Dizelski dirkalnik druge generacije
Družba AUDI AG je kot prvi avtomobilski proizvajalec na svetu razvila dizelski dirkalnik druge generacije. Z novim Audijem R15 TDI si prizadeva utrditi svoj vodilni položaj na legendarnih dirkah 24 ur Le Mansa, hkrati pa želi svojo odlično tehnično podkovanost potrditi tudi na dirkališču.
Dirka 24 ur Le Mansa je kot nalašč za to: na tej legendarni francoski vzdržljivostni preizkušnji so še posebej zaželena učinkovita in gospodarna vozila. Lahka konstrukcija, okolju prijazne pogonske tehnologije in izpopolnjena aerodinamika so v Le Mansu enako pomembne kot pri razvoju novih serijskih vozil. Pri tem pravila namenoma puščajo inženirjem veliko manevrskega prostora za tehnične inovacije.
Oddelek Audi Sport je to kreativno svobodo dosledno izkoristil – rezultat je novi dirkalnik LMP1, ki se bistveno razlikuje od vseh dosedanjih športnih avtomobilov, ki so nastopili v Le Mansu. „R15 TDI se ponaša s številnimi tehničnimi rešitvami, kakršnih doslej pri športnem prototipu še ni bilo,“ je povedal vodja avtomotošporta pri Audiju dr. Wolfgang Ullrich. „V nekaterih pogledih smo ubrali povsem nove poti.“
Visokoučinkoviti motor TDI
Srce Audija R15 TDI je na novo razviti motor V10 TDI z močjo preko 441 kW (600 KM) in maksimalnim navorom preko 1.050 Nm. Zanj velja, da odraža aktualno stanje Audijeve tehnologije TDI. Motor je kompaktnejši in lažji kot dvanajstvaljnik, ki je bil vgrajen v predhodniku – Audiju R10 TDI. Manjši sta tudi specifična poraba goriva in s tem povezana emisija CO2. Inovacije v okviru uporabe turbopolnilnika in v okviru vbrizgavanja goriva skrbijo za boljšo odzivnost motorja. R15 TDI ima poleg tega novo generacijo filtra za trdne delce, ki je odslej še lažji.
Dirkalnik LMP1 ima ekstremno izboljšano aerodinamiko, ki ima v Le Mansu izjemno pomembno vlogo. Podobno kot pri Audiju A4, zmagovalcu prvenstva DTM 2008, je bilo vodenje zraka ob vozilu in skozi vozilo izboljšano s pomočjo izračunov CFD (Computational Fluid Dynamics). Med številne inovativne rešitve, ki opazovalcu takoj padejo v oči, sodita usmernik zraka, ki je vpet od zgoraj, ter visok nos vozila.
Nova zasnova električnega omrežja
Električno omrežje dirkalnika LMP1 je popolnoma novo: prvič je vgrajena litij-ionska baterija, ki je v uporabi tudi pri nekaterih hibridnih vozilih. Je lažja od običajnih baterij in zagotavlja višjo napetost električnega omrežja.
Večja zmogljivost med drugim prinaša prednosti pri žarometih Audija R15 TDI. Audi bo v Le Mansu prvič nastopil z zasenčenimi lučmi, ki so v celoti sestavljene iz svetlečih diod. S tem bo predstavil naslednjo generacijo Audijeve LED-tehnologije za serijsko proizvodnjo.
Inovativne rešitve
Številne inovativne rešitve se skrivajo tudi v šasiji in podvozju dizelskega dirkalnika. Kolesne obese na sprednji in zadnji premi so v skladu z aerodinamično zasnovo dvignjene. Zaradi daljše medosne razdalje in manjše mase je R15 TDI bistveno bolj okreten kot njegov predhodnik.
Audi je doslej edini avtomobilski proizvajalec, ki je na sloviti dirki 24 ur Le Mansa zmagal z vozilom, opremljenim z dizelskim motorjem. „Z R15 TDI smo postavili temelje za to, da se bomo v Le Mansu tudi leta 2009 lahko potegovali za zmago,“ je povedal vodja avtomotošporta pri Audiju dr. Wolfgang Ullrich.
Audi R15 TDI se bo v boj za najvišje mesto prvič podal 21. marca na 12-urni dirki v Sebringu (Florida, ZDA). Moštvo Audi Sport Team Joest načrtuje, da bo 13. in 14. junija na dirki 24 ur Le Mansa nastopilo s skupno tremi vozili.
Vir: Porsche Slovenija d.o.o.