| 

Postal sem podjetnik

Odziv podjetij na krizo

Odziv podjetij na krizo

Torej, kriza je realnost, pred katero si nihče ne more zatiskati oči. Ali to pomeni, da se bomo borili za preživetje? Nekateri da. Spet drugi pa bodo ravno v tem času doživeli razcvet. V čem je razlika?

Poražence in zmagovalce bodo določale panoge, v katerih delujemo. Panogam določa obseg potenciala in smer razvoja zunanji svet. Torej, če prodajamo avtomobilski industriji, kjer proizvodnja pade na 30%, smo tudi mi soočeni z zmanjševanjem obsega naročil. Biti zmagovalec v teh panogah ni lahko. Na drugi strani pa se nekatere panoge že veselijo krize. Tako se bo povečala prodaja nizkocenovnih izdelkov, od česar lahko pridobijo diskontni trgovci. Direktor trgovskega podjetja, ki prodaja čevlje višjega cenovnega razreda komaj čaka na krizo, ker po njegovih globalnih izkušnjah ljudje v krizah nehajo kupovati trajne dobrine, kot so stanovanja in avtomobili. Namesto tega preostanek denarja potrošijo na sebe. Del tega so tudi modni čevlji.

Če nismo srečneži, da poslujemo v tistih nekaj panogah, ki pričakujejo razvoj v kriznih časih, imamo na voljo dve možnosti:

1. ali hitro zamenjamo našo dejavnost ali

2. pa naredimo vse, da povečamo tržni delež in postanemo zmagovalci krize.

V nadaljevanju bomo pogledali, kaj bo določilo zmagovalce krize in vam podali praktične, konkretne napotke, ki vas bodo pripeljali do zmagovalcev krize.

Do nedavnega so bili kriteriji, katere si moral izpolniti, da postaneš uspešen, znani.

Potreboval si začetni kapital, lep prostor, dober izdelek ali storitev, primeren proračun za marketing in že si dosegal vrhunske rezultate. Bleščeče trgovine so jemale dah in vsi smo drli in kupovali, kar smo potrebovali, poleg pa še mnogo stari, ki jih nismo potrebovali. Nekega dne pa se je vse obrnilo na glavo. Naenkrat nam odlični izdelki ne pomenijo zagotovljene prodaje. Kljub številnim oglasom so kupci poniknili. Prodajalci delajo več kot so delali pred enim letom, naročil pa ni od nikoder. Vse bolj nam postaja jasno, da način, kako smo delali do sedaj ne bo prinesel zmage. Potrebne so spremembe! A kakšne?

Poglejmo najprej v čem si bodo zmagovalci in poraženci enaki. Tako tisti, ki bodo propadli kot tisti, ki bodo podvojili svojo prodajo, bodo povečali učinkovitost in zniževali stroške. Racionalizacija in zniževanje stroškov je v času kriz nujna. Hkrati pa zgolj s temi ukrepi ne bomo prišli do uspeha. Osredotočenje izključno na racionalizacijo poslovanja je zagotovilo, da bomo iz krize prišli kot poraženci. Vedno obstaja nekdo, ki lahko še bolj zniža stroške. Prav tako bo vedno obstajal konkurent, ki lahko še bolj zniža ceno. Torej, poleg nižje cene bomo morali kupcem dati še nekaj več.

Tako zmagovalci kot poraženci krize bodo imeli odlične izdelke. Zato odličen izdelek ali storitev, trgovina na ugledni lokaciji, vrhunska opremljenost trgovine še ne ni garant, da bomo krizo zapustili kot zmagovalci. Tudi obsežna sredstva, ki jih trošite za marketing še ne pomenijo, da boste zaradi kakovostnega marketinga postali zmagovalci.

Vir: www.dashofer.si, priročnik Direktor – ZEN vodenja.

sorodni članki