| 

Poslovne priložnosti

Je še kje kaj odprtega?

Je še kje kaj odprtega?

Vprašanje v naslovu, ki se sicer sliši zelo podobno kot naslov slovenske legendarne pesmi, ki jo je prepeval Vlado Kreslin, je v zadnjih mesecih za nekatere dobilo popolnoma drugačen pomen od tistega v omenjeni pesmi. Razlog za to je protikadilski zakon, tisti »nekateri« pa so seveda kadilci.

Protikadilski zakon je nedvomno v naš prostor vnesel dobre spremembe, kot je recimo po podatkih ministrstva za zdravje upad števila aktivnih kadilcev (približno za 3%), bolj zdravo delovno okolje za vse zaposlene v gostinski dejavnosti, oddahnili so se tudi pasivni kadilci in podobno. Zaznati pa je tudi negativne posledice, predvsem upad prometa v večini gostinskih lokalov (v prvem mesecu po uveljavitvi zakona naj bi gostinci skupno beležili 30% upad, po nekaterih podatkih pa celo za 40% padec prometa). Po drugi strani pa je dobra stran tega zakona tudi ta, to sem opazila tudi sama, da sploh ni problema dobiti prazen prostor oziroma mizo v vseh lokalih in restavracijah. A le v notranjih prostorih.

Če želite mizo na vrtu restavracije ali lokala, pa jo rajši nekoliko prej rezervirajte! Vse polno! Zaenkrat je vreme sicer naklonjeno zadrževanju v zunanjih prostorih gostinskih lokalov, a prihajajo drugačni časi! Hladni! Mokri! In če bodo hoteli gostinci obdržati svoj delež dobička od strank, ki kadijo, bodo verjetno morali v svoje lokale investirati in uvesti nekatere spremembe. Kajti vprašanje: Je še kje kaj odprtega?, bo postalo kmalu zelo smiselno.

In tu na vrsto pridejo tisti podjetniki, ki bodo izkoristili poslovno priložnost kot posledico novega zakona, in bodo gostincem ponudili različne rešitve, kako določen del svojega razpoložljivega prostora ali parcele, pustiti odprtega, a istočasno vsaj delno zavarovati svoje stranke pred vremenskimi vplivi. Tako na raznih spletnih ponudbah, kot na trenutno potekajočem MOS-u v Celju (40. Mednarodni obrtni sejem) je opaziti kar nekaj takšnih, drugačnih in tudi kombiniranih rešitev.

Ponujajo recimo »mobilno kadilnico«! Zaprto z dvema stenama, nadstreškom in z dvignjenim lesenim podom zaščiti stranke pred dežjem ali snegom. Pred mrazom stranke dodatno zavarujejo plinski grelniki (ki ga ponujajo celo kot darilo ob nakupu nadstreška za lokal!). Opcija je tudi vgradnja talnega gretja v zunanje tlake in še kaj bi se našlo. Skratka ponudbe ne manjka, poslovne priložnosti ravno tako ne! Kajti gostinci bodo nedvomno kmalu uporabili kakšno izmed ponujenih rešitev, ker sicer ne bodo konkurirali sosednjemu lokalu, ki bo imel popolno urejen odprt prostor za vse svoje stranke, za tiste, ki pač kadijo, kot tiste, ki se z njimi družijo tudi v lokalih. Stavek »Je še kje kaj odprtega?« pa bo mogoče celo postal iztočnica za povabilo na »pijačo«.

Urška Č.

sorodni članki