokončanje dela/projekta
Vsako podjetje potrebuje in zato tudi zaposluje ljudi, na katere se lahko zanese. Prevzeto odgovornost za neko delo in s tem tudi dolžnost, da bo delo končano do predvidenega roka, je potrebno spoštovati in vzeti skrajno resno. V kolikor dela ne končate pravočasno, s tem vržete slabo luč na svoje nadrejene in celo podjetje, poleg tega lahko zaradi vas zaostane drugo delo oziroma naslednji delovni projekt.
4. Opravljanje osebnih zadev med službenim časom
Svoje privatne zadeve in opravila ne opravljajte med službenim časom. Službeni telefon, telefaks in elektronsko pošto uporabljate le v službene namene. Nujne osebne telefonske razgovore opravljate kar se da na kratko in se ne spuščajte v daljše (čustvene) pogovore, pri katerih bi morda porabili celo škatlo papirnatih robčkov. Če pošiljate osebne e-maile iz vašega službenega računalnika, naj bodo vsebine kratke in bolj informativnega značaja, kajti velikokrat se zgodi, da vam elektronsko pošto berejo sodelavci ali celo nadrejeni.
5. Izolacija
Nikar se ne izolirajte od sodelavcev in na sploh od delovnega okolja. S sodelavci ustvarite in vzdržujete poslovne odnose. Bodite v stalnem kontaktu z njimi, kajti le tako boste vedno na tekočem kaj se dogaja znotraj podjetja. Koristne notranje (neformalne) informacije vam lahko pomagajo tudi pri vaši karieri.
6. Ljubezenska romanca na delovnem mestu
Ljubezenska romanca na delovnem mestu nikakor ni dobra ideja. Izjemoma mogoče, če zaljubljenca delata sicer v istem podjetju, a v dislociranih poslovnih enotah. Če se zapletete s svojim nadrejenim, bodo sodelavci (upravičeno) dvomili v iskrenost vaših delovnih uspehov in morebitnih nagrad. Če pa imate razmerje s podrejenim, vam lahko preti obtožba spolnega nadlegovanja na delovnem mestu. V vsakem primeru pa boste tarča opravljanja ali obtoževanja, če se bo ljubezensko razmerje končalo v slabih okoliščinah.
7. Strah pred neuspehom
V kolikor ne verjamete sami vase, tudi drugi ne bodo! Dela se vedno lotite pozitivno, v duhu, da zmorete vse, a istočasno bodite pripravljeni tvegati in se naučiti novih stvari, pristopov, metod, ki vam do sedaj niso bili poznani. Kar pa še ne pomeni, da novega dela ne obvladate. V kolikor se vam v prvo ne posreči, priznajte napako, naučite se nekaj novega iz izkušnje, saj vaja dela mojstra, in v pozitivnem duhu delajte naprej!
8. Biti brez ciljev
Vedno imejte svoje cilje! Postavite si dnevne naloge, preverjate svojo učinkovitost in uspešnost, ali ste izpolnili vse cilje oziroma vsaj delček njih. Osredotočite se na cilje, ki so vam dosegljivi in možni, ne postavljate si previsokih ciljev, za katere že v naprej veste, da jih ne boste mogli uresničiti. Pa še vseeno bolje tako, kot pa da ste popolnoma brez ciljev. Zastavljeni cilji motivirajo, povečajo storilnost, izpolnjeni cilji pa prinašajo zadovoljstvo, voljo do dela na novih projektih.
9. Zanemarjanje videza
Pošteno ali ne, videz je pomemben! S svojim videzom na ljudeh pustite vtis, ki je njihov lasten zaključek o vaši celotni podobi. »Etikete«, ki jo dobite s prvim vtisom, se je težko kasneje znebiti, ne glede na delovne sposobnosti. V službo ne hodite oblečeni površno in neprimerno priložnosti, obnašajte se vašemu poklicu in delovnem mestu primerno, kajti celoten videz in obnašanje izkazuje predano, spoštljivo, samozavestno in zaupanja vredno poslovno osebo.
10. Neprevidnost
Bodite iskreni in poslovno diskretni v vseh pogovorih s sodelavci in nadrejenimi. Predvsem pa bodite previdni pri vseh pogovorih, v katerih teme niso izključno dobronamerne za vaše sodelavce ali nadrejene. Na sploh delovni prostori niso primerni za »šepetanje« in »opravljanje« vaše poslovne kolegice ali šefa, ter za razpravljanje o njihovi verski, nacionalni ali kulturni pripadnosti in o njihovi osebnosti, pa čeprav vas le-ta moti in ne oni sodijo v skupino vaših najbolj priljubljenih ljudi. Nepremišljeno govorjenje o nekom, ki ne sodeluje v pogovoru in se tudi ne more braniti ali zagovarjati, je zlahka lahko razlog za kontra reakcijo v vašo smer in nenazadnje vas lahko stane tudi dobre službe
Urška Č.
Vir: http://www.msn.com