Italijani so se pripravljeni odpovedati marsičemu, vendar pa ne počitnicam
V nedeljo, 22. februarja, se je na milanskem sejmišču Rho zaključil turistični sejem BIT 2009 (Borsa Internazionale per il Turismo). Skoraj 5.000 razstavljavcev iz 153 držav je več kot 150.000 obiskovalcem predstavilo novosti letošnje sezone.
BIT ni samo izložba za predstavitev ponudbe, pač pa tudi prostor debat in izmenjave mnenj. Prisotni so bili tako rekoč vsi snovalci italijanske turistične politike in veliko ministrov in sekretarjev ostalih evropskih držav. Turistično leto 2009 večinoma vsi pričakujejo nekoliko zaskrbljeni, čeprav je danes turizem v mnogih delih sveta postal tako rekoč primarna dobrina.
Mateo Marzotto, predsednik krovne italijanske turistične organizacije Enit (Ente nazionale per il turismo) je na otvoritvi sejma dejal, da se bo morala Italija po dokaj neuspešnem turističnem letu 2008, ki ga je italijansko turistično gospodarstvo zaključilo z 2 odstotkoma manjšim številom prihodov v primerjavi z letom poprej, zoperstaviti svojim največjim konkurentom. Mednje je uvrstil Francijo, Španijo, Grčijo, Hrvaško in tudi Slovenijo. To, da nas za konkurente šteje velesila kot je Italija, nam po eni strani res lahko povzroča dodatne skrbi, po drugi pa je vsekakor veliko priznanje.
Napovedi različnih združenj za svetovni turizem za leto 2009 se nekoliko razlikujejo, najbolj kredibilni, denimo IATA (International Air Trasport Association) napovedujejo 2 % upad turističnih prihodov na globalni ravni. Tudi zaradi tega je bilo na letošnjem sejmu opaziti precej manjšo prisotnost velikih organizatorjev potovanj, ki stojnic sploh niso postavili, ali pa so jih, zaradi upada dobička oziroma zaradi velikih likvidnostnih težav, v primerjavi s preteklim letom precej skrčili. Podobno se je godilo stojnicam italijanskih regij, ki se spopadajo z zmanjšanimi sredstvi za promocijo.
Ekonomska kriza je premešala karte in v ospredje postavila bližnje, lažje dostopne in s prevoznimi stroški manj obremenjene destinacije, zato je bilo zaznati povečano zanimanje italijanskih agencij, organizatorjev potovanj, novinarjev in javnosti tudi za Slovenijo. K dobremu obisku pa je pripomogel tudi program laške godbe in mažoretk ter nova, s 180 kvadratnimi metri precej velika in privlačna stojnica.
Za Slovenijo milanski sejem ostaja ena najboljših priložnosti za predstavitev na po številu prihodov največjem tujem turističnem trgu. Letos ga je 32 predstavnikov slovenskega turističnega gospodarstva precej dobro izkoristilo.
Vir: www.slovenia.info, avtor: Gorazd Skrt, vodja predstavništva STO v Italiji